خبر خوش برای بیژن طاهری برای هواداران استقلال

خبر خوش برای بیژن طاهری برای هواداران استقلال

بیژن طاهری بازیکن و مربی سابق استقلال و مدیر فعلی تیم در گفت و گو با خبرورزشی درباره آخرین وضعیت استقلالی ها در آستانه دیدار مقابل پیکان و همچنین قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر و … تیم ملی کشورمان در انگلیس و آمریکا، حضور علی دایی در قرعه کشی و تیم های مدعی قهرمانی در جام جهانی قطر حواشی را به همراه داشت.

وضعیت تیم استقلال چطور؟

تمرینات طبق برنامه پیش می رود و مشکلی برای بازگشت به لیگ نداریم.

بازیکن مصدوم یا مصدومی ندارید؟

خیر همه اعضای تیم در سلامت کامل هستند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

بازی استقلال تا دیر وقت برگزار نمی شود؟

به هر حال ما در ماه مبارک رمضان هستیم و قطعا مسئولان برگزاری این مسابقه با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان و اینکه هر روز آن را برگزار می کنند تصمیم به برگزاری بازی در آن زمان گرفتند. ما مشکلی از این بابت نداریم و از ساعت مقرر بازی خواهیم کرد.

حضور تماشاگران در این بازی چقدر به استقلال کمک می کند؟

اولاً خوشحالیم که بیماری عروق کرونر در کشور کنترل می شود، هرچند هنوز از بین نرفته است، اما همین که کنترل شود و تماشاگران به ورزشگاه بیایند، خوشحال کننده است. در این بین ماه هاست منتظر حضور تماشاگران در ورزشگاه بودیم و دوست داریم دیدارهای استقلال با حضور آنها برگزار شود و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و در 7 دیدار باقی مانده تا پایان فصل. تمامی مسابقات با حضور آنها برگزار خواهد شد.

آیا توصیه های بهداشتی برای آنها ندارید؟

حتما باید مراقب باشند. درست است که آمیکرون و کرونا کاهش یافته اند اما هنوز ناپدید نشده اند. از هواداران استقلال و همه کسانی که به ورزشگاه می آیند می خواهم مراقب سلامتی خود و دیگران باشند زیرا هر فردی که به تنهایی به این بیماری مبتلا شود می تواند ده ها نفر را مبتلا کند.

چگونه می خواهید با فلش بازی کنید؟

من و پیکان دو تیم تهرانی هستیم که در این سال ها در مسابقات لیگ و جام حذفی و بازی های دوستانه زیادی به مصاف هم رفته ایم اما هر مسابقه رنگ و بوی خاص خود را دارد. اما این دیدار برای ما بسیار حساس است و می خواهیم جایگاه خود را در جدول حفظ کنیم. همه اعضای تیم فکری بازی دیگری جز کسب سه امتیاز ندارند.

گروه بندی جام جهانی و گروهی که ایران در آن حضور دارد چطور؟

تعجب می کنم وقتی می بینم بعضی ها می گویند ما در گروه آسان هستیم یا خوب است که در این گروه هستیم! تا جایی که می دانم شاید اشتباه می کنم اما انگلیس به تنهایی یکی از سرسخت ترین حریفان و رقبای جام جهانی است. آمریکا آن تیم 98 نیست که فکر کنیم دوباره پیروز خواهیم شد. آنها در این سال ها سخت کار کرده اند و پیشرفت کرده اند. تیمی که از ولز، اسکاتلند و اوکراین به این سه تیم اضافه شده قطعا تیم سختی است. به طور کلی در جام جهانی بازی های آسانی نداریم. این مسابقات با تمام تورنمنت های فوتبال متفاوت است.

چه توصیه ای به فدراسیون فوتبال برای آماده سازی بهتر تیم دارید؟

تنها چیزی که می توان گفت این است که آنها بهترین بازی های تدارکاتی را برای تیم ملی در دوره باقی مانده در نظر می گیرند. هر چه بیشتر با تیم های بزرگتر بازی کنیم، تیم ملی ما بهتر می شود. یعنی باید شلاق بخوریم تا در مقابل حریفان سرسخت جام جهانی مقاومت کنیم. جام جهانی با مسابقاتی مانند جام ملت ها و تورنمنت های چند جانبه بین المللی متفاوت است. اینجا کار بسیار سختی است و هر چه یک تیم توانمندتر باشد، موفق‌تر می‌شود و این توانایی تنها از طریق تمرین و رقابت با تیم‌های بزرگ به دست می‌آید.

حضور علی دایی در این مراسم چقدر برای ایران مهم بود؟

من بارها گفته ام که علی دایی افتخار فوتبال ایران است و وقتی علی دایی را روی صحنه دیدم احساس غرور و خوشحالی کردم که یک نفر از ایران آنجا بود.

نظرت در مورد گروه های سایر تیم های آسیایی چیست؟

همانطور که مهدی مهدوی کیا گفت گروه ما با توجه به گروه بندی سایر تیم های آسیایی وضعیت نسبتاً بهتری دارد. البته همچنان معتقدم همه گروه ها سخت هستند. اما شاید گروه ما کمی متفاوت باشد.

تیم مورد علاقه شما در جام جهانی کدام تیم است؟

من هم از گذشته که با فوتبال آشنا شدم طرفدار تیم آلمان شدم. الان هم دوست دارم تیم آلمان بدرخشد و قهرمان جام جهانی شود.

به نظر شما کدام تیم ها مدعی قهرمانی خواهند بود؟

من تیم برزیل را در مسابقات مقدماتی دیدم. این تیم بسیار قوی و خطرناکی است اما معتقدم همان انگلیسی که با ما هم گروه است تیم ضعیفی نیست و خیلی ها این تیم را قهرمان جام می دانند.

برگزاری مسابقات در قطر چقدر برای ما خوب است؟

آب و هوا شرایط خوبی را برای تماشای فوتبال در بعدازظهر تا پاسی از شب برای ما فراهم می کند. جام جهانی 1978 آرژانتین را به یاد دارم، آن زمان بچه بودیم و ظهر برای تماشای مسابقات می خوابیدیم. چون مسابقات در آرژانتین بود و حدود ساعت دو سه بامداد به وقت ایران برگزار شد. اما هر چقدر هم که بخوابیم باز هم در حین بازی و حتی زمانی که هیچ سایت یا تلگرامی برای دیدن خلاصه بازی وجود نداشت، خوابمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید