حمایت بازیگر هری پاتر از «فلسطین»

ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797873

اما واتسون با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از مردم فلسطین حمایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اما دیروز دوشنبه واتسون در صفحه شخصی خود در فضای مجازی پستی را در حمایت از همبستگی جنبش فلسطین آزاد منتشر کرد. این نشریه که اولین بار در ماه مه توسط یک گروه حامی فلسطین منتشر شد، شامل پوستری با مضمون “همبستگی یک عمل است” همراه با راهپیمایی اعتراضی با شعار “عدالت برای فلسطین” است.

واتسون در بیانیه ای به نقل از سارا احمد، محقق و فعال اجتماعی، درباره همبستگی گفت: «همبستگی به این معنا نیست که مبارزات ما یکسان است، یا درد ما یکی است، یا امید ما به آینده یکسان است. . «همبستگی مستلزم تعهد و کار است، و همچنین به رسمیت شناختن اینکه حتی اگر احساسات، زندگی یا بدن یکسانی نداشته باشیم، در یک دنیای مشترک زندگی می کنیم.

در حالی که این پست تاکنون نزدیک به یک میلیون لایک از طرفداران واتسون دریافت کرده است، گیلاد آردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، در توییتی با انتشار عکسی از این پست، واتسون را محکوم کرد و نوشت: «رویاها ممکن است. در هری پاتر منطقی است، اما در دنیای واقعی تاثیری ندارد.»

به این ترتیب واتسون به صف طولانی سینماگران مشهوری پیوست که همبستگی خود را با جنبش فلسطین آزاد اعلام کردند. واکنش‌های مشابهی به اسرائیل در ماه مه، زمانی که بحث دیوار به دیوار بالا گرفت، گسترده بود.

اما واتسون، هنرپیشه بریتانیایی که بیشتر به خاطر بازی در نقش هرمیون گرنجر در «هری پاتر» و سفیر حسن نیت در سازمان ملل شناخته می شود، این روزها به مناسبت بیستمین سالگرد اولین فیلم هری پاتر، خبرساز شده است. . این بازیگر 64 میلیون فالوور در صفحه اینستاگرام خود دارد که بسیاری از آنها از او برای انتشار پست یا حمایت خود با راه اندازی پرچم فلسطین تشکر کردند و بسیاری از هشتگ های “فلسطین آزاد است” و “فلسطین باید آزاد شود” استفاده کردند.

در همین حال، روزنامه دیلی صباح گزارش می دهد که دنی دانون، نماینده اسرائیل در سازمان ملل، تا آنجا پیش رفته که واتسون را یهودستیز خوانده است.

اتهام واهی «یهود ستیزی» از مدت ها پیش توسط سیاستمداران صهیونیست در تلاش برای سرکوب هرگونه مخالفت با جنایات اسرائیل مطرح شده است.

لیا گرینبرگ، مدیر اجرایی یک گروه حقوق بشر نیز اتهامات مطرح شده توسط دانون را رد کرد و گفت: «این اتهامات نشان دهنده استفاده از سلاح های بدبینانه ضد یهود برای فرونشاندن هرگونه احساس همبستگی با مردم فلسطین است».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید