خبر خوش برای بازنشستگان؛ یک همگام سازی جدید در راه است

خبر خوش برای بازنشستگان؛  یک همگام سازی جدید در راه است

در ابتدای سال 1398 سازمان برنامه و بودجه 10 هزار میلیارد تومان برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​اختصاص داد، در همین حال بازنشستگان تامین اجتماعی اعتراض کردند و خواستار یکسان سازی حقوق خود شدند، به همین دلیل اتحادیه های کارگران بازنشستگی اعتراض و تاکید کردند. ، که به دنبال حقوق خود هستند.

پس از اعتراض جدی بازنشستگان در هفته گذشته در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه، پیشنهاد یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی به تصویب رسید و باید این لایحه در لایحه هفتم مطرح شود. کمیته ای در قالب پیشنهاد و تصویب کمیته برنامه و بودجه و تصمیم گیری می شود که این خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

خبر خوش برای بازنشستگان؛ یک همگام سازی جدید در راه است
حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اوایل هفته جاری از تصویب یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: برای توسعه عدالت اجتماعی و حل مشکلات مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته، برنامه نظام پرداخت از شرایط فعلی به سمت انصاف سوق داده می شود تا شاهد انصاف در پرداخت ها باشیم.

نگاه مجلس به مسائل بازنشستگان
یکسان سازی حقوق یکی از مطالبات جدی مستمری بگیران است و باید به درستی پیگیری شود.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است که مستمری بگیران می توانند 90 درصد حقوق کارمندان را دریافت کرده و از آن بهره مند شوند، در برنامه هفتم توسعه باید شفاف سازی شود. و تصمیم شفاف برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان، شرایط به گونه ای باشد که مستمری بگیران 90 درصد حقوق کارمندان را دریافت و از آن بهره مند شوند.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان نیز با اشاره به اینکه متاسفانه مستمری بگیران در برخی مسائل معیشتی شرمنده خانواده خود هستند، گفت: این وضعیت نباید در جامعه ما اتفاق بیفتد. این بازنشستگان زمانی جزو بهترین نیروی انسانی کشور بودند و باید با آنها رفتار مناسبی شود. باید مستمری بگیران را بزرگان جامعه بدانیم و آنها را تکریم کنیم.»

معلمان خواهان افزایش حقوق هستند
وحید شقاقی شهری، کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است: «درآمد بازنشستگان بسیار کمتر از شاغلان فعلی است، به عنوان مثال معلمان در حال حاضر خواستار افزایش حقوق خود هستند، این در حالی است که مستمری بگیران آموزش و پرورش نیز امروز بیش از معلمان با مشکل مواجه هستند. انجام دهید تا اگر قرار است حقوق معلمان افزایش یابد، حقوق بازنشستگان فرهنگیان نیز باید افزایش یابد.»

چرا بازنشستگان هیچ احساسی ندارند؟
حمید حاجی اسماعیلی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه در حال حاضر مستمری بگیران به دلیل افزایش قیمت ها در بازار با مشکلات معیشتی مواجه هستند، می گوید: پارسال یک مرحله همسان سازی مستمری ها انجام شد اما این موضوع برای کسانی است که در سطح پایین درآمد است، تاثیر زیادی نداشته است، به طوری که الان بسیاری از مستمری بگیران تامین اجتماعی 4 و زیر 4 میلیون تومان دارند که به هیچ وجه نمی تواند مشکل مستمری بگیران را حل کند. افرادی که درآمد بالایی داشتند، این طرح تاثیر زیادی روی آنها گذاشت و دستمزد آنها بسیار افزایش یافت.

دیدگاه عملکرد جذب
با توجه به اینکه دولت در لایحه برنامه هفتم این امر را پیش بینی کرده است، با هماهنگی مراجع تقنینی، نظارتی و اجرایی، انتظار می رود علاوه بر وارونه شدن شرایط، هرچه زودتر شاهد اجرای این طرح به نفع مستمری بگیران باشیم. توجه به امکانات دولت برای افزایش هزینه ها محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید