دانش آموزان امروز جانشینان بیل مکانیکی و زین الدین هستند/ دشمنان از بصیرت جوانان انقلابی هراس دارند.

زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790186

دانش آموزان این نسل، وارثان شهیدانی چون حسن باقری، مهدی زین الدین و شهید چمران هستند که علاوه بر سلاح تهذیب نفس، به سلاح تعلیم و تربیت نیز مجهز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، با شهادت تعدادی از دانش آموزان رزمنده در شانزدهم آذر ماه سال 1332، این روز را روز دانش آموز نامیدند که بهانه ای برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا به ویژه شهدا است. شهدای دانش آموز

نام دانش آموز از گذشته تا به امروز همواره با علم، بصیرت، بصیرت، آینده ساز و تلاش گره خورده است، چنانکه امروز امید ملت به جوانان دانشجو است و از سوی دیگر شاهد ترس دشمنان نظام هستیم. بینش این قشر فرهیخته .

دانش آموزان امروز با هر ظواهر و اعتقادی به آبادانی و سربلندی ایران اسلامی و نابودی دشمنان در آن مرز و بوم پایبند بوده و همواره با ولایت مداری و بصیرت روزافزون خود زمینه یأس بیشتر دشمنان را فراهم کرده اند.

622598a0 2543 4d56 ad76 39f712ac2275 خبر خاکستری

16 هازارد نماد ملی مبارزه دانشجویان مسلمان با استکبار جهانی است

پرویز اوسطی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: 18 آذر نماد ملی مبارزه دانشجویان مسلمان با استکبار جهانی و رژیم ستمشاهی است.

وی افزود: همواره شاهد مبارزات دانش آموزان متدین و آزادی خواه در کشور بوده ایم لذا این قشر در راه مبارزه با ظلم و ستم شهدای مظلوم تقدیم کرده اند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار آن، خطر شانزدهم نمادی از روحیه پرشور جنبش دانشجویی، ایثار و ایثار، پایداری، استقلال و آزادی است. “

«در چنین روزی دانش‌آموزان ثابت کردند که طلبه نه تنها طالب علم است، بلکه طالب همه خوبی‌ها است و با روشنگری و آگاهی خود هرگز اجازه دخالت دشمنان در امور داخلی و خارجی او را نخواهد داد. الاوسطی گفت.

وی افزود: در 16 آذر ثابت شد که قلم و شعار دانشجویان عزیز همیشه همراه ملت بوده و دولت را در عرصه های مختلف یاری کرده است.

آوسطی با تبریک روز دانش آموز، شانزدهمین خطر را روز دوستی برای علم و طلوع اندیشه های نو نامید.

7493bd23 435b 491e b5bb acd0449dd3c5 خبر خاکستری

استفاده از وجود جوانان ضامن توسعه همه جانبه کشور است

گلمرضا منتظری در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: دانش آموزان نمادی از اقشار آگاه و روشن فکر جامعه هستند و در علم، دانش و تمدن پیشگام محسوب می شوند.

وی افزود: دانشجویان سرمایه های آینده کشور هستند که با احتیاط و تلاش فراوان خود زمینه تحولات مختلف در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی را فراهم می کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی به پیشرفت هایی که داشته ایم متوجه می شویم که نسبت قابل توجهی از افرادی که در رابطه با گروه سنی نقش آفرینی می کنند، جوان هستند.

منتظری گفت: تا زمانی که از وجود جوانان با انگیزه، توانمند و خوش ذوق بهره مند باشیم، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور تضمین می شود.

وی افزود: دانش آموزان عزیز باید از سرمایه های زندگی خود به نحو مطلوب استفاده کنند تا از شرایط موجود راضی نباشند و دستاوردهای علمی خود را دست کم بگیرند و در واقع هم در علم و هم از نظر معنوی سیری ناپذیر هستند.

منتظری خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان در هر دو حوزه علمی و معنوی به سیری ناپذیری توجه جدی داشته باشند، افق بسیار روشنی خواهند داشت.

وی گفت: دانش آموزان نیز باید بیش از گذشته آستین ها را بالا بزنند و در رفع نیازهای اساسی کشور نسبت به سایر اقشار پیشگام باشند.

منتظری گفت: دوران جوانی دوره ای است که اگر جوان در این دوران روحیه خود را اصلاح کند در آینده مفیدتر و موثرتر می شود.

وی افزود: وقتی زندگی اندیشمندان و متفکران را مطالعه می کنیم، متوجه می شویم که هر چه از دوران جوانی داشته اند دارند.

منتظری با تبریک این روز به دانش آموزان گفت: نام و یاد دانش آموزان جان باخته را که مایه افتخار و سربلندی ما هستند گرامی می داریم و از خداوند متعال در علم، دانش، فرهنگ و معنویت ایران اسلامی آرزوی موفقیت داریم. “

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بی شک با همت والای نسلی پویا و توانمند از دانش آموزان، ایرانی مقتدر و سرافراز ظهور خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید