حملات شیمیایی به جنگنده های ایرانی با چراغ سبز آمریکا


ساعت: 16:34
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879995

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدام در جنگ تحمیلی با چراغ سبز آمریکا از سلاح های شیمیایی و میکروبی علیه رزمندگان ایرانی استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام صفدر پناهی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس در سالروز مبارزه با سلاح های میکروبی و شیمیایی و ادعای حقوق بشر آمریکا اظهار داشت: استکبار آمریکا باعث شده حتی قوانین بین المللی تغییر کند. به نفع خود است و نظم جهانی را بر اساس نژاد، تمایل و علایق خود دنبال می کند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سلاح های کشتار جمعی حرام است و فطرت همه انسان ها مخالف آن است، گفت: استفاده از سلاح های کشتار جمعی در قوانین بین المللی ممنوع است اما استکبار جهانی وقتی یک ملت، ملتی است. یا دولت مخالف اهداف با نشان دادن چراغ سبز، استعمار آنها سعی می کند از این سلاح ها برای جلوگیری از رشد دولت های مستقل استفاده کند.

وی افزود: استفاده از مواد شیمیایی ممنوعه بارها در طول جنگ علیه رزمندگان اسلام در داخل ایران و مرزنشینان کشور مورد استفاده قرار گرفت و مشخص بود که چه کسانی این سلاح ها را در اختیار صدام قرار داده و چه کسانی از آنها حمایت می کنند و ایران نیز اگرچه چنین نبوده است. در مورد استفاده از این سلاح ها روشن است.او در مورد سلاح های شیمیایی توضیح داد، اما آنهایی مانند آلمان

فرانسه، انگلیس و آمریکا از صدام حمایت کردند و رژیم های منطقه بر سر مسائل مالی از صدام علیه مردم ایران استفاده کردند.

حجت الاسلام پناهی گفت: اگر این سلاح ها علیه کشوری غیر از ایران استفاده می شد به آن کشور می رفت اما حمله شیمیایی به رزمندگان ایرانی با چراغ سبز غرب و تشویق صدام انجام شد. .

این مقام مسئول در ادامه بیان می کند: هرگاه آمریکا متوجه شود که نمی تواند اهداف استعماری خود را از راه های عادی و معمولی پیش ببرد، دست به اقدامات و رفتارهای دیگری می زند که به عنوان مثال، مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی، منجر شد. این کشور باید از ابتدا تحریم های سختی را علیه ملت ایران بپذیرد که خلاف ادعای حقوق بشر آمریکاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید