خسارت 50 میلیارد ریالی سیل در مهاباد / با امداد و نجات شارا به روال عادی بازگشت

ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781777

این را مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اعلام کرد

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: پس از تشکیل جلسات بررسی خسارات ناشی از سیل در مهاباد، طبق نظر کارشناسان حدود 50 میلیارد ریال به زیرساخت های شهری منطقه خسارت وارد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، امیرعباس جعفری در خصوص جزئیات خسارات سیل در منطقه مکریان مهاباد گفت: بر اثر سیل روز چهارشنبه هفته جاری 75 خانه و 35 خودرو سیل شدند. خسارت وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: سیل همچنین به بیش از 500 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات منطقه خسارت کشاورزی وارد کرده است.

جعفری با بیان اینکه با تلاش شهرداری، امکانات خدماتی در منطقه مکریان مهاباد به حالت عادی بازگشته است، افزود: با توجه به هشدار هواشناسی استان مبنی بر وقوع سیلاب به دلیل بارش باران در شهرهای استان. نیروهای مدیریت بحران در آمادگی کامل هستند.»

وی تاکید کرد: ساخت و ساز در بستر مشکلات یکی از عوامل مهم وقوع سیل در مهاباد بود که با برنامه ریزی های لازم از جمله ساخت سیلاب در بالادست می توان از وقوع آن جلوگیری کرد.

جعفری افزود: با توجه به احتمال تکرار این حادثه در این شهرستان به ویژه در منطقه مکریان، لازم است مطالعات لازم انجام شود و اقدامات لازم از جمله ایجاد زیرساخت ها به ویژه کانال های انتقال آب به صورت کامل حساب شده انجام شود. مسیر. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید