مذاکره با 1+5/ هنوز مبنای لازم برای الحاق آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد آماده نشده است.

ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779676

معاون وزیر امور خارجه گفت: در حال مذاکره با 1+4 هستیم و در واقع هنوز زمینه لازم برای بازگشت آمریکایی ها به برجام فراهم نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری، معاون وزیر امور خارجه ایران پس از گفتگو با انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک در بروکسل به خبرگزاری صدا و سیما گفت: دستور کار اصلی مذاکرات، موضوع اعمال تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران خواهد بود. مردم “

باقری با اشاره به تعداد کشورهای درگیر در مذاکرات آتی با ایران، خبر از سرگیری مذاکرات 1+5 با رویترز را اشتباه خواند و گفت: در حال مذاکره با 1+5 هستیم و در واقع هنوز دلیلی برای بازگشت وجود دارد، آمریکایی ها. در شورای امنیت سازمان ملل متحد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ایران باید سوالات خود را از آمریکا دریافت کند نه از اروپا، گفت: هماهنگ کننده کمیسیون مشترک در واقع اتحادیه اروپا است و در این سمت نیز مذاکراتی مشابه داشته ایم. قبل و الان همان مذاکراتی که او (انریکه مورا) به عنوان هماهنگ کننده کشورهای 1+4 و ایران انجام خواهد داد و این مذاکرات بر این اساس خواهد بود و مذاکرات ما با 1+5 در نوامبر (اوایل آذر) انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید