حقوق مستمری بگیران، سکوت حاکمان و اخبار ضد و نقیض

حقوق مستمری بگیران، سکوت حاکمان و اخبار ضد و نقیض

در حالی که برای سال 1401 سازمان تامین اجتماعی افزایش 38 درصدی مستمری غیرحداقل بگیران را در نظر داشت که با دخالت دولت این افزایش به 10 درصد محدود شد.

اما پس از اعتراض بازنشستگان به این موضوع، محمدبکر کلیباف، رئیس مجلس در نامه ای مصوبه شورای دولت درباره حقوق بازنشستگان را غیرقانونی دانست. با این حال، دولت هنوز موضع رسمی خود را در مورد این نامه اعلام نکرده است.

سکوت حاکمان و البته سرگردانی مستمری بگیران در میان اخبار ضد و نقیض، اعصاب بازنشستگان را به هم می زند. این در حالی است که دیروز خبری مبنی بر تایید افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان منتشر شد که تا لحظه تنظیم این خبر هنوز توسط هیچ ارگان رسمی تایید نشده است.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) اعلام کرد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به اتفاق اعضای هیات مدیره مرکز عالی تامین اجتماعی بازنشستگان با مدیرعامل این مرکز دیدار و گفتگو کردیم. سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزیر کار به همراه معاونین وزیر و سازمانها. ، بیان کرد: در جلسه مقرر شد حقوق بازنشستگان افزایش یابد و آخرین چالش مستمری بگیران سایر رده ها طبق قانون مورد بحث و بررسی قرار گیرد و همه به قانون تمکین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که قانون جلسات چه فایده ای داشت؟ وی پاسخ داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان همان چیزی است که در مجلس تصویب و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد. آنچه مجلس تصویب کرد، مصوبه هیات تامین اجتماعی در پی مصوبه شورای عالی کار بود که ضمانت افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان مستمری مستمری بگیران سایر رده ها یعنی.

عیوضی در پایان با بیان اینکه امروز زاهدی وفا سرپرست وزیر کار باید این خبر را به صورت رسمی تری از طریق رسانه ها اعلام می کرد، افزود: همچنین امیدواریم خبر رسمی اعتبار مصوبه مجلس را اعلام کند. و اجرای آن توسط دولت در اسرع وقت امروز. به خصوص به این دلیل که در جلسه به ما قول داده شد که آئین نامه جدید بازنشستگان در ماه اوت امسال به پروفایل آنها اضافه شود.

البته این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است. با این حال، بازنشستگان به جستجوی قرارهای خود در وب سایت ها و آژانس های اطلاعاتی مختلف ادامه می دهند. زیرا در شرایط تورم و کاهش قدرت خرید انتظار توجه بیشتر از سوی دولت را دارند.

دولت در اسرع وقت مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان را ابلاغ خواهد کرد

همچنین یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی شورای اسلامی بر لزوم ارائه مصوبه جدید به دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی روز یکشنبه با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور، گفت: میلیاردها متر مکعب آب در شهرهایی مانند بندرعباس و سیستان و بلوچستان سرریز و به دریا رفته است. حدود 5 سد می توانند این آب را ذخیره کنند و ما حتی نیازی به نمک زدایی آب دریا نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم کشور تامین آب است، افزود: دولت باید در لایحه بودجه 1402 و تهیه برنامه هفتم توسعه برای ذخیره و حوضه آب باران اقدامات ویژه ای انجام دهد.

نقدعلی در یادداشت دیگری با اشاره به لغو مصوبه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هنوز مصوبه جدیدی از سوی دولت ابلاغ نشده است. بازنشستگان حق دارند در این مورد شکایت کنند. جان خود را در راه خدمت به جمهوری اسلامی دادند.

وی در نهایت گفت: سال به نیمه رسیده اما مصوبه جدید دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان هنوز اجرایی نشده است.

افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان باید بررسی شود

همچنین یکی از اعضای کمیته آموزش و تحقیقات شورای اسلامی خواستار بررسی افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان و مستمری بگیران شد.

محمد وحیدی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: کارکنان کشوری، لشکری ​​و کشوری و مستمری بگیران از کارکنان دولت و نظام هستند. با توجه به شرایط تورمی کشور، افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان و مستمری بگیران باید بازنگری شود.

درخواست رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از مستمری بگیران

رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری گفت: از دولت انتظار داریم سریعا دستور محاسبه افزایش سایر حقوق مستمری بگیران این سازمان را بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی صادر کند. تصویب هیئت مدیره سازمان برای شاهد اجرای نیمی از اقدامات دولت در 13. برای بازنشستگان سایر رده ها در آستانه اولین سال تولد این دولت انقلابی باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اخیرا در یادداشتی نوشت: جامعه بازنشستگان کارگری که دولت سیزدهم به آنها وعده بهبود وضعیت معیشتی را داده بود، پس از انقضای 128 روزهای سال نه تنها شاهد برآورده شدن مطالبات خود در خصوص افزایش بودند. حقوق بر اساس مصوبه هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نبوده، اما متوجه تخلف از مصوبه هیأت مدیره یک سازمان که مصوبه شورای عالی کار از سوی دولت در سال جاری است. این رابطه مطالباتی که حقوق قانونی و اساسی آنهاست و اندکی بیشتر هم نمی خواهند. این در حالی است که محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی، از لغو مصوبه دولت در روز چهارشنبه 8 تیر 1401 خبر داده و دولت هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

او بیان کرد؛ یک هفته است که قالیباف مصوبه دولت را در مورد حقوق آن دسته از مستمری بگیران تامین اجتماعی که در سطوح دیگر تعیین شده اند لغو کرده است و همچنان قطار این افزایش بدون وقفه در مسیر پر پیچ و خم خطوط فکری آشفته دولت انقلابی است. در بلاتکلیفی مطلق در این یک حرکت است و صدای زنگ هشدار گوش، همراه با ترس آن، جانی را در دهان بازنشستگان می دمد.

صادقی اشاره کرد؛ انتظار داریم دولت انقلابی، مردمی، باتجربه، کهنه کار و طرفدار فقیر کریمه سریعا دستور محاسبه افزایش سایر سطوح حقوق بازنشستگان را بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی صادر کند. مصوبه هیات مدیره سازمان تا تحقق یابد. اقدام دولت سیزدهم برای مستمری بگیران سایر رده ها در آستانه اولین سال تولد این دولت انقلابی.

دیدگاهتان را بنویسید