علی بیل مکانیکی: در حال مذاکره با 1+5 هستیم/ هنوز زمینه لازم برای بازگشت آمریکا به برجام فراهم نشده است.

علی بیل مکانیکی: در حال مذاکره با 1+5 هستیم/ هنوز زمینه لازم برای بازگشت آمریکا به برجام فراهم نشده است.

روز جدید معاون وزیر امور خارجه ایران خبر از سرگیری مذاکرات 1+5 را مضحک خواند و گفت: در حال مذاکره با 1+5 هستیم و هنوز زمینه لازم برای بازگشت آمریکایی ها به برجام برای امنیت سازمان ملل فراهم نشده است.

علی باقری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۴ آبان با انریکه مورا معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو کرد. پرداخت مذاکرات را جدی و سازنده خواند و گفت: تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران دستور کار اصلی مذاکرات خواهد بود.

وی خبر از سرگیری مذاکرات با 1+5 را شیطنت آمیز خواند و افزود: در حال مذاکره با 1+5 هستیم و هنوز زمینه لازم برای بازگشت آمریکایی ها به برجام فراهم نشده است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران باید سؤالات خود را از آمریکا دریافت کند نه از اروپا، گفت: وی هماهنگ کننده کمیسیون مشترک اتحادیه اروپا است و ما چنین مذاکراتی داشته ایم و در دوره های گذشته اکنون در همین مذاکرات او (انریکه مورا) نقش هماهنگ کننده کشورهای 1+5 و ایران را ایفا می کند و این مذاکرات بر همین اساس است.

حفاری تاکید کرد: مذاکرات ما با 1+5 در آبان ماه انجام می شود.

باقری پس از پنج ساعت گفت‌وگو با انریکه مورا در توئیتی نوشت: با انریکه مورا درباره عناصر اصلی مذاکرات موفق گفتگوی جدی و سازنده داشتم. ما توافق کردیم که مذاکرات را قبل از پایان نوامبر آغاز کنیم. تاریخ دقیق آن هفته آینده اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید