جروزالم پست: چرا ایران دیمونا را تهدید به نابودی می کند؟

جروزالم پست: چرا ایران تهدید به نابودی می کند؟

روز جدید در رزمایش اخیر پیامبر اعظم 17، ایران با شلیک همزمان 16 موشک بالستیک و 5 پهپاد انتحاری، عملیات شبیه سازی شده برای حمله به پایگاه هسته ای دیمونا اسرائیل را با موفقیت انجام داد.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست با استناد به رزمایش اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبیه سازی عملیات حمله به پایگاه اتمی دیمونا اسرائیل در آن رزمایش، این رزمایش و این رزمایش را سطح جدیدی از توان نظامی ایران دانست. . نشان می دهد.

این روزنامه اسرائیلی می نویسد: تصمیم برای کشف پرتابگر چند پهپادی جدید ایران و پرتاب همزمان 16 موشک بالستیک به پایگاه هسته ای دیمونا، سطح جدیدی از تهدید تهاجمی ایران است.

بر اساس این گزارش، ایران روز شنبه ویدئویی از استفاده ترکیبی از موشک و پهپاد برای حمله به پایگاه دیمونا اسرائیل، جایی که تاسیسات هسته ای در آن قرار دارد، منتشر کرد. اکانت توئیتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد که این اتفاق در جریان رزمایش اخیر هفدهمین رهبر معظم انقلاب اسلامی رخ داده است.

ایران اعلام کرده است که با استفاده از 16 موشک بالستیک و 5 پهپاد انتحاری، یک حمله موشکی و بدون سرنشین به تاسیسات هسته ای دیمونا را با موفقیت شبیه سازی کرده است.

این مهمتر از هر زمان دیگری است زیرا ایران تهدید به حمله به تاسیسات هسته ای دیمونا می کند که یک تهدید خطرناک است.

فیلم این حمله شبیه سازی شده در رسانه های فارس و تسنیم، رسانه های اصلی ایرانی مرتبط با دولت و سپاه منتشر شده است. این بدان معناست که این ویدئو تلاش عمدی ایران برای تهدید اسرائیل است.

اگرچه تهدید اسرائیل از سوی ایران چیز جدیدی نیست، به نظر می رسد تصمیم ایران برای آزمایش موشک های بالستیک دوربرد و شناسایی پهپادهایی که به پایگاه هسته ای دیمونا حمله می کنند، سطح جدیدی از تهدید تهاجمی ایران باشد.

در مرحله پایانی رزمایش مشترک هفدهم پیامبر اعظم(ص)، 16 نوع موشک بالستیک با سوخت جامد و مایع و همچنین 10 پهپاد انتحاری موسوم به 136 پهپاد شاهد، با موفقیت هدف گیری تاسیسات دیمونا را شبیه سازی کردند.

این ویدیوها «قدرت و دقت موشک ها و پهپادها را نشان می دهد». به گزارش تسنیم، از این پهپادها برای «اصابت به برج خنک کننده دیمونا» استفاده شده است.

پهپاد مشابه مورد استفاده هوتوهای یمن به نام «عید» علیه تأسیسات آرامکو در عربستان سعودی مورد استفاده قرار گرفت. در ژانویه 2021، نیوزویک اعلام کرد که 136 امین پهپاد کنترلی می تواند در یمن مستقر شود.

سپس گفته شد که این پهپاد بردی در حدود 2000 کیلومتر داشته است. یعنی می تواند از یمن به جنوب اسرائیل برسد. اکنون به نظر می رسد که ایران با استقرار این نوع پهپاد یا نسخه مشابه آن در یمن موافقت کرده است.

به طور کلی، این نشان دهنده افزایش تهدید پهپادهای ایرانی و همچنین نحوه ترکیب پهپادها با موشک در برنامه های حمله آنها است.

در سپتامبر 2019، سکوی نفتی آرامکو در عربستان سعودی با استفاده از 25 پهپاد و موشک های کروز منهدم شد. این نشان دهنده توانایی ایران برای پهپادها و موشک ها بود. با این حال، ایران هرگز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

ایران فناوری هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار حزب الله، حوثی ها، حماس و تندروهای عراقی قرار داده است. در ماه می سال جاری، عناصر طرفدار ایران در عراق از یک پهپاد برای پرواز بر فراز سوریه برای حمله به اسرائیل استفاده کردند.

در فوریه 2018، ایران از یک پهپاد از پایگاه T-4 در سوریه برای پرواز به حریم هوایی اسرائیل استفاده کرد. ایران همچنین از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و پایگاه التنف در سوریه استفاده می کند. در ماه جولای، ایران از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن یک کشتی تجاری در خلیج عمان استفاده کرد. ایران مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

با این حال، استفاده جدید از پهپادهای انتحاری در مقیاس کوچک و دوربرد با موشک های بالستیک، همانطور که در رزمایش ها و فیلم های اخیر نشان داده شده است، ترکیب دیگری از سلاح های خطرناک در دسترس ایران است.

اینکه ایران آشکارا دیمونا را تهدید می کند و می گوید می خواهد از این فناوری برای حمله استفاده کند، نشان می دهد که چگونه ایران با تظاهر به این سطح از دقت و فناوری، به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید