حمله به عین الاسد نشان می دهد که ایران از هیچ کشوری نمی ترسد/هژمونی آمریکا فروپاشیده است

ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799036

گزارش در مورد کاهش روزافزون سلطه آمریکا بر جهان؛

حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا، آغاز شمارش معکوس برای پایان هژمونی آمریکا بر جهان و کاهش سلطه آن است و این امر باعث شده است که مردم در سراسر جهان به آمریکا نه بگویند و بدانند که هژمونی آمریکا خالی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، دو سال پیش در چنین روزی، رویداد مهمی توجه جهانیان را به خود جلب کرد. حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار عراق که یکی از بزرگترین و مهم ترین پایگاه های نظامی آمریکاست. جمهوری اسلامی ایران این حمله قدرتمند را در پاسخ به جنایت تروریستی دولت آمریکا و رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، در پاسخ به ترور سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانش انجام داد. خسارات شدیدی به نیروهای تروریسم تحمیل شده توسط ایالات متحده در عراق وارد کرد.
نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی به نام عملیات شهید سلیمانی، تعدادی موشک بالستیک به سمت پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق و پایگاه اربیل محل استقرار نیروهای آمریکایی شلیک کرد. این عملیات ساعت 1:20 بامداد و همزمان با هدف قرار گرفتن خودروی شهید سلیمانی و یارانش انجام شد.
سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران روز پنجشنبه (۱۹ دی) در نشست خبری جزئیات این حمله را تشریح کرد. وی از پرتاب 13 موشک به سبک شورشیان و فاتح 313 برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده به پایگاه عین الاسد خبر داد.
سردار حاجی زاده همچنین گفت: این امکان وجود داشت که سپاه پاسداران، آسایشگاه و محل استقرار نیروهای آمریکایی را هدف قرار دهد، اما هدف از این عملیات کشتار مردم نبود، بلکه هدف قرار دادن ماشین جنگی، مرکز کنترل و فرماندهی، یگان های پهپادی بود. هلیکوپتر و مجموعه تجهیزات ایرلاین آمریکایی در این پایگاه نشان داده شده است.
وی افزود: با این حال شش هواپیمای آمریکایی کشته‌ها و مجروحان را از آن کشور به اسد به بیمارستان‌های اسرائیل و اردن و بیمارستانی نزدیک سفارت آمریکا در بغداد منتقل کردند. اگر می خواستیم سربازان آمریکایی را بکشیم، می توانستیم 500 نفر از آنها را یکباره بکشیم. اما هدف ما این نبود، چرا که سالن فرماندهی عملیات و دیگر تأسیسات مهم پایگاه منهدم شد و بدون شک آمریکایی ها کشته و زخمی شدند.
همچنین سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص گفت: ما به دنبال تلفات نبوده ایم. کشتن سربازان دشمن اهمیتی نداشت، اما تجهیزات راهبردی دشمن در جایی بود که اهداف ما بود».

52f2de32 f8fa 40aa a837 a2309fa0a704 خبر خاکستری

عین الاسد نشان داده که ایران از هیچ کشوری نمی ترسد
این اولین حمله مستقیم به پایگاهی متعلق به ارتش تروریستی اشغالگر آمریکا پس از جنگ جهانی دوم است و نشان دهنده عظمت و اعتماد رهبری، ارتش و مردم جمهوری اسلامی است و موید این است که ایران از هیچ کشوری در جهان هراسی ندارد. او فقط از خدای متعال می ترسد.
این نشانه بزرگی است که شمارش معکوس برای پایان هژمونی آمریکا بر جهان و زوال سلطه تک قطبی دولت تروریست آمریکا آغاز شده است! حمله ایران جهان را بر آن داشت که به ایالات متحده نه بگوید. این حادثه باعث تضعیف و کاهش اعتماد به ایالات متحده در سراسر جهان شده است.
آیت الله سعیدی امام جمعه قم سیلی به پیام اسد را پیام اقتدار، عزت و عظمت نظام، ولایت، ملت و نیروهای مسلح و شکست هیمنه آمریکا در منطقه دانست. .

نیروهای آمریکایی دیگر در منطقه احساس امنیت نخواهند کرد
مسعود آهوانفورد، کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین العین گفت: نیروهای آمریکایی دیگر در منطقه احساس امنیت نخواهند کرد و تصمیم جدی برای خروج کامل از منطقه خواهند گرفت. اسد
وی ادامه داد: عواقب خسارات هنگفت مردم و تجهیزات آمریکا به تدریج مشخص می شود که نشان می دهد آمریکا نمی تواند چنین خسارتی را متحمل شود و همچنین ادعاهای پوچ آمریکا که همیشه اینگونه بوده است. خود را به عنوان یک ابرقدرت معرفی کرد. نشان داده خواهد شد. «افکار عمومی جهان خواهند فهمید که آمریکا چیزی در چنته ندارد.
این کارشناس سیاسی افزود: همه مردم منطقه باید عزم خود را برای پایان دادن به حضور و مداخله آمریکا در کشور خود نشان دهند.

dc773ba5 e66c 4a25 966d 2bdebaa9416f خبر خاکستری

در نخستین روزهای پس از حمله موشکی ایران به عین الاسد، مقامات آمریکایی به ویژه دونالد ترامپ، مایک پمپئو و مارک اسپیر مدعی شدند که نیروهای تروریستی آمریکا از این حمله آسیبی ندیده اند. پس از این حمله، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدا اعلام کرد که در حمله موشکی ایران به کسی آسیب نرسیده است، اما پس از فاش شدن اولین خبر شناسایی اولین گروه از سربازان آسیب‌دیده مغزی یک هفته پس از حملات، او قصد ربودن آن را داشت. گفت که این افراد “سردرد” داشتند و جراحات آنها “جدی” نبود.
اما علیرغم تلاش‌های مقامات آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر قربانیان حمله موشکی عین‌الاسد، مقامات آمریکایی از آن زمان به خسارات جدی وارد شده به نیروهای آمریکایی در این پایگاه اذعان کرده‌اند و ابعاد جدیدی ظاهر شده است. اما آنچه امروز مشخص و بیان شد این است که انتقام قبر هنوز اتفاق نیفتاده و آنچه رخ داده گوشه ای از انتقام قبر است و کسانی که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی شدند باید منتظر انتقام باشند.

رئیس جمهور: انتقام از آستین ملت خواهد آمد
آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع آمریکایی ها سخنرانی کرد. «جنایت هولناک آنها بررسی شده است، آنها به سزای اعمال شرم آور خود رسیده اند. فابه المراد اگر نه شک نکن. من به همه دولتمردان آمریکا می گویم که انتقام از آستین ملت بیرون خواهد آمد.»
همچنین فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم تهران با بیان اینکه ترامپ، پمپئو و سایر دست اندرکاران جنایت شهادت سردار سلیمانی پیدا شدند و راز آنها روشن است، گفت: درباره او به ما گفت: تا زمانی که همه کسانی که در این جنایت کشف و پنهان شدند، سردار شهدا را کشتند، همه زیر ذره بین همه آزادگان جهان هستند.

جوانان مقاومت در زمان و مکان مناسب انتقام خون سردار سلیمانی را خواهند گرفت
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سردار سلیمانی هرگز از دل، ذهن و قلب مردم خارج نمی شود و همیشه به عنوان فرمانده ملی در قلب ملت ایران خواهد ماند. یکی در منطقه جهان اسلام ملت های مسلمان را علیه داعش و تروریست های ساخته شده توسط آمریکا و صهیونیست ها فراخوانده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا سال های گرمی که پس از شهادت سردار سلیمانی بر دل مردم ایران نشسته است، داغ است. سردار سلیمانی را ترامپ می گیرد.
امیرآبادی ادامه داد: دستگاه استکبار کاری کرده است که باید پاسخگوی اقدامات احمقانه و احمقانه خود باشد. تکیه گاه جبهه مقاومت و حفظ محور مقاومت همیشه حاج قاسم سلیمانی بوده است. در این بخش نباید مختصر باشیم. در عین حال آمریکا باید بداند که ما همچنان با انتقام سختی روبرو هستیم و جوانان این ملت در زمان و مکان مناسب انتقام خون سردار سلیمانی را خواهند گرفت.

a9e1504b fec7 4105 af86 60e36a8cfaa6 خبر خاکستری

جبهه مقاومت انتقام بی رحمانه ای از آمریکای جنایتکار خواهد گرفت
از سوی دیگر، محمود آرزومندی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی مایه افتخار، سربلندی و سربلندی هر ایرانی است و معتقد است که نفوذ وی در منطقه خاورمیانه پایان یافته است، اظهار کرد:
تهیه کننده و مجری شبکه فرصت 3 سیما افزود: آمریکا باید بداند که مقصر اصلی و مستقیم این جنایت است و باید منتظر انتقام سخت باشد.
وی گفت: آمریکا با این اقدام با هدف آزادی، آزادی، آزادی خواهی و حمایت از مظلومان باید پاسخگوی این جنایت باشد.
وی بابیان اینکه با عاملان این اقدام ناجوانمردانه برخورد شدیدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ترامپ بداند که حاج قاسم سلیمانی تنها یکی از هزاران نیروی امنیتی است که برای دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) تربیت شده است. فوم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید