شهرداری تبریز بیل مکانیکی خزنده ندارد / رفع مشکل سیل در چهار مترو

ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782364

جلسه امروز شورای شهرداری تبریز با گزارش کمیسیون محیط زیست، معاونت خدمات شهری و تغییر رویه تغییر نام معابر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، جلسه امروز شورای شهر تبریز با نطق پیش از دستور حجت الاسلام رسول برگی آغاز شد. وی با اشاره به اقدام اخیر سپاه گفت: پیروزی سپاه عزیز و مقتدر را تبریک می گویم.

سپس دستور جلسه اول، یعنی. گزارش کمیته محیط زیست و خدمات شهری توسط رئیس آن کمیته ارائه شد. پرویز هادی با بیان اینکه از همان ابتدای شروع به کار کمیسیون به مشکلات کارکنان شهرداری که قشر زحمتکش شهرداری هستند توجه ویژه ای شده است، گفت: با توجه به مشکلات و مشکلات موجود در این کمیسیون توجه ویژه ای شده است.

وی ادامه داد: به هر نحوی که قانون اجازه دهد، برای جبران زحمات این عزیزان پاداشی در نظر گرفته می شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: لایروبی و شهرت ساختمانی، تعریف و تکلیف پروژه های مذکور به عنوان زباله سوز به منظور جذب سرمایه گذار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تجهیزات شهرداری فرسوده است

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات گفت: از نظر ماشین آلات و تجهیزات بیشتر ماشین آلات فرسوده هستند و ماشین آلات جدیدی خریداری نشده است و این مشکل نیز بررسی شده است.

هادی ادامه داد: ساماندهی تامین کنندگان و وانت بارها اغلب از دیگر مواردی بود که به آن توجه می شد چرا که نمی شد آنها را اخراج کرد و نمی شد آنها را به حال خود رها کرد.

وی گفت: موضوع دیگر اهمیت تجهیزات برای بحران در شهر است. به نظر من وضعیت اسفناک است و ما اصلاً برای بحران آماده نیستیم.»

یکی از اعضای شورای شهرداری تبریز یادآور شد: مهمترین مصوبات کمیسیون استقرار نظام حراست و بحث مکانیزاسیون این است که شکایتی داریم که یک ماه است به شهرداری مکاتبه کرده ایم و دریافت نکرده ایم. . پاسخ. “

حل مشکل آبگرفتگی چهار مترو تبریز

وی با اشاره به مشکل سیلاب در تبریز گفت: حل مشکل آبگرفتگی متروهای شهری یکی دیگر از مشکلاتی است که سال ها گریبان تبریز را گرفته است. چهار مترو شروع به کار کرده و پس از تکمیل چهار مترو دیگر مشکل آنها حل خواهد شد.»

هادی ادامه داد: در بحث نگهداری از سایت های شهرداری بسیار ضعیف عمل کردیم و تصویب کردیم تکلیف نگهداری سایت ها شفاف سازی شود.

وی در خصوص ساماندهی کسبه گفت: در شورای گذشته عملیات ساخت بازارچه محلی آغاز شد و هر سه ماه یکبار مصوب کردیم که محدوده بازار محلی تشکیل و به سازمان میادین واگذار شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری در پایان خاطرنشان کرد: موضوع سگ های ولگرد یکی دیگر از مشکلات شهرستان است. از چندین سازمان مردم نهاد و مراکز دعوت کردیم که ابتدا تعداد سگ های ولگرد را مشخص کنند و سپس اقدامات لازم را برای جلوگیری از آزار و اذیت این حیوانات انجام دهند. “مردم را اذیت نکنید.

علیرضا نوایی باغبان درباره وام های عمرانی کمیسیون افزود: 567 میلیارد وام عمرانی در یک سال خدمات شهری است که تنها 20 درصد آن وام صرف ساخت و ساز می شود.

سپس طرح اضطراری ویژه کارکنان خدمات شهری با اکثریت اعضا تصویب شد.

تبدیل باغ شهر تبریز به بتن شهر برای درآمدزایی

موضوع بعدی در دستور کار گزارش قائم مقام شهرداری تبریز بود که در آن حادثه دیدگان عنوان کردند: از سال 64 شهرداری ها موظف به درآمدزایی شدند و بودجه بیت المال قطع شد و در نتیجه باغ شهر تبریز تغییر شکل داد. به یک شهر سیمانی . .

وی در خصوص اتفاقات رخ داده با پاکبانان گفت: تا زمانی که بحث مکانیزه شدن تجهیزات مطرح نشود، سلامت کارگران تضمین نمی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز با بیان اینکه شهر تبریز روزانه هزار تن زباله جمع آوری می کند، گفت: خدمات شهری همواره در حدود وظایف مورد انتقاد مردم است و حق با مردم است، اما تنها 147 تن زباله است. بصورت دستی در روز جمع آوری می شود.

نیرویی در خدمات شهری وجود ندارد

وی با انتقاد از جابجایی پرسنل شهرداری گفت: نیرویی در خدمات شهری وجود ندارد و بیشتر نیروها پشت میز می نشینند و مجبور شدیم از برف پاک کن ها به عنوان خدمات شهری استفاده کنیم. در دوره قبل تلاش کردیم مردم را به خدمات شهری برگردانیم.» اما با مقاومت شهرداری و شورا مواجه شدیم.

مالباختگان ادامه دادند: 1724 نفر متدین داریم که 607 نفر مشغول رفت و روب و مابقی به جمع آوری زباله و غیره مشغول هستند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات در شهرداری تبریز گفت: اگرچه تبریز شهر سردسیری است اما امکانات زمستانی شهری مانند مشهد چهار برابر ما است. نیاز به نمک پاش دارند که به زحمت تهیه کرده ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری در خصوص استفاده از تجهیزات مدرن گفت: برای خرید CMA نمک پاش در هر بارندگی باید ده میلیارد هزینه کنیم تا امروز نتوانسته ایم جارو یا نمک پاش بخریم.

تبریز بیل مکانیکی خزنده ندارد

وی ادامه داد: گسل شهر تبریز یکی از جوان ترین گسل های دنیاست و ما به طور کامل در میدان مین هستیم، اما اگر زلزله ای بیفتد، بیل مکانیکی و زنجیر معمولی نیست. اگر به جای شناخت چند روگذر و مترو در شهر، چند بیل مکانیکی برای آن شهر بخریم، در پیشگاه خدا و مردم سفید می شویم.

حادثه دیدگان در خصوص برخورد با سد معبر گفت: وظیفه پلیس راهور است که با سد معبر برخورد کند اما غیردوستانه است و باید با این موضوع برخورد کنیم که مردم همه چیز را به چشم ما می بینند.

فریدون بابایی اقدم با اشاره به این گزارش گفت: شهرداری مشهد با کمترین هزینه و زمان بر ساخت و ساز نظارت می کند و محرمانگی به معنای واقعی کلمه حفظ می شود، اما شهرداری تبریز در بحث رازداری بسیار ضعیف است و در صورت تداوم، شهرسازی می شود. نخواهد ماند.»

حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر نیز در پرسشی درباره این گزارش اظهار داشت:؟ درصد پرسنل خدماتی به سایر نیروها و حداقل و حداکثر حقوق چقدر است. می خواهم توضیح دهید چند دستگاه موجود است و چند دستگاه مورد نیاز است و چه برنامه ای برای رسیدن به تعداد مناسب وجود دارد؟ دلیل نگاه طبقاتی به مناطق مختلف چیست و برای حل این مشکل چه می کنید؟

حداقل حقوق در خدمات شهری 4 میلیون و 200 هزار تن است

مالباختگان در پاسخ به این سوالات اظهار داشتند: حداقل دستمزد در خدمات شهری 4 میلیون و 200 هزار تن است. ما در تمام این سال ها برنامه را ارائه کرده ایم اما بودجه نداریم.

وی ادامه داد: باید هر تعداد دستگاه را در سطح شهر چهار برابر کنیم. منطقه ای که درآمدی برای پرداخت حقوق نداشت، نمی توانست به فکر خرید سطل زباله و رسیدگی به مساحت خود باشد، اما با تصویب شورای مرکزی خزانه داری این مشکل طبقاتی حل می شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تاکید کرد: اگر قیر و مواد مصرفی لازم توسط معاونت خدمات شهری تامین شود ظرف یک ماه تمام چاله ها را پر می کنیم اما امکانات به دست ما نمی رسد.

در دستور کار بعدی بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر معرفی دو نفر از اعضای عالی رتبه برای دو عضو کمیسیون مزایده بود که با اکثریت آرا اعضای شورا به عنوان دو عضو کمیسیون مزایده انتخاب شدند.

آخرین دستور کار تغییر نامگذاری خیابان ها و اماکن بود که در آن باغبان گفت: ما فکر می کردیم از نام شهدا استفاده می کنیم اما چرا این موضوع به صراحت مطرح نشد؟

در نهایت این لایحه با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید