مشکل بزرگ ریکاردو ساپینتو با استقلال کهنه کار

مشکل بزرگ ریکاردو ساپینتو با استقلال کهنه کار

مجید ناموموتلک، هافبک سابق استقلال در گفت وگویی به بررسی شرایط آبی پوشان در لیگ برتر پرداخت. بخش‌هایی از این مصاحبه را می‌توانید در زیر بخوانید:

*دو هفته زمان کافی برای ارزیابی یک تیم نیست و حداقل باید تا هفته پنجم و ششم صبر کرد تا مربی شناخت کافی از فوتبال ایران، لیگ برتر ما و بازیکنان تیم پیدا کند. سرمربی استقلال هرگز در این منطقه مربی نبوده و این مشکل در اعتراض به چمن ورزشگاه انزلی شهر مشخص بود چرا که او حتی نمی داند وضعیت 80 درصد ورزشگاه های ما در وضعیت اسفناکی است و او تا زمانی که این مشکل برای ما عادی نشده است، از کیفیت زمین ها اطلاعی ندارد.

*خوزه مورایس سرمربی سپاهان را نمی‌توان با سرمربی استقلال مقایسه کرد، زیرا مورایس برخلاف ریکاردو ساپینتو که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد، سابقه مربیگری در این منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارد و می‌تواند سریع‌تر در تیم‌های ما مسلط شود و آنها را مدیریت کنند.

* غیبت که در استقلال احساس می شود، نبود بازیکنی مثل میتبی جباری است که بتواند به بازیکنان غذا بدهد و آنها را در موقعیت مناسب قرار دهد. با توجه به قدرت هجومی خوب و بازگشت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به خط دفاعی، حضور یک هافبک خلاق برای پیوند دفاع و حمله حیاتی است.

*بر خلاف دنیا، توجه به آکادمی که یکی از دلایل اصلی پیشرفت باشگاه هاست، برای ما مهم نیست. به همین دلیل است که فیفا بر ایجاد آکادمی هایی برای اخذ مجوزهای حرفه ای تاکید دارد. زمانی مرحوم رضا احمدی، چند بازیکن از جمله امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، پیروزی قربانی، تیموریان و دیگر نام‌های آشنا. آنها از تیم امید به تیم بزرگسالان استقلال آمدند. حالا چه اتفاقی افتاده که با وجود این سابقه، آکادمی و بازیکن سازی را فراموش کرده ایم؟

* الان می بینیم بازیکنانی که در آکادمی استقلال ساخته شده اند به تیم های دیگر می روند و با هزینه های بالاتر به همان تیم برمی گردند. مشکل امنیت شغلی مربیان و مدیرانی است که به جای پرورش بازیکن و ارائه برنامه های بلندمدت سعی می کنند با هزینه های کلان و استفاده از بازیکنان شناخته شده در مدت زمان کوتاهی رکورد خوبی برای خود ثبت کنند و این کار را نمی کنند. من به آینده فوتبال ملی فکر می کنم. مجیدی از جوانان آکادمی استقلال استفاده نکرد و از تیم های دیگر جوان آورد. تولید بازیکن باید در خود باشگاه صورت بگیرد تا سود آن نصیب خود باشگاه شود.

دیدگاهتان را بنویسید