محلول های شیمیایی برای سمپاشی مناطق سبز در یزد استفاده نمی شود


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916930

رئیس سازمان صدا و سیما، منظر و فضای سبز شهر یزد:

منصوری زاده رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد گفت: با توجه به تردد زیاد مردم و خودروها در سطح شهر سعی می کنیم از سموم شیمیایی برای مبارزه با آفات درختان استفاده نکنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن منصوری زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به تنوع گیاهان و انواع بیماری های گیاهی در سطح شهر اظهار داشت: با توجه به تردد زیاد مردم و خودروها در سطح شهر سعی می شود از سموم شیمیایی برای کنترل استفاده نشود. آفات درختان..

وی افزود: ابتدا برای کنترل بیماری و تقویت گیاهان، فضای سبز شهری در طول سال شستشو می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر شهری و فضای سبز یزد بر اهمیت شستشوی گیاهان در یزد تاکید کرد و گفت: به دلیل کمبود بارندگی سالانه در شهر یزد، باد شدید، گرد و غبار شدید و گرفتگی منافذ در برگ گیاهان و … .برگ های گیاه نفوذپذیری خود را از دست می دهند و آسیب شدیدی به گیاه وارد می کنند که با شستشوی گیاهان این مشکل برطرف می شود.

وی افزود: آبیاری درختان در فصول گرم سال، تبخیر و تعرق بهتر در درختان و… از مهمترین مزایای شستشوی گیاهان در فصول مختلف سال می باشد.

منصوری زاده ادامه داد: پیشگیری از سوختگی روی گیاهان و ترک خوردن تنه درختان به دلیل سرمای شدید در شب در فصول سرد سال و سوختن تنه درختان در فصول گرم سال، جذابیت بصری و …. از جمله مزایای رنگ آمیزی تنه و ساقه درختان با محلول بوردو است.

رئیس سازمان منظر شهری و فضای سبز سیما افزایش رشد و بهبود شرایط تغذیه ای گیاه را از دیگر مزایای این روش می داند و می افزاید: رنگ آمیزی تنه درختان با محلول بوردو باعث کاهش آسیب و مرگ و میر در گیاهان می شود.

وی افزود: سموم مورد استفاده در مبارزه با آفات گیاهی بسته به نوع بیماری گیاهی انتخاب می شود که عمدتاً برای مبارزه با سوسک شاخه خوار، مرگ هلندی، بیماری نارون و توری برگ درختان استفاده می شود.

منصوری زاده گفت: نگهداری از عرصه های سبز در چهار محدوده شهری توسط بخش خصوصی و در منطقه 5 به صورت امانی انجام می شود.

وی افزود: سیل مردادماه تنش آبی استان را تا حدودی کاهش داد اما گل و لای ناشی از سیل منجر به افزایش شوری خاک شد که نیاز به آبیاری و کنترل بیشتر در این منطقه داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید