تکمیل تقاطع محور کرمان – کوهپایه در اولویت وزیر راه و شهرسازی است.


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895811

انشعاب بقیه محور کرمان – کوهپایه درخواستی به حق منطقه است که فرمانداران شهرستان کرمان و نمایندگان مردم راور و کرمان در تکمیل این محور حساسیت ویژه ای از خود نشان می دهند، لذا وزیر راه و شهرسازی قول تکمیل این را می دهد. وی با تزریق اعتبار پروژه را تا پایان سال آینده در اختیار این استان قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از “راه آرمان” که به محور اصلی گردشگری تبدیل شده و افزایش روزافزون مرگ و میر در این جاده بیش از وضعیت گردشگری آن در شبکه های اجتماعی و سایت ها خبرساز شده است.

اینکه تعداد کشته‌ها و مجروحان در هفته به بیش از ۱۴ نفر می‌رسد، مشکلی است که گزارش خبری ما به دنبال رفع آن و رفع آن از مسئولان است.

تا چندی پیش هر بار که بحث تکمیل محور کوهپایه را مطرح می کردیم، تکمیل طرح انشعاب منوط به دریافت اعتبارات از استان بود که اکنون کمتر از یک ماه از سفر رئیس جمهور و وعده هایی که منوط به آن است. وجه دریافتی 6 هزار میلیاردی داده شد، حالا باز هم پیگیر این موضوع هستیم.


علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی استان کرمان در سفر به استان کرمان شخصا دو پروژه راهسازی کرمان- را پیگیری کرد. کوهپایه و راور دیهوک و این یکی از اولویت هایش بود، سفر استانی بود.

وی به بازدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از پروژه مسیر دوم از محور کوهپایه به کرمان که 50 درصد پیشرفت پروژه دارد، اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری نمایندگان و مسئولان راه و شهرسازی استان کرمان وجود منطقه گردشگری کوهپایه و آمار و اطلاعات ترافیکی جاده مذکور را اعلام کردند که در اعتبارات سفر ریاست جمهوری این طرح و در جلسه استانداری تعیین شد. شورای اداری، وزیر و ما تصمیم گرفتیم تا یک سال آینده مجوز تکمیل آن را بگیریم.

حاجی زاده تاکید کرد: دو خطه شدن باقیمانده محور کرمان – کوهپایه به حق منطقه است و مدیران شهرستان کرمان و نمایندگان شهرستان های راور و کرمان نیز حساسیت ویژه ای در تکمیل این محور نشان می دهند. به گفته وزیر راه و شهرسازی این پروژه تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

حاجی زاده از آزادسازی 6 هزار میلیارد اعتبار برای تکمیل تمامی پروژه های راهسازی استان خبر داد و گفت: هنوز اعتباری دریافت نکرده ایم اما پیمانکار در حال انجام پروژه است و آن را رها نکرده است.

با این سخنان نمی توان منتظر اعتبارات استانی بود در حالی که برای کاهش تصادفات باید ایمنی راه ها را در اولویت اول قرار داد، به همین منظور با معاون عمرانی استانداری کرمان گفت و گوی تلفنی برقرار کرده ایم.

موسوی آیت الهی معاون عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه کمیته ایمنی راه های کوهپایه برگزار شد، گفت: ایمن سازی محور مواصلاتی کرمان – کوهپایه در اولویت است، لذا کمیته ایمنی این راه از طریق فرمانداری با حضور استانداری برگزار شد. با حضور مسئولان ذیربط مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال با همکاری پلیس راهور نسبت به شناسایی نقاط پرخطر اقدام و نصب علائم راه و بسته شدن دهانه پل ها با ریزش خاک را در اولویت قرار دهند. انحراف خودروها برای کسب اعتبار لازم برای تکمیل پروژه.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه های حمل و نقل و شریانی پس از سیل کافی نبود، افزود: خوشبختانه با رایزنی های انجام شده پس از سفر ریاست جمهوری به استان که 6 هزار میلیارد تخصیص داده شد، این رقم به 8 هزار میلیارد افزایش یافت. تومان تغییر کرده است و منتظر اطلاع رسانی و دریافت این اعتبار هستیم.

موسوی خاطرنشان کرد: علت تغییر این رقم خسارت سیل اخیر در جاده های استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید