حمله به مقر الهی تیم ملی

*در مورد برنامه پخش شده در جام ملت ها صحبت کنید. به نظر شما این برنامه برای فوتبالیست ها جذاب و راضی کننده بود؟

در این صورت مردم باید نظر داشته باشند، اما وقتی در خیابان، فرودگاه یا جای دیگر من را دیدند، از حرف هایشان متاثر شدم که راضی هستند. به نظر من در کل این برنامه خوب بود.

* اما برخی احساس می کنند قسمت هواداران این برنامه غرق در مسائل فنی شده و کمتر بحث فنی بین شما و کارشناسان برنامه صورت گرفته است. نطر شما چی هست؟

چیز خاصی در مورد Jammeletha نبود که بخواهیم در مورد مسائل فنی آن صحبت کنیم!

* این یعنی این جام از نظر فنی ضعیف است؟

شما به من بگویید از نظر فنی چه بود.

* 5 تیم معتبر آسیایی از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماندند. برخی از تیم های درجه 3 آسیا نشان داده اند که چه پیشرفتی داشته اند. اردن به فینال رسید و قطر دوباره قهرمان شد. خیلی از مسابقات پر گل بود، آیا این اتفاقات نمی تواند دلیل زیبایی این جام باشد؟

این کاسه نه من را شگفت زده کرد و نه من را هیجان زده کرد، اما هر کسی نظری دارد. قطر با یک اکرم عفیف قهرمان شد و اردن با 2 بازیکن به فینال رسید، سپس به دنبال استفاده از کلمات انگلیسی در تلویزیون هستیم تا به نوعی حذف را توجیه کنیم. بعد بنشینیم در مورد عملکرد فنی تیم ملی صحبت کنیم؟ قطر با درخشش یکی از بازیکنان خودش به فینال رسید و در نهایت قهرمان شد اما ما چه کردیم؟

* سعید الهاوی چند روز پیش گفته بود که کادر فنی تیم ملی به دنبال اجرای سبک جدیدی است. او حتی اشاره کرد که مربیان در دنیا به دلیل ترکیب و سبکشان مورد احترام هستند. نطر شما چی هست؟

الحاوی از چه تاکتیک و سبکی صحبت می کند که در مورد آن نظر بدهم؟ ما یک پاس بلند و پرتاب داشتیم اما قطر با اکرم عفیف در انتهای آن هر کاری که می خواست انجام داد. این بازیکن گل زد، از تیم ما اخراج شد و بارها بازیکنان ما را اذیت کرد. عفیف بیش از 100 دقیقه هر کاری می خواست انجام داد، آیا کسی روی نیمکت ما تعجب نکرد که چگونه او را نگه می دارند؟ من خیلی ساده صحبت می‌کنم، نمی‌گویم کسی با عفیف تن به تن می‌کرد، اما اگر کسی نزدیک او بازی می‌کرد و اینقدر تیم ما را اذیت نمی‌کرد، این کار را نمی‌کردیم. حرکاتش؟ از حرف خدا خیلی ناراحت شدم!

*چرا؟

زندگی ما در فوتبال و زمین فوتبال سپری شده است. پس سبک تیم ملی چطور بود؟ شاید می خواهند مثل علی دایی و کریم باوی قد بلند کنند! دوستان می گویند ما با بدشانسی به قطر باختیم و آنها خوش شانس بودند، من هم می گویم ژاپن را با شانس بردیم. ما به طور اتفاقی هنگ کنگ را شکست دادیم و اگر بیرانوند به امارات یک پنالتی نمی زد، آن بازی را نمی بردیم و به طور تصادفی پیروز شدیم. در بازی با فلسطین خوش شانس بودیم که در دقیقه اول گل زدیم و در بازی با سوریه خوش شانس بودیم که در ضربات پنالتی به بیرون نرفتیم! این الگوی صحبت کردن چیست، همه شرکت کنندگان خوش شانس هستند و ما بدشانس؟

* مثل اینکه خیلی ناراحتی؟

قطر این جام را برد اما ما چه کردیم؟ چرا فکر می کنیم مردم فوتبال را نمی فهمند؟ اگر آقای کلانی صحبت نمی کند، حداقل سایر مربیان تیم ملی باید طوری صحبت کنند که مردم را ناراحت نکنند و به شعورشان توهین نکنند. آیا آوردن 4 جمله انگلیسی و اینکه مردم چیزی نمی دانند درست است؟ آیا این جملات انگلیسی معادل فارسی ندارند که بتوانید از آنها استفاده کنید؟ ما هیچ سبکی از تیم ملی ندیدیم.

* تیم ملی به همکاری خود با امیر گالنویی ادامه خواهد داد. پیش بینی شما برای آینده چیست؟

اگر آقای کلانوی مانند الهوی فکر کند، قطعاً به قهقرا خواهیم رفت. گالنویی خیلی تقوا می کند و احتمالا فکرش به سرمربی تیم ملی نزدیک است. اگر آقای کلانوی مثل الهوی فکر کند کار ما خیلی سخت می شود. آقای الهاوی، شما در تلویزیون از مردم عذرخواهی می کنید، اما به جای این کار، نگاهتان را پایین می اندازید. خیلی ها 100 بازی ملی در این فوتبال انجام داده اند، خیلی از فوتبال می دانند. آیا واقعا فکر می کنید این افراد حرف و استدلال شما را می پذیرند؟ مگر اینکه کره ای ها یا ژاپنی ها شکست خوردند، چه اشکالی دارد که بپذیرید شکست خوردید و بهانه نیاورید. ما همیشه باید حقیقت را بگوییم و این از هر چیزی بهتر است. چرا بعد از حرف خدا یکی حرفش را تایید نکرد؟

* مهدی کایدی در ترکیب منتخب جام ملت ها قرار گرفت. بهتر نیست کادر فنی از این بازیکن بیشتر استفاده کند؟

این را بارها گفته ایم، اما برای آقایان هم اتفاق افتاده است. وقتی از محبی جواب مثبت نگرفتند، چه اشکالی داشت که کایدی بازی کند؟ قبل از بازی امارات که در برنامه صحبت کردیم، اشاره کردم که کایدی هم باید در آن مسابقه بازی کند. جالب است که عده ای به محبی گفتند خدا علیه تو صحبت کرده است.

*شما مدت کوتاهی با قلعهنویی کار کردید. آیا او مربی مشاور است؟

یک بار در جلسه ای با آرنج تیم ملی مخالفت کردم، وقتی جلسه تمام شد، یکی از دوستان نزدیکش به من گفت که امیرخان دوست ندارد در جلسه با نظر او مخالفت کنی و بهتر است به او بگوییم نظر در خصوصی من این موضوع را به قالنویی رساندم و او گفت اگر اعتراضی دارید حتماً مطرح کنید چون اینجا هستید تا نظر بدهید. احساس می کنم قلانوی خیلی برای مشاوره مناسب نیست، این احساس من است و شاید دیگران نظر دیگری داشته باشند. شاید به قول دیگران یک مربی مشاور.

آیا تصمیم درستی برای جدایی از تیم ملی گرفتی؟

تصمیم درستی برای ترک تیم ملی گرفتم و اشتباه نکردم. من واقعاً متوجه نشدم که آقای الهوی از چه سبکی صحبت می کند. آیا پرتاب و استفاده از توپ های بلند آسان است؟ آقای الهوی، سبک شما اکبر میثاقیان بود که در پرتاب مرداد ماهر بود!