حمله شبیه سازی شده به دیمونا میزان دقت و فناوری ایران را نشان می دهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه‌های صهیونیستی در گزارشی درباره حمله به نیزه دیمونا با موشک‌ها و پهپادهای انتحاری ایرانی نوشتند که پیشرفت ایران به وضوح تهدید بزرگ‌تری است و پهپاد شاهد 136 یک سلاح بالقوه خطرناک است که به راحتی قابل تشخیص نیست.

جروزالم پست در شماره روز یکشنبه خود در مورد بمب گذار انتحاری شاهد 136 و اهمیت حمله شبیه سازی شده به تاسیسات هسته ای دیمونا ست فرانزمن گزارش داد. حمله به شهر دیمونا اسرائیل، محل یک تاسیسات هسته ای، گزارش شده است. توییتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گزارش داد که این اتفاق در رزمایش «پیامبر اعظم 17» رخ داده است.

* پیام به ایران در حمله به نسخه ای از دیمونا

ایران می گوید با استفاده از 16 موشک بالستیک و 5 پهپاد انتحاری، یک حمله موشکی و بدون سرنشین به نیروگاه هسته ای دیمونا را با موفقیت شبیه سازی کرده است. ایران اکنون با این گزارش ها به توانایی های خود می بالد. این مهمتر از همیشه است زیرا ایران تهدید به حمله به تاسیسات هسته ای دیمونا می کند، که تشدید لفاظی خطرناکی است. به نظر می رسد تصمیم ایران برای آزمایش موشک های بالستیک دوربرد و معرفی پرتابگر چند پهپادی جدید و حمله به ماکت دیمونا، سطح جدیدی در سطح تهاجمی ایران باشد.

* تهدید دیمونا نشان از دقت فناوری ایران دارد

به گزارش جروزالم پست، این نشان دهنده افزایش تهدید پهپادهای ایرانی و همچنین ترکیب پهپادها با موشک در طرح های حمله به این کشور است. استفاده جدید از پهپادهای کوچک و دوربرد کامیکازه با موشک های بالستیک، همانطور که در تمرینات و ویدئوهای اخیر نشان داده شده است، ترکیب دیگری از مهمات خطرناک است. اینکه ایران آشکارا دیمونا را تهدید می‌کند و می‌گوید می‌خواهد از این فناوری برای حمله استفاده کند، نشان می‌دهد که چگونه ایران با این سطح از دقت و فناوری به دنبال نفوذ در منطقه است.

این نشریه در گزارش دیگری درباره نمایش پهپاد شاهد-136 و راه اندازی رزمایش اخیر ایران در جنوب، اعلام کرد که ایران روش جدیدی برای پرتاب پهپادها به صورت پرتاب چندگانه یا انبوه ایجاد کرده است. .

جروزالم پست می نویسد در چند روز اخیر تصاویری از پهپاد جدید ایرانی در فضای مجازی و رسانه های ایران منتشر شده است. این پهپادها که شاهد-136 نام دارند در رزمایشی در ایران با موشک ترکیب شدند. ایران این نوع پهپاد را پهپاد انتحاری یا کامیکازه نامیده است. این بدان معنی است که آنها مستقیماً به سمت هدف پرواز می کنند و خود ویران می شوند.

* کامیکازه ویرانگر جدید ایران

این نوع پهپادها پیش از این در رسانه های ایران منتشر شده بود، اما در گذشته جزئیاتی از آن منتشر نشده بود. ایران قبلاً پهپادهای کامیکازه ساخته بود، اما این نوع خاص قبلاً در تمرینات نظامی عمومی دیده نشده بود.

جروزالم پست می نویسد: «اکنون می دانیم که شاهد-1366 وجود دارد و فقط یک پهپاد کامیکازه نیست، بلکه ایران روش جدیدی برای پرتاب پهپادها در قالب پهپادهای چندگانه یا انبوه ایجاد کرده است. پهپادها فناوری جدیدی هستند که از چندین پهپاد برای اصابت به هدفی استفاده می کنند که می تواند بر پدافند هوایی تأثیر بگذارد.

* ایران نیرویی است با پهپاد

در گذشته فناوری هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر از ایالات متحده، اسرائیل و چندین کشور دیگر غالب بود، اما اکنون ایران، چین و سایر نیروهای پهپاد در خطر هستند. ایران سرمایه گذاری هنگفتی بر روی فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه می کند. گزارش های اخیر در مرکز تحقیقات آلما حاکی از آن است که حزب الله ممکن است حدود 2000 پهپاد داشته باشد که بسیاری از آنها بر اساس مدل های ایرانی ساخته شده اند.

14001005000698 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

به گفته این روزنامه، پرتابگر جدیدی که ایران در مانور اخیر خود از آن رونمایی کرد، به نظر می رسد دارای پنج لایه است که می توان پهپادها را روی آن نصب کرد. لانچر را می توان در پشت کامیون نیز نصب کرد. پرتابگر جدید پهپاد شاهد-136 ایران این امکان را به کشور می دهد که نه تنها آنها را پنهان کند، بلکه پنج پهپاد را در این نوع کامیون ها قرار دهد.

* پیگیری شاهد 136 آسان نیست

ده ها مورد از این پهپادها را می توان به طور قابل توجهی به سمت اهداف “انبوه” شلیک کرد. اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پهپادها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا قابلیت های هوش مصنوعی پیشرفته ای در غرب دارند وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که آنها تهدیدی نیستند.

بدیهی است که پیشرفت ایران یک تهدید بزرگتر است. طبق تصاویر، پهپاد شهید-136 یک پهپاد خیلی بزرگ نیست، اما دارای یک کلاهک است که آن را به یک سلاح بالقوه خطرناک تبدیل می کند و به دلیل ابعاد کوچک و مقطع رادار، شناسایی آن آسان نیست.

این روزنامه در پایان می‌نویسد: «خطر یک حمله پهپادی عظیم از نوع حمله‌ای که ایران اکنون نشان می‌دهد در حال افزایش است». ایران قبلاً این را تجربه کرده است، اما به نظر می‌رسد موشک‌ها و پهپادهای جدید ایران تهدیدی جدی‌تر از سال 2019 هستند. این تهدیدی جدید در هر درگیری آینده با اسرائیل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید