دریافت هزینه خروج جسد از بهشت ​​معصومه به دلیل جلوگیری از دفن در شهر است.


ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805794

رئیس کمیته خدمات شهری و مسائل زائران شورای اسلامی شهر قم؛

رئیس کمیته خدمات شهری و زیارتی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دریافت هزینه خروج جسد از معبد بهشت ​​معصومه گفت: در صورتی که خانواده متوفی قصد خروج جسد از معبد را داشته باشند. معبد بهشت ​​معصومه باید 2.5 میلیون تن عوارض بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و زائران شورای اسلامی شهر کوم در گفت و گو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به ورود اولیه آن مرحوم به بهشت ​​معصومه(س) گفت: ابطال شناسنامه، و غیره در این سازمان انجام می شود.


وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که خانواده متوفی قصد دفن جسد را در محوطه عمومی آرامستان بهشت ​​معصومه داشته باشند، قبر به صورت رایگان ارائه می شود و تنها هزینه هایی مانند کفن، آسایش و اجاره از خانواده اخذ می شود. .
رئیس کمیته خدمات شهری و زیارتی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دریافت هزینه خروج جسد از معبد بهشت ​​معصومه گفت: در صورتی که خانواده متوفی قصد دارند جسد را از معبد خارج کنند. بهشت معصومه 2.5 میلیون تومان عوارض باید پرداخت شود.
وی ادامه داد: در صورتی که خانواده متوفی قصد دفن خارج از شهر مثلا در شهر یا روستای اطراف را داشته باشند با دریافت نامه پذیرش از ارمستان به شهر یا روستای مقصد و ارائه آن به بهشت ​​این مبلغ را عودت می دهند. معصومه.
سبحانی با اشاره به موضوع دریافت هزینه خروج جسد از آرامستان بهشت ​​معصومه گفت: گاهی افراد به بهانه انتقال جسد به روستاهای اطراف یا شهرهای دیگر و قصد دفن جسد را در داخل شهر می آورند. شهر.” بهشت ​​معصومه در ابتدا وجه تشییع جنازه را دریافت می کند و پس از تشییع جنازه در شهر یا روستا و ارسال نامه پذیرش از طرف روستا، بخشداری یا شهرداری به سازمان بهشت ​​معصومه، تشییع جنازه می شود. به خانواده متوفی بازگردانده می شود.
وی ادامه داد: در صورت دریافت زودتر نامه از مقصد مورد نظر و تحویل به کارکنان ستاد برگزاری بهشت ​​معصومه، هیچ پولی برای خروج از خانواده گرفته نمی شود و به صورت رایگان جسد را نظافت می کنند.
رئیس کمیته خدمات شهری و زیارتی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ورود اجساد غیر بومی به استان قم گفت: البته از اجساد غیر بومی که وارد قم می شوند پول گرفته می شود و هر ساله موضوع جلوگیری از ورود اجساد غیر بومی به استان کوم اضافه شده و مبالغ اولیه فقط برای جلوگیری از دفن اجساد در شهر کوم به دست می آید و هدف از این کار کاهش احتمال دفن اجساد است. در شهر و تشویق در آرامستان بهشت ​​معصومه به خاک سپرده شود.
وی با اشاره به تشویق مردم به بیرون بردن اموات خود از کوم، گفت: با توجه به ضرایبی که تعیین کرده ایم تا جایی که امکان دارد افراد غیر بومی در کوم دفن نشوند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید