جروزالم پست: باید منتظر افزایش سطح تنش بین اسرائیل و ایران باشیم!

جروزالم پست: باید منتظر افزایش سطح تنش بین اسرائیل و ایران باشیم!

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران در پنج سال گذشته 16 حمله به خلیج فارس و دریای سرخ انجام داده است و این نشان می‌دهد که «جنگ واقعیتی دور نیست». وی هشدار داد که ایران تنها دو هفته تا رسیدن به اورانیوم 90 درصد فاصله دارد. روز پنجشنبه 10 دسامبر، وزیر دفاع اسرائیل در یک نشست خبری امنیتی برای وابستگان نظامی بیش از 30 کشور جهان این سخنان را بیان کرد و افزود: ایران تنها دو هفته است و می تواند به اورانیوم برسد. مقدار قابل توجهی اورانیوم 90 درصد غنی شده برای تولید بمب هسته ای.

جروزالم پست به نقل از بنی گانتز به خطر جنگ اشاره کرد و تاکید کرد که کشورهای منطقه باید توانایی های دفاعی خود را تقویت کنند.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه 19 آذرماه در جریان یک جلسه توجیهی امنیتی برای وابستگان نظامی بیش از 30 کشور جهان این سخنان را بیان کرد و افزود: ایران می تواند تنها برای دو هفته به مقدار قابل توجهی اورانیوم 90 درصدی برای تولید بمب هسته ای دست یابد.

ارتش اسرائیل و آمریکا در این هفته در پیامی به ایران، مجموعه رزمایش‌های مشترکی از جمله شبیه‌سازی سناریوهای مختلف علیه جمهوری اسلامی را انجام دادند.

در این رزمایش چهار روزه، جنگنده های رادارگریز اف-35 اسرائیل، چهار فروند اف-15 و یک فروند هواپیمای سوخت رسان KC-135 آمریکا را همراهی کردند و سناریوهای عملیاتی دوربرد را تمرین کردند.

اداره اطلاعات نیروهای دفاعی اسرائیل شبیه سازی های گسترده ای را علیه کشورهای بسیار فراتر از مرزهای اسرائیل انجام داد که شامل جمع آوری اطلاعات نظامی، هدف گیری و برنامه ریزی و ارائه اطلاعات به نیروهای عملیاتی بود.

در همین حال، ناوگان پنجم آمریکا در حال انجام یک تمرین سه هفته ای یکپارچه سازی بدون سرنشین و هوش مصنوعی با 15 پلت فرم مختلف از جمله پلتفرم های اسرائیلی است که 10 پلت فرم جدید هستند و برای اولین بار در منطقه مستقر می شوند.

در بیانیه ناوگان پنجم که Digital Horizon نامیده می شود، آمده است که امیدوار است “تلاش ها برای ادغام فناوری های جدید بدون سرنشین و ایجاد اولین ناوگان کشتی های سطحی بدون سرنشین در جهان تا پایان تابستان آینده انجام شود.”

با روی کار آمدن نتانیاهو به نظر می رسد باید منتظر افزایش تنش ها بین اسرائیل و ایران باشیم و مشخص نیست که سطح این تنش ها تا چه حدی خواهد شد که حتی احتمال جنگ بین دو کشور وجود داشته باشد. اسرائیل در حال حاضر مشغول افزایش توان دفاعی خود است.

منبع: نواندیش

دیدگاهتان را بنویسید