لاوروف: واشنگتن آماده است تا احیای شورای امنیت سازمان ملل را برای مجازات روسیه تسریع بخشد

لاوروف: واشنگتن آماده است تا احیای شورای امنیت سازمان ملل را برای مجازات روسیه تسریع بخشد

روز جدید سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن برای تنبیه روسیه آماده است تا روند ازسرگیری توافق هسته ای با ایران را تسریع بخشد.
وزیر خارجه روسیه گفته است که آمریکایی ها آماده اند تا احیای بورژوا را تسریع بخشند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن برای تنبیه روسیه آماده است تا روند ازسرگیری توافق هسته ای با ایران را تسریع بخشد.

بر اساس این گزارش، با آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در دو هفته اخیر و اعمال بی سابقه ترین تحریم های یکجانبه و چندجانبه علیه روسیه توسط آمریکا و کشورهای اروپایی، مسکو می گوید برخی از تحریم ها بر تعهدات روسیه در قبال این کشور تأثیر می گذارد. او خواسته های جدیدی برای رفع تحریم های آمریکا مطرح کرد.

موضوع مطالبات روسیه به سرعت بخشی از ادبیات مقامات حاضر در مذاکرات وین شد. این در حالی است که از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از تحلیلگران تاکید کرده اند که علاوه بر محتوای مذاکرات و چالش های ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام، این جنگ نیز به همان اندازه تاثیر خواهد داشت. ابهام جدی

مقامات ایرانی در خصوص موضع اخیر روسیه نیز تاکید کردند که هیچ چیز نباید مانع اجرای بندهای توافق احتمالی در وین شود و در این راستا بندهای توافق احتمالی، برجام و قطعنامه 2231 باید مبنا قرار گیرد. ایران معتقد است که منافع و حقوق ملی مردم ایران تنها عامل تعیین کننده موضع تهران در مذاکرات بوده و خواهد بود.

مقامات روسیه اکنون می گویند که به همکاری با ایران در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهند داد و تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو مانعی برای ادامه همکاری ها نخواهد بود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای روس خود در مسکو، در کنفرانس خبری مشترک تاکید کرد که اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه مسکو تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای را با مشکل مواجه می‌کند. ، درست نیست.

وی افزود: روسیه تضمین کتبی از واشنگتن دریافت کرده است که تحریم ها علیه مسکو پس از حمله روسیه به اوکراین، همکاری ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.[با ایران] من با چارچوب موافق نیستم.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه که خواست نامش فاش نشود، گفت که ایالات متحده در حال همکاری با روسیه برای احیای توافق هسته ای است.

به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای را که بخشی از توافق هسته ای هستند، تحریم نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید