حقوق کارگران چه زمانی افزایش می یابد؟

حقوق کارگران چه زمانی افزایش می یابد؟

اما اسماعیلی گفت: زمانی که افزایش 27 درصدی دستمزد کارگران را در سال جاری تصویب کردیم، متعهد شدیم که در صورت تداوم تورم، دستمزد کارگران در نیمه دوم سال دوباره افزایش یابد.

نایب رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی از دولت خواست تا به عنوان خواسته اصلی مقام معظم رهبری در سال جاری، راهکارهای مناسب برای مهار تورم را در اسرع وقت اجرا کند و باعث نارضایتی اقشار مختلف مردم نشود. به خصوص کارمندان و کارگران.

اسماعیلی تصریح کرد: این موضوع را با جدیت دنبال می کنم و اگر وضعیت تورم به همین منوال پیش برود، دستمزد کارگران و حتی کارمندان در نیمه دوم سال افزایش می یابد.

مهلت تغییر وضعیت شهدا به پایان رسیده است
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی به پایان مهلت تغییر وضعیت ایثارگران در کشور اشاره کرد و افزود: با مصوبه مجلس این طرح در سال جاری ادامه پیدا نمی کند بلکه افرادی که مدارک آنها را دارند تا فوریه سال گذشته در حال بررسی هستند قطعا وضعیت خود را تغییر خواهند داد. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: 28 هزار نفر از نیروی ایثارگر در سال گذشته جابه جا شدند و پرونده 76 هزار نفر نیز در حال بررسی است و امیدواریم تکلیف نهایی در این حوزه انجام شود. با اولویت

اسماعیلی افزود: مجلس در بودجه سال جاری اجازه تمدید این طرح را نداد و پس از آن نیز وضعیت ایثارگران تغییر نخواهد کرد.

رئیس فراکسیون کشورهای عضو اکو به برگزاری این رویداد در سال 2023 در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: رویدادی که در اردبیل برگزار شد اگرچه دارای نقاط ضعف و کاستی بود اما در ابتدا حرکت خوبی بود اما انتظار می رود که ظرفیت 100 میلیون نفری کشورهای عضو اکو به عنوان بازار اولیه باید بیشتر برای تقویت تجارت و توسعه اقتصادی استفاده شود.

وی بیان کرد: پیشنهادهای ما در این مراسم نادیده گرفته شد، اما من نظرات خود را ارائه می کنم و امیدواریم این مجموعه نیز مانند اتحادیه اروپا با قدرت و توان در عرصه های مختلف حضور داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، توانمندی های استان اردبیل و لزوم معرفی این توانمندی ها را در ابعاد شهری، روستایی و عشایری یادآور شد و تصریح کرد: نظر من این است که با ارز تک نرخی، پلیس و حتی یک مجلس، توانمندی کشورهای عضو اکو را می توان افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید