حمله اوکراین به انبار مهمات روسیه


ساعت: 18:44
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835964

منابع خبری اعلام کردند که اوکراین به انبار مهمات ارتش روسیه در گذرگاه مرزی دو کشور حمله کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع خبری از آتش گرفتن انبار مهمات ارتش روسیه در مرز اوکراین خبر دادند.

به گزارش رویترز، انبار مهمات روسیه در کوزیچوو در نزدیکی بلگورود در مرز روسیه و اوکراین آتش گرفته است. فرماندار این منطقه نسبت به قربانیان ابراز بی اطلاعی کرد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه 12 پهپاد اوکراینی و دو موشک پوینت یو را در یک عملیات شبانه منهدم کردند. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در عملیات شبانه دو فروند بمب افکن سوخو-24 ام اوکراین را سرنگون کردند.

در رویدادهای دیگر مربوط به روسیه و اوکراین، یک مقام ارشد روسی روز یکشنبه پیشنهاد کرد که دارایی‌های مستقر در روسیه متعلق به کشورهای متخاصم می‌تواند به تلافی پیشنهاد ایالات متحده برای فروش دارایی‌ها به الیگارش‌های روسی و پرداخت درآمدهای اوکراین مورد استفاده قرار گیرد. مصادره شد.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه گفت: اتخاذ تدابیر متقابل و مصادره دارایی های روسیه در مورد شرکت های مستقر در زمین های روسیه و متعلق به شهروندان کشورهای متخاصم منصفانه است و تصمیم برای مصادره دارایی های روسیه اتخاذ شده است.

وی گفت: درآمد حاصل از فروش این دارایی ها صرف توسعه کشورمان می شود.

ولودین لیتوانی، لتونی، لهستان و ایالات متحده را به نقض قوانین بین المللی و توسل به دزدی متهم کرد. وی از کشورهای متخاصم خواست که متمدنانه عمل کنند و به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

بیانیه ولادیمیر پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیشنهادی برای افزایش فشار اقتصادی بر روسیه از طریق تشدید توقیف و مصادره اموال الیگارشی ها ارائه کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید