گامی مهم در رفع تحریم های آمریکا علیه ایران/ واشنگتن: این تصمیم برای کمک به دستیابی به توافق و احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ شد.

گامی مهم در رفع تحریم های آمریکا علیه ایران/ واشنگتن: این تصمیم برای کمک به دستیابی به توافق و احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ شد.

روزن : در می 2020، دونالد ترامپ به عنوان بخشی از برنامه «فشار حداکثری» خود علیه ایران به این استثنائات پایان داد.

– آمریکا در حال بازگرداندن معافیت های تحریمی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است.

استثنائات تحریم ها عمدتاً در حوزه فنی هسته متصل به نیروگاه بوشهر، راکتور اراک و راکتور تحقیقاتی تهران است.

به گزارش رویترز، دولت بایدن روز جمعه برخی از استثنائات تحریم ها علیه ایران را که در دوران ترامپ لغو شده بود، بازگرداند. یک مقام وزارت خارجه گفت که این اقدام برای تسهیل مذاکرات در وین است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا معافیت‌های متعددی را از تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران امضا کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس که نسخه‌ای از بیانیه وزارت خارجه آمریکا را دریافت کرده است، معافیت‌های جدید به کشورها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا در پروژه‌های غیرنظامی در نیروگاه هسته‌ای بوشهر، آب سنگین در اراک و یک راکتور تحقیقاتی در تهران کار کنند. .

در ماه مه 2020، دونالد ترامپ این معافیت ها را به عنوان بخشی از برنامه «فشار حداکثری» خود علیه ایران خاتمه داد.

به گزارش یورونیوز، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه «تهدید تحریم‌ها» را علیه کشورها و شرکت‌های خارجی از جمله روسیه، چین و کشورهای اروپایی که با بخش غیرنظامی برنامه هسته‌ای ایران همکاری می‌کردند، لغو کرد.

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «معافیت از این فعالیت‌ها برای تسهیل مذاکراتی است که به دستیابی به توافق متقابل کمک می‌کند و راه را برای بازگشت ایران به وظایفش هموار می‌کند».

وزارت امور خارجه نیز کنگره را مطلع کرد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که هدف از این اقدام حمایت از عدم اشاعه هسته ای و منافع امنیتی آمریکا و محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران است.

وزارت امور خارجه گفت که این اقدام بخشی از تعهد یا بخشی از توافق قبلی نیست و افزود که آنها همچنان بر همکاری با شرکا و متحدان برای مقابله با طیف گسترده ای از تهدیدات ایران تمرکز می کنند.

مذاکرات در وین برای احیای برجام و شروع مجدد دوران بدون تحریم در جریان است و مذاکره کنندگان بیش از هر زمان دیگری به توافق امیدوارند.

دیدگاهتان را بنویسید