حمله به ریکاردو ساپینتو؛ مشکل بزرگ سرمربی استقلال

حمله به ریکاردو ساپینتو؛  مشکل بزرگ سرمربی استقلال

مهدی فنونی زاده بازیکن سابق استقلال در خصوص شکست استقلال مقابل سپاهان و رفتار سرمربی پرتغالی آن تیم در حاشیه اظهاراتی را مطرح کرد:

چرا استقلال به سپاهان باخت؟

استقلال به سپاهان نباخت، استقلال به فدراسیون فوتبال شکست خورد. دیدار استقلال در تهران با حضور 80 هزار نفری برگزار می شود. مطمئنم اگر بازی را با تماشاگر می ساختند 100 هزار نفر می آمدند. چون آن تیم تیم قهرمانی بود.

اما اگر به دلیل کرونا تماشاگر بود باید فقط 30 درصد ورزشگاه را پر می کرد؟

این حرف ها را از کجا می آورند؟ در سراسر جهان آنها مسابقات خود را با 100 درصد ظرفیت ورزشگاه برگزار می کنند. کرونا در دنیا تمام شد. کرونا الان فقط یک سرماخوردگی است. چرا اینقدر مردم را از فوتبال کنار می گذارید؟ علاوه بر این، اگر 100 هزار نفر به ورزشگاه بیایند، حداقل 95 هزار نفر از آنها واکسینه شده اند. برخی دیگر مراقب هستند که به این بیماری مبتلا نشوند. اینها همه بهانه است.

چرا او می گوید اتحادیه فوتبال مقصر است؟

چون آنها فقط دو روز قبل از مسابقه بدون تماشاگر بازی کردند. بهانه شان زن بودند! خانم ها روز تاج و روز زن چه ربطی به این مسائل دارد؟ همه به استقلال فشار آورده اند تا این تیم دوباره بلند نشود.

اگر جمعیت در ورزشگاه بود چه کمکی به استقلال می کرد؟

هواداران استقلال از همان دقیقه اول حریف را تحت فشار قرار دادند و قبل از شروع بازی استقلال یک بر صفر پیش افتاد. حالا می بینید که در بازی برگشت طوری برنامه ریزی می کنند که نقش جهان اصفهان محقق شود. 30 هزار نفر می آیند و 500 استقلالی در یک گوشه می نشینند و حتی اگر به این 500 نفر اسلحه داده شود، نمی توانند با 30 هزار نفر مخالفت کنند. به این ترتیب فدراسیون استقلال را آزار می دهد.

در مورد داوری مسابقه حرفی برای گفتن دارید؟

داوری شروع شد! امسال آنها می خواهند استقلال را کسب کنند. آنها بازی را بدون تماشاگر انجام دادند و داور تیم ما را سر برید. در دقیقه 80 او یک پنالتی 100 درصدی را تمام نکرد. بعد کارشناسان می آیند و می گویند پنالتی بود! بالاخره چقدر به ما آسیب می زند! جز اینکه دل هواداران را تازه می کنند. قاضی را جریمه می کند.

به نظر شما اگر کمک داور ویدیویی داشتیم چه اتفاقی می افتاد؟

100% داور چهارم یا پنجم پنالتی اعلام کرد. استقلال اولین ناکامی را با کمبود VAR تجربه کرد. در این مدت هیچکس به حرف سرمربی استقلال گوش نداد. متاسفانه ما از بقیه دنیا عقب هستیم. فوتبال ما در دنیا تحقیر شده است. حتی جیبوتی و بورکینافاسو هم بازی دوستانه ای با ما ندارند. ما خیلی ضعیفیم ما در انتهای صف ایستاده ایم و نمی خواهیم به روز رسانی کنیم.

به نظر شما ساپینتو می تواند استقلال را از این شرایط جدا کند؟

100% این اتفاق می افتد. اما در چند روز آینده به تمرین می روم تا با او صحبت کنم.

چی میخوای بهش بگی؟

یعنی بازیکن ایرانی احساساتی است و نباید اینقدر بالا و پایین بپرد و با آنها صحبت کند. این موضوع تمرکز بازیکن ایرانی را از بین می برد. او ناخواسته بار تیم را سنگین می کند. خونسردی سرمربی سپاهان واقعا به پیروزی تیمش کمک کرد، در حالی که ساپینتو آنقدر به خودش و استقلال فشار آورد که تیمش کاملاً از هم پاشید.

به بازیکنان تیم چه امتیازی دادید؟

متاسفانه باید بگویم که روزبه چسمی برای دفاع وسط اصلا خوب نیست. او باید در پست هافبک دفاعی بازی کند زیرا یک بازیکن جنگنده نباید جلوی دروازه بازی کند. چون می تواند پنالتی بدهد. همچنین در کارهای دفاعی تخصص ندارد. آنها باید مشمی را یک قدم جلوتر ببرند. چرا داشت برمی گشت؟ حتما منظورش اینه که من دریبل نکردم! پس فایده چیست؟ شما دریبل نکردید، بلکه توپ حریف را وارد دروازه خودی کردید.

دیدگاهتان را بنویسید