حمله بیژن طاهری به داور دربی: کاش این بچه را به رختکن پرسپولیس می بردی!

حمله بیژن طاهری به داور دربی: کاش این بچه را به رختکن پرسپولیس می بردی!

چند روز پس از پایان دربی پایتخت بین استقلال و پرسپولیس و فضای احساسی و غبارآلود مربوط به آن، بیژن طاهری سرپرست و سرپرست تیم استقلال در گفت و گوی اختصاصی با خبر اسپورت به افشاگری پرداخت و نکات مهمی را برای ما بیان کرد. از این مسابقه

چند روزی از آن بازی می گذرد، اما ماجرای اخراج ریکاردو ساپینتو همچنان در محافل ورزشی شناور است. می خواهیم در مورد آن بیشتر به ما بگویید.
اصلاً نمی گویم کاری که سرمربی استقلال انجام داد درست بود. طبیعی است که از روی هیجان بازی می کرد، اما کجای دنیا کمک داور یا داور چهارم با پشت دست به سرمربی ضربه می زند؟ آیا تا به حال چنین چیزی در فوتبال ایران وجود داشته است؟ آیا چنین چیزی در فوتبال جهان دیده اید؟ ما در ایران داور بزرگ کم نداریم. از استاد حمید خوشخان گرفته تا جعفر نامدار و دیگر عزیزانی که در بزرگترین عرصه های بین المللی قضاوت کرده اند و تا به حال چنین حرکت هایی را از آنها ندیده ایم. در تمام فینال های داخلی و خارجی وقتی مسابقه تمام می شود، تیپ داور می آید و مدال هایشان را از دست مدیران ارشد می گیرد و می رود، اما هیچ جا ندیدیم که داور با برنده عکس بگیرد. این موضوع نشان می دهد که این داور که به یاد این کودک عکس می گیرد، حتما رنگارنگ بوده و نمی خواسته عزیزانش با چشمانی اشکبار ورزشگاه را ترک کنند. آقای قاضی! ای کاش می توانستید فرزندتان یا کودکی را که مشغول گرفتن عکس های یادگاری بود به رختکن پرسپولیس ببرید تا آنها عکس های یادگاری خود را در آنجا بگیرند. ای کاش ترتیبی می دادید که عکس هایش را در جایی دور از ورزشگاه و فینال دربی می گرفت تا این رفتار ناشایست سرمربی ما اتفاق نیفتد و بعد شاهد عکس گرفتن یک نفر از تیم داوری در سالن باشیم. گروه تیم مقابل البته وقتی آقای افشاریان می گوید پرسپولیس تنبیه کننده است، معلوم است که چه جوی ایجاد می شود. با تمام احترام، بازنده فینال دربی جام حذفی استقلال تیم داوری نبود.

هنوز بحث های زیادی در مورد صحنه اخراج ریکاردو ساپینتو وجود دارد. واقعا چه اتفاقی افتاد؟
بعد از گل طبیعی بود که جو عوض شود. ما در آخرین لحظات وقت اضافه گل زدیم و در آن مقطع تیم 20 امتیازی شد. خب من به عنوان سرمربی استقلال نمی توانستم همزمان در 20 نقطه زمین باشم. حالا فرض کنیم سرمربی تیم ما خوشحال بود یا به میدان رفت، در آن لحظه مشخص بود، اما سرمربی تیمی که در آخرین لحظات موفق به گلزنی و رهایی از شکست شد، قطعا عصبانی نیست و با کسی دعوا نمی کند، بلکه همه کارها را از روی خوشحالی انجام می دهد. گل زدیم و همه خوشحال شدیم اما ناگهان دیدم تیم داوری به سمت ریکاردو آمد و این اتفاقات افتاد که همه دیدند البته این را هم بگویم که اشکان سهری آمادگی قضاوت این دیدار را نداشت و همه دیدند که او در پایان بازی تعویض شد. او هفته های زیادی است که در لیگ برتر حضور ندارد و فکر نمی کنم گزینه خوبی برای دربی باشد.

برخی از هواداران دو تیم معتقدند اگر علیرضا فغانی هدایت دربی را برعهده داشت، اصلا چنین اتفاقاتی رخ نمی داد. نطر شما چی هست؟
واقعاً کاش علیرضا فغانی مهاجرت نمی کرد، چون زمانی که او قضاوت دربی ها را بر عهده داشت، خیالم از بابت مسائل داوری راحت بود. ایشان با کمترین دوندگی بهترین و نجیب ترین را در زمین داشت و به خوبی زمین را کنترل می کرد، اما حالا می بینیم که داوران بعد از بازی می آیند و به یادگاری عکس می گیرند! آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ حالا که علنی شده گفته اند این بچه بچه من نیست و یکی از حاضران در ورزشگاه است. این همه بچه در ورزشگاه حضور داشتند، چرا هیچ کدام نتوانستند وارد زمین چمن شوند، اما فقط این بچه می توانست؟ مطمئن باشید این بچه یکی از اقوام یکی از داوران بود که خیلی تلاش کردند تا از او عکس بگیرند. ببینید آقای مسعود مرادی که خودش یکی از بزرگترین داوران فوتبال این کشور بود هم این حرکت را محکوم کرد. آقای مرادی از جامعه داوری است و وقتی خودش چنین حرفی می زند یعنی حرکت قاضی تحت هیچ شرایطی درست نیست.

از خود مسابقه صحبت کنیم، چرا استقلال شکست خورد؟ چرا استقلال در این فصل به جز سوپرجام یک جام دیگر نگرفت؟
همه واقعا تلاش کردند، اما متاسفانه نتیجه ای نداشت. از بازیکنان گرفته تا کادر فنی، همه در طول فصل تلاش کردند و دیدید که چگونه جان خود را از دست دادند و از خود گذشتند، اما متأسفانه موفق به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی نشدیم. با تمام احترامی که برای پرسپولیس قائلم، باید بگویم پرسپولیس در این فصل از استقلال خیلی می ترسید، حداقل در بازی دوم لیگ فضایی بود. با توجه به قدرتی که استقلالی ها ساخته بودند، ترسیدند و احتیاط کردند اما ترس پرسپولیسی ها از فینال جام حذفی تا حدودی کاهش یافت. به هر حال من به عنوان عضوی از خانواده استقلال از هواداران عذرخواهی می کنم و امیدوارم در آینده ای نزدیک دوباره آنها را شاد ببینم.

فکر می کنید با آینده ریکاردو ساپینتو چه اتفاقی می افتد؟
از وضعیت آینده اش به من چیزی نگفت. بعد از دربی خداحافظی کردیم و او به کشورش بازگشت اما چیزی از آینده به من نگفت.

سرنوشت کوین یا مگا و رافائل سیلوا چه خواهد شد؟
این دو نفر به کشورشان بازگشته اند و همان طور که گفتم ابتدا باید شرایط استقلال مشخص شود و سپس درباره بازیکنان خارجی و سایر افراد تصمیمات دقیق گرفته شود.

و به عنوان سوال آخر آیا می دانید که به منزل آقای زاهدی فر حمله شده و شیشه منزل ایشان شکسته شده است؟
بله این خبر را شنیدم و خیلی ناراحت شدم. فوتبال مهم است اما احترام به مردم مهمتر است. مطمئن باشید کسانی که به خانه او حمله کرده اند، هواداران استقلالی نیستند، چون با آن چه من از استقلالی ها می دانم، هر اتفاقی در زمین می افتد، آن را در همان ورزشگاه تمام می کنند و کاری به خانواده و زندگی شخصی افراد ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید