خبرگزاری دولتی: مهاباد کاملا آرام است. زندگی در شهر روال عادی دارد/ در جستجوی دفن جسد جوانی که در شورش جان باخت

خبرگزاری دولتی: مهاباد کاملا آرام است.  زندگی در شهر روال عادی دارد/ در جستجوی دفن جسد جوانی که در شورش جان باخت

روز جدید مرگ مشکوک یک جوان مهابادی در اغتشاشات شامگاه چهارشنبه باعث شد برخی از اغتشاش گران فضای این شهر را در روز پنجشنبه داغ کنند.

خبرگزاری حکومتی در ادامه گزارش خود نوشت: پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر جوان مهابادی که گفته می شد در جریان اغتشاشات چهارشنبه شب در این شهر به طرز مشکوکی جان باخت، عده ای از اغتشاشگران از احساسات دست اندرکاران این مراسم سوء استفاده کردند. و شهر را ویران کردند.

پس از مراسم تشییع، شورشیان مردم را تشویق کردند که به فرمانداری رفته و در آن مکان تجمع کنند.

شورشیان همچنین اموال عمومی جاده منتهی به استان مهاباد را تخریب کردند که در نتیجه شیشه‌های مراکزی مانند بانک‌های کشاورزی و سپه، اداره عواید، ثبت احوال و کمیته امداد شکسته شد.

اغتشاش گران با سر دادن شعارهایی علیه ساخت و ساز قصد ورود به ساختمان فرمانداری را داشتند که با دخالت پلیس از محل متفرق شدند.

آنها همچنین هنگام حرکت به سمت کلانتری 11 شعارهای تخریبی سر دادند که با رسیدن پلیس متفرق شدند.

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی از آن است که تسخیر کلانتری توسط شورشیان که در شبکه های مجازی منتشر شده با واقعیت مطابقت ندارد.

مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که معترضان با پرتاب سنگ، آتش زدن سطل های زباله و بستن جاده مانع تردد خودروهای شهروندان شدند.

شهرستان مهاباد هم اکنون آرام است و پلیس در حال کنترل اوضاع است.

امروز با سردادن شعارهای مخرب اخلال در کسب و کار تجار، زنان آشوبگر با پلیس درگیر شدند و اموال عمومی را تخریب کردند.

تجمعات و اقدامات خرابکارانه شورشیان، به ویژه بستن راه ها و آتش زدن اموال عمومی، فعالیت های تجاری و بازار را در آن شهر متوقف کرد و برخی از مغازه داران برای محافظت از خود در برابر حملات شورشیان، مغازه های خود را بستند.

در حال حاضر بازار و مغازه های شهرستان مهاباد به دلیل این نابسامانی ها تعطیل است و شهر آرام است.

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا نشان می دهد که اکثر اخبار و فیلم های منتشر شده در رسانه های معاند درباره سقوط شهر و آشوب و … کذب است.

همچنین بر اساس این گزارش، توده اصلی مردم جز معدود اغتشاشگرانی که به ابتکار رسانه های مخالف به میدان آمده بودند، آنها را همراهی نکردند.

شهر کاملا آرام است و زندگی در شهر عادی است و نیروهای آتش نشانی و امدادی مشغول پاکسازی شهر از آتش سطل زباله هستند.

دیدگاهتان را بنویسید