جو اطراف مقر تیم ملی خوب نیست/ بیل مکانیکی حال خوبی نداشت; شایعات در مورد او صحت ندارد


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819233

هر بازیکنی را به تیم ملی دادیم، با مصدومیت به اردو برگشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: جو ایجاد شده و حس ایجاد شده برای کادر فنی تیم ملی فوتبال اتفاق خوبی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار با هواداران در هفته بیست و چهارم لیگ برتر گفت: ابتدا سالی را به شما تبریک می گویم و امیدوارم سالی سرشار از سلامتی و شادی باشد. همچنین حلول ماه مبارک رمضان را به همه مردم عزیز و مسلمانان جهان تبریک می گویم. به بازیکنان و کارمندان که همه دوستان ما برای صعود تیم ملی هستند تبریک می گویم.

وی افزود: بازی با هواداران بسیار فعال بود. نقاط تاریکی وجود داشت که نمی‌خواهم در مورد آنها صحبت کنم. مسابقه بسیار پرانرژی بود، اما نمی‌خواهم به نقاط تاریک بپردازم. بعد از دربی شروع می کنیم. پنج روز غیبت کردیم و از سوم فروردین کار را شروع کردیم و تمرینات پرفشار انجام دادیم. ما خیلی خوب کار کردیم. یک بازی دوستانه هم با تیم امید داشتیم. برنامه ما این بود که با هواداران پیک دیدار کنیم و همچنین تا پایان فصل تیم خوب و آماده ای داشته باشیم.

مربی تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: او طرفدار تیمی پرتلاش و دونده است. سعی می کنم بازی را خوب ببندم. گل های این تیم هم این را نشان می دهد اما ما هم پرسپولیسی هستیم و روی تنوع تاکتیکی در قسمت تهاجمی خیلی خوب کار کردیم. سعی می کنیم مثل همیشه فوتبالی محترمانه و رو به جلو نشان دهیم.

مطهری گفت: روی نقاط ضعف و قوت حریف تمرین می کنیم و با تاکتیک های مختلف در قسمت تهاجمی تلاش می کنیم با دست پر از این بازی خارج شویم. پرسپولیس همیشه یک تیم رزمنده است. ما هرگز تسلیم نمی شویم و تا هفته سی ام می جنگیم. ما بسیار امیدواریم که برنده شویم. در این سال ها نشان دادیم که فرزندان ما و تیم پرسپولیس ژن قهرمانی دارند. من همیشه روی برخی مسائل مانند DNA شخصیت تاکید می کنم و اگر در حال حاضر در مورد هر موضوعی صحبت می کنیم، عذرخواهی نمی کنیم.

وی تاکید کرد: با وجود مشکلات زیادی که در سال جاری داشته ایم، نتایج بسیار خوبی کسب کرده ایم. نسبت به فصل گذشته امتیاز بیشتری جمع کرده ایم و تلاش می کنیم در این مسیر بهترین نتایج را کسب کنیم.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: افراد موفق همیشه افرادی هستند که وقتی آجر پرتاب می شوند، پایه محکمی برای خود می سازند. در این سال ها بسیاری از این آجرها به سمت تخت جمشید پرتاب شد اما ما سعی کردیم با پنج پیروزی متوالی ساختمانی با نمای پنج نما داشته باشیم. امیدوارم با حمایت هواداران و همت بچه ها طبقه ششم این ساختمان را افتتاح کنیم.

مطهری درباره دلیل حذف حامد لاک از تمرین پرسپولیس گفت: این مشکل خاصی نیست. طبق تصمیم کادرفنی، لاک نباید چندین جلسه با تیم تمرین کند. انتظار همه از دروازه بان های پرسپولیس بالاست و ما، کادرفنی، هواداران و رسانه ها هم از بخت توقع زیادی داریم. او سال گذشته بهترین دروازه بان آسیا شد اما باید نشان دهد و دلش را به تمرینات بدهد. طبق تصمیم کادرفنی او چندین جلسه با تیم تمرین نخواهد کرد.

وی در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس به عدم حضور تماشاگران در بازی با هوادار گفت: فوتبال وقتی هوادار در ورزشگاه است، فوتبال رنگ و بوی دیگری دارد. خدا را شکر وضعیت تاج در کشورمان خیلی بهتر شده است اما از اینکه فردا تماشاگران نمی توانند به ورزشگاه بیایند تعجب می کنم. تمام زیبایی فوتبال با حضور تماشاگران شکل می گیرد و تیم خودمان از حضور آنها انرژی زیادی می گیرد. ما بعد از 28-27 ماه در خدمت باشگاه بزرگ پرسپولیس هستیم که از این نعمت محروم بودیم. هواداران می توانستند به ما انرژی زیادی بدهند و برای پرسپولیس کار کنند اما در این مدت به جز 3-4 بازی هوادار نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که هواداران به ورزشگاه بیایند چرا که فلسفه فوتبال لذت بردن است اما فوتبال ما تبدیل به جنگ شده و این خوب نیست. در همه جای دنیا، چه فوتبال تجارت بزرگ باشد، فلسفه او لذت بردن از فوتبال است. اما در کشور ما فوتبال را به جنگ تبدیل کرده ایم که نباید اینطور باشد. البته باید دید شرایط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که چنین تصمیمی گرفته اند، در چه شرایطی است.

مطهری در خصوص مصاحبه اخیر افشین پیروانی با بیان اینکه کمیته داوران پس از اعتراض باشگاه پرسپولیس به تصمیم دربی واکنشی نشان ندادند، گفت: در نشست خبری بعد از بازی درباره قضاوت دربی صحبت کردم. من فقط یک چیز را می گویم و تمام می کنم. داور دربی باید بهترین، کم اشتباه ترین و رسمی ترین داور لیگ در هفته این مسابقه باشد. وضعیت سیدعلی این بود؟ تصمیمات عجولانه و احساسی منجر به زیر سوال رفتن تاریخچه داوران و باخت تیم ها می شود. به محض پرسیدن این سوال فشار خونم دوباره بالا رفت. لطفا احساسی انتخاب نکنید، زیرا این کار هم به داور و هم به تیم آسیب می رساند. این مشکل غیر قابل جبران است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بر سر انتخاب سیدعلی برای هدایت دربی بحث و جدل وجود دارد، افزود: من اصلا در مورد اراده صحبت نمی کنم، هر اتفاقی که در زمین می افتد. ما همچنین در مستطیل سبز می جنگیم اگر مردم کارهای دیگری انجام دهند که خود و خدایشان را می شناسند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره تاج گذاری کریم باقری و اینکه آیا مشکلی برای کادر فنی پرسپولیس وجود دارد که پس از حضور در تمرین یکی از خوانندگان بلغارستانی در دبی، به جای حضور در تمرین این تیم، توضیح داد. گفت: تمرین 3-4 تیمی است که بالای تیم حضور دارد. من شخصا با بیل مکانیکی صحبت کردم، او یک بیماری عروق کرونر قلب داشت، اما نمی دانم بعد از بهبودی این کار را کرد یا نه. زمانی که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شد، احساس خوبی نداشت. واقعاً اینطور نبود که بیل مکانیکی تاج نداشته باشد، من همیشه سعی می کردم در کارم صادق باشم و اگر نبود، می گویم شک نکنید. حفاری ها از بیماری عروق کرونر قلب رنج می بردند.

مطهری در پاسخ به سوالی درباره قرعه کشی جام جهانی و همگروهی ایران با آمریکا، انگلیس و برنده دیدار ولز / اسکاتلند اوکراین و اوکراین گفت: جام جهانی رویداد بزرگی است و همه تیم هایی که به آن می رسند، جواز حضور دارند. “اگر بخواهم در این مورد صحبت کنم، باید بگویم که قرعه ما بهتر از سایر تیم های آسیایی است، اما این بدان معنا نیست که ما بازی های آسانی داریم. انگلیس، اگرچه بهترین لیگ جهان را دارد، اما یکی از آنهاست. از بهترین ها 80-70 درصد بازیکنان آمریکا در لیگ های اروپایی هستند و تیمی که از پلی آف بیرون می آید با اینکه جزو تیم های کوچک اروپایی است اما این تیم بازیکنان بزرگی دارد باید بگویم ما تساوی بهتر از سایر تیم های آسیایی است، اما ما بازی های آسانی نداریم.

وی گفت: باید خیلی خوب آماده شویم و روند خوبی را تا جام جهانی طی کنیم. برنامه ریزی لیگ نیز بسیار مهم است. بازیکنان باید در این زمان در بالاترین سطح خود باشند، این برنامه ریزی می تواند به گونه ای تنظیم شود که جام جهانی در اواسط فصل لیگ ما یا در طول مسابقات باشد و بازیکنان ما روی کار خود باشند. جام جهانی هرگز در دسامبر برگزار نشد و همیشه در پایان فصل بود. بازیکنان زیادی با مصدومیت و خستگی زیاد وارد مسابقات شدند اما جام جهانی زیبایی در راه است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم، تیم ملی مسابقات سختی دارد. من دیده ام که برخی کارشناسان صحبت می کنند و می گویند ما با تیم های قدرتمندی مثل انگلیس و آمریکا هم گروه هستیم، فکر نمی کنم اینطور باشد. انگلیس در 17-16 سال ساختار فوتبال خود را از سبک سنتی خارج کرد و از پاس های بلند و … استفاده کرد و از افراد فوق العاده سریع استفاده کرد. انگلیس یک تیم فوق فنی با مهارت و سرعت بالا است. بازیکنانی مثل رحیم استرلینگ، فودن و… هستند که عالی هستند. نباید توقعات را بالا ببریم اما با توجه به این گروه به شرط داشتن شرایط بسیار خوب و مسابقات تدارکاتی خوب می توانیم به مرحله بعد صعود کنیم.

مطهری با بیان اینکه خیلی ها معتقدند تیم ملی با این کادر فنی نمی تواند در جام جهانی موفق باشد، گفت: فضایی که ایجاد شده و حسی که برای کادر فنی ایجاد کرده ایم، اتفاق خوبی نیست. شاید با کادر فنی یا تیم فوتبالی که تیم ملی بازی می کند مشکلات زیادی داشته باشم اما اعضای آن تیم زحمت کشیدند و تیم را به جام جهانی رساندند. این مشکلات باعث سردرگمی کادر فنی می شود. فدراسیون فوتبال باید خیلی محکم پشت کادر فنی بایستد یا اگر نمی خواهد به همکاری با آنها ادامه دهد سریعا تصمیم دیگری بگیرد. اینکه مدام 50-50 حرف بزنیم کار خوبی نیست چون کادر فنی تیم ملی واقعا زحمت کشیده و به آنها خسته نباشید می گویم.

وی درباره نتایج پرسپولیس مقابل چند تیم انتهای جدولی مانند همان هوادار شکست خورده و ریشه استقلالی هواداران گفت: این حق طبیعی من است که درباره جزئیات تیمم صحبت نکنم. . او طرفدار تیمی است که فضاها را می بندد و زمین را کوچک می کند، هدف همین است. تیم ما شرایط پیروزی در این مسابقه را دارد، مطمئناً مقابل هوادار فوتبال جلو می رویم، اما باید مراقب باشیم که توپ را از دفاع به حمله منتقل کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: آنها در این موضوع خیلی خوب هستند، نباید در زمین خود اشتباهات بی مورد انجام دهیم. هوادار خیلی از گل هایش را در ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده است، باید هوشمندانه و صبورانه بازی کنیم. سبک آزاد مختص پرسپولیس است و ما همیشه از این سبک پیروی می کنیم. ما باید در فضای هواداران خیلی خوب توپ را بگیریم و خود را در این تیم تثبیت کنیم. ما باید فوتبالمان را به حریف دیکته کنیم، مسائل دیگری هم هست که الان نمی توانم درباره آنها صحبت کنم.

مطهری در خصوص شرایط دیدار سیامک نعمتی و وحید امیری با هواداران گفت: امیری پس از بازگشت از اردوی تیم ملی دچار مشکل کمر شده و یک تا دو هفته است که این بازیکن توانمند را در اختیار نداریم. ما هفته هاست که سیام را به خاطر عمل جراحی اش نداریم. مهم این است که او حالا به تیم اضافه شده و آرام آرام این دوران را پشت سر می گذارد تا به نقطه آمادگی برسد. ما همیشه این موضوع را مطرح کرده ایم که افتخار می کنیم بازیکنانمان را به تیم ملی می دهیم، اما بیشتر اوقات مصدوم را به ما می دهند. در اردوهای قبلی این اتفاق برای میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا افتاد. هنوز نعمتی و امیری را برای بازی فردا در اختیار نداریم اما به معنای واقعی نشان دادیم که یک تیم هستیم و به کار گروهی اعتقاد داریم. امیدوارم مشکلی پیش نیاد، برای امیری هم آرزوی سلامتی دارم.

وی درباره تمرینات بعدی در مرکز دفاع پرسپولیس توضیح داد: یکی از دلایل موفقیت تیم ها در قسمت های مختلف تشکیل تیم، ثبات است. در دفاع میانی 4-5 گزینه داریم، خیلی ها با پرسپولیس زندگی نزدیکی ندارند اما به عنوان مربی همیشه کنار بچه ها هستیم و شرایط آنها را می سنجیم. گاهی مصدومیت داریم و گاهی به دلیل مشکلات تاکتیکی این نقل و انتقالات، اما قبول دارم که در مرکز قلب دفاعی به زوج مورد علاقه خود نرسیدیم. تلاش می کنیم در 7-8 هفته باقی مانده به ثبات برسیم تا هم در لیگ و هم در جام حذفی نتیجه بگیریم. مدافعان میانی ما عالی هستند و اگر روزی با هم هماهنگ شوند به شرایط ایده آلی دست پیدا می کنند.

سرمربی پرسپولیس درباره آخرین وضعیت عیسی قطر مقابل تیم امید گفت: القطر مقابل تیم امید بازی نکرد، ام آر آی می گوید رباطش پاره شده است، عیسی همیشه در شرایط سخت به ما کمک می کرد و او بازیکن بسیار توانمندی است. بازیکن و پسر. او شاد است. این اتفاق برای او افتاد و ما دوست داریم القطر به جایی برسد که بتواند به ما کمک کند. همه اینها مقصود و مقصود اوست، اما دیگر نمی توان علم را زیر سوال برد. ام آر آی آل کثیر می گوید رباطش پارگی دارد اما همچنان در حال تمرین است و امیدوارم تصمیم خوبی گرفته شود تا بتواند مثل گذشته به کارش ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید