خبر خوب برای پرسپولیس؟ جانشین اصلی دراگان اسکوچیچ مشخص شد

خبر خوب برای پرسپولیس؟  جانشین اصلی دراگان اسکوچیچ مشخص شد

برکناری سرمربی کروات تیم ملی فوتبال کشورمان قطعی شده و فدراسیون فوتبال باید هر چه سریعتر سرمربی جدید تیم ملی را معرفی کند. از این رو چندین گزینه داخلی و خارجی برای مدیریت تیم ملی فوتبال مطرح شده است که نام بردن از برخی از آنها بسیار عجیب به نظر می رسد.

گزینه خارجی
تنها گزینه خارجی مد نظر فدراسیون فوتبال برانکو ایوانکوویچ است که تجربه حضور در مسابقات جهانی با تیم ملی فوتبال کشورمان را دارد. این مربی کروات در حال حاضر سرمربی تیم ملی عمان است و جدایی او از این تیم بعید به نظر می رسد. رضا چلنجر مترجم سابق برونکو در تیم ملی دیروز در مصاحبه ای اعلام کرد که به این مربی کروات پیشنهادی نشده و آمدنش به تیم ملی صحت ندارد. حال باید دید چرا فدراسیون فوتبال این مربی را به عنوان گزینه هدایت تیم ملی دنبال می کند و چه تصمیمی برای آوردن او وجود دارد.

به نظر می رسد معافیت ها برای کاهش حاشیه ها باشد و مذاکرات اولیه با این مربی انجام شده است.

کارلوس کی روش که در روزهای اخیر به عنوان نزدیک ترین گزینه هدایت تیم ایران مطرح شده بود، در پروژه جانشینی سرمربی تیم ملی جایی ندارد و ذکر نام او یک بازی رسانه ای بود.

گزینه های ایرانی
اولین گزینه هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان علی دایی است که تجربه هدایت این تیم را نیز در کارنامه خود دارد. دایی که در حال حاضر حضور فعالی در فوتبال ندارد، در دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی عملکرد چندان خوبی نداشت و در نهایت پس از شکست مقابل عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 از سمت خود کنار رفت. پیشنهاد اولیه فدراسیون فوتبال را نپذیرفت و حضور او در تیم ملی منتفی شد.

گزینه دوم فدراسیون فوتبال ایران امیر گالنووی سرمربی فعلی تیم گل گهر سیرجان است. او نیز مانند علی دایی تجربه ناموفقی به عنوان سرمربی در تیم ملی فوتبال داشت. گالنووی در سال 2007 در جام ملت های فوتبال آسیا شرکت کرد اما نتوانست عنوان خوبی را با تیم ملی کسب کند.

آخرین گزینه فدراسیون فوتبال جواد نکونام کاپیتان سابق و رکورددار تیم ملی کشورمان است. او هم اکنون سرمربی فولاد خوزستان است و اخیرا پیشنهاد هدایت استقلال را رد کرده است. این مربی تجربه حضور در کادر فنی کارلوس کی روش را نیز دارد. نکونام شانس کمی برای هدایت تیم ملی فوتبال دارد اما گفته می شود به دلیل پیشنهاد سرمربی تیم ملی حاضر به هدایت استقلال نشد.

جلسه بررسی سرمربی تیم ملی فوتبال در حال برگزاری است و به نظر می رسد در روزهای آینده خبر برکناری اسکوچیچ منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید