حمام تاریخی ووفس در شهر کمیجان ثبت ملی شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین محمودی معاون میراث فرهنگی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: حمام وفس واقع در دهستان خیبر از اماکن تاریخی وفس به شمار می رود. این حمام به عنوان برج وفس قدیم در زمان نادرشاه افشار (فرهنگ ارتش جغرافیایی) ساخته شد و این حمام سال ها متروک بود و به عنوان انبار و اصطبل استفاده می شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه این مکان تاریخی شایسته ثبت در فهرست آثار ملی ایران شناخته شد، گفت: حمام تاریخی روستا وفس توسط کارشناس این اداره کل تهیه و جهت آمادگی جهت درج در فهرست آثار ملی کشور به وزارتخانه ارسال شد.

محمودی به مرمت سقف و دیوارهای جانبی این بنای تاریخی در سال جاری اشاره کرد و افزود: مرحله بعدی مرمت حمام تاریخی در داخل این بنای تاریخی است که به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: طرح تبدیل حمام تاریخی وفس به خانه میراث فرهنگی و گنجینه مردم شناسی پس از اتمام مرمت این حمام تاریخی و برنامه ریزی آن در دستور کار قرار گرفته و همچنین آثار باستانی و تاریخی وفس و وفس در دستور کار قرار گرفته است. قرار است سایر مناطق شهر کامیجان در این خانه باشد. نمایش داده شود

محمودی ادامه داد: هنر معماری و علاوه بر آن طبیعت رنگارنگ در وفس چشمگیر است و خیابان باغ مصفای آن هر گردشگری را به وجد می آورد و از ظرفیت های تاریخی قوی و همچنین بوم گردی در استان مرکزی محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید