خبر خوش برای تعویض قانونی باشگاه استقلال برای هواداران

خبر خوش برای تعویض قانونی باشگاه استقلال برای هواداران

در روزهای اخیر با وجود معرفی سرمربی جدید استقلال، انتقادهایی برای جذب بازیکنان جدید در فضای مجازی علیه این باشگاه مطرح شده است. بر این اساس باشگاه استقلال اکنون که درآمد خوبی از فرابورس کسب کرده است باید هزینه های بیشتری برای جذب بازیکن داشته باشد و حتی ممکن است کارهای زیربنایی را از این طریق انجام دهد.

فرشید سمیعی، مشاور حقوقی استقلال گفت: معتقدم علاوه بر بستن و آماده سازی یک تیم قدرتمند، حفظ اعضای تیم قهرمان و اضافه کردن حداقل 3-4 بازیکن ممتاز برای قهرمانی، قطعا این کار را انجام خواهیم داد. کار زیرساختی برای ایجاد منفعت در آینده است. متأسفانه صحبت های ساده و صریح من مرا تحریف می کند. برخی به کار روی زیرساخت های باشگاه اعتراض دارند و می گویند فقط بازیکن باید خریداری شود. همانطور که گفتم قطعاً تا پایان این کار این کار را خواهیم کرد. حداقل 3-4 بازیکن عالی را جذب می کنیم، اما دیگر نمی توانیم مثل قبل تعهد بدهیم.

وی افزود: امروز نمی توان تیم را با بدهی بست. استقلال دیگر نمی تواند ضرر داشته باشد. با توجه به این فعالیت های اقتصادی، اکنون در وضعیت مالی خوبی قرار داریم. زمانی که مدیریت باشگاه را به عهده گرفتیم، مدیون آژانس، هتل، رستوران، پیشکسوتان، بازیکنان و… بودیم. برای فصل های قبل چه کسی این بدهی ها را پرداخت کرد؟

سمیعی در خصوص اینکه این گروه به درآمد قابل توجه استقلال از فرابورس اشاره می کند، گفت: از 350 میلیارد تن سازمان خصوصی سازی فقط می توانیم مقدار کمی را صرف گردش مالی و امور جاری کنیم. بیشتر این مبلغ باید صرف سرمایه گذاری شود. این هنر مدیریت بود. با وجود خرابکاری در قرارداد با اسپانسرها و ناتوانی در صرف درآمدهای حاصل از بورس برای خرید بازیکن، اکنون در وضعیت مالی خوبی برای خرید قرار داریم. هر چند ریالی تاکنون کمکی به استقلال نکرده است.

معاون حقوقی استقلال گفت: ما تنها هستیم. من صریح می گویم اما تحریف می کنند! ما استقلالی هستیم و نمی توانیم تعهدی را برای بازیکن برای پوشیدن پیراهن تیم تضمین کنیم. ما به یک بازیکن فسخ یک طرفه نمی دهیم. بنابراین تعبیر حرف من که استقلالی ها نمی خواهند برای خرید بازیکن پول خرج کنند، دروغ است. اتفاقا ما بودجه خوبی داریم.

سمیعی با اشاره به شایعه مذاکره برخی بازیکنان و عدم حضور آنها در استقلال، گفت: اینکه می گویند باشگاهی برای رضایتنامه فلان بازیکن 3 میلیارد طلب کرده و ما ندادیم، دروغ محض است. ریکاردو ساپینتو به تازگی وارد فوتبال ما شده و در حال بررسی دقیق مسائل فنی است، مطمئن باشید تمام خواسته های سرمربی برآورده می شود. تیم ما قهرمان لیگ است. او با حداقل 3-4 بازیکن همچنان مدعی درجه یک است. به استقلال بازیکنانی اضافه خواهند شد که در پست خود جزو بهترین ها هستند. ما بازیکنان معمولی را جذب نمی کنیم.

وی افزود: بچه های ما قهرمان ایران شده اند بنابراین اولین قدم تثبیت حضورشان با تایید سرمربی است. تمدید قرارداد بازیکنانی که از قبل آزاد هستند، در صورت تایید ساپینتو، اولویت ماست. این تیم نیازی به تغییرات ساختاری اساسی ندارد. نیاز به تقویت دارد. بنابراین یک عنصر تهاجمی خارجی قطعا جذب خواهد شد. بقیه بازیکنان ایرانی خواهند بود، چه بازیکنان سابق استقلالی، چه بازیکنان داخلی و چه بازیکنان لیگ های خارجی.

سمیعی تصریح کرد: انعقاد قرارداد مهم نیست. می توانیم قرارداد ببندیم و بدهی را بگذاریم اما باز هم تاکید می کنم که دیگر اینطور نیست که بدهی باقی بماند. جدا از مشکلات بورس، کنفدراسیون فوتبال آسیا در این شرایط اجازه حضور در لیگ قهرمانان را نخواهد داد. دورانی که یک باشگاه بازنده می توانست در AFC رقابت کند، گذشته است.

قائم مقام استقلال گفت: وقتی به مهرماه رسیدیم، ساختار تیم بسته بود اما مدیریت جدید روزبه چشمی را که یکی از عوامل قهرمانی در نیم فصل دوم بود به همراه زستد، کوین یمگا اضافه کرد. رشید مظاهری، صالح حردانی، آمانوف و سیلوا: “یعنی با وجود زمان از دست رفته، تقریبا 40 درصد کادر اصلی بازیکنان اضافه شده توسط مدیریت جدید بودند. مذاکرات برای تمدید در حال انجام است. هیچ شرطی از سوی بازیکنان تعیین نشده است.” زیرا از ابتدا باید 80 به پرداخت می کردند که موجودی پس از فاکتور مالیاتی پرداخت می شود و درخواست های بازیکنان برای فصل های قبل نیز پرداخت می شود.

سمیعی گفت: توضیح تغییرات قانونی ناشی از ورود استقلال به فرابورس به معنای ضعف این باشگاه نیست. ضمنا استقلال از نظر مالی در شرایط خوبی قرار دارد. قطعا با صلاحدید و تایید سرمربی حداقل 3-4 بازیکن به تیم اضافه خواهند شد. در واقع باشگاه هیچ مشکل مالی برای پاسخگویی به خواسته های سرمربی ندارد. ساپینتو به طور مرتب فیلم های بازی های استقلال و بازیکنان را آنالیز می کند و بر اساس نظرات او سعی در گسترش و جذب بازیکن داریم. این رهبری تیم را پس از 9 سال به قهرمانی رساند و یک باشگاه حرفه ای ساخت. کسانی که مدیریت را به چالش می کشند بدانند که امسال استقلال مدعی قهرمانی درجه یک خواهد بود.

قائم مقام باشگاه استقلال در خصوص آماده سازی این تیم برای فصل جدید گفت: تیمی تشنه قهرمانی با هدایت ساپینتو راهی مسابقات می شود. فارغ از پست اجرایی و فقط به عنوان یک هوادار قدیمی میلیونی استقلالی ها از آنها می خواهم با تمام وجود در کنار تیم باشند و اجازه تفرقه بین ما را ندهند. یکی از عوامل اصلی قهرمانی استقلال در سال گذشته اتحاد نسبی هواداران است. این جدایی سال ها استقلال از استقلال را به خود اختصاص داد. بین نقد و انتقاد با تخریب و فحاشی و همچنین بین طرفدار انتقاد و حامی نفوذ فاصله زیادی وجود دارد. نباید اجازه نفوذ و سوء استفاده داده شود.

وی افزود: با این فرصتی که تا ابتدای لیگ داریم مطمئنم می توانیم یک تیم رقابتی درجه یک را به مسابقات اعزام کنیم. مطمئن باشید این حجم از اخبار منفی و حاشیه ای تصادفی نیست. پشت این پرونده یک اتاق فکر وجود دارد که قصد سوء استفاده از هواداران استقلال را دارد. متاسفانه جدایی فرهاد مجیدی و تاخیر در انتخاب سرمربی که خود به خود باعث تاخیر در معرفی بازیکنان جدید و تمدید قرارداد شد، باعث استرس و اضطراب هواداران شد که بابت این تاخیر عذرخواهی می کنم اما می روم. به خواسته های صادقانه منطقی، همراه با مدیریت باشگاه، تیم را به قهرمانی بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید