مسافرخانه حمام کوهپایه ثبت ملی شده است

ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795211

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کوهپایه گفت: تشریفات قانونی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ملکیان در گفت و گو با صاحب نیوز؛ وی گفت: شهرستان کوهپایه دارای ظرفیت بالا و میراث کهن در زمینه فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوهپایه گفت: با آغاز به کار این اداره در این شهرستان تمام تلاش خود را برای شناسایی و معرفی این فرصت ها انجام داده ایم.

وی افزود: البته مشکلات زیادی در این راه وجود دارد که خوشبختانه با عنایت مردم و با کمک سایر ارگان ها کار رو به جلو و به خوبی انجام می شود.

ملکیان گفت: بر اساس بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند 6 ماده 3 اساسنامه میراث فرهنگی شورای اسلامی. مجمع مصوب 1367 که آثار ارزشمند فرهنگی منقول و غیرمنقول در آن به ثبت رسید. تاریخ کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های مربوطه قرار دارد.

وی ادامه داد: سطح ثبت اثر فرهنگی تاریخی کاروانسرای حمام کوهپایه واقع در شهر کوهپایه، خیابان حافظ گربی، بازار کوهپایه، پس از انجام تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اصفهان اذعان داشت: این در حالی است که طی دو سال از فعالیت اداره میراث فرهنگی کوهپایه مزرعه حاج حسن در پنج کیلومتری کوهپایه ثبت ملی و کاروانسرای عباسی کوهپایه ثبت ملی شده است. در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.”

سعید ملکیان با اشاره به پیگیری ها و اقدامات انجام شده برای مقاوم سازی، بازسازی و ثبت سایر بناها گفت: امیدواریم بتوانیم ظرفیت های این شهرستان را در این حوزه توسعه و ارائه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید