خبر مهم از ورود VAR به فوتبال ایران

عضو هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: این شرکت بلژیکی مورد تایید وزارت ورزش و جوانان برای ورود VAR به ایران قرار گرفته است.

خداداد افشاریان در حاشیه مراسم تقدیر از داوران گفت:

برای توسعه VAR اقدامات جدی انجام دادیم و به وزارت ورزش نامه نوشتیم تا شرکتی که در این راستا با ما قرارداد دارد، موافقت کند.

او اضافه کرد:

بالاخره بعد از دو ماه وزارت ورزش شرکت بلژیکی را تایید کرد و امیدوارم با حمایت هیات مدیره به همکاری با این شرکت و هماهنگی با فیفا و آموزش داوران در اسرع وقت ادامه دهیم. داشتن واقعیت مجازی لذت بخش است.

یکی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت:

در ابتدا سخت است و آزمون و خطا داریم، اما در نهایت اتفاق درست می افتد. نام شرکت NVS Belgium است و توسط مقامات نظارتی ما تایید شده است.

وی یادآور شد:

بدون شک دوره‌های آموزشی برای داوران زن برای دریافت گواهینامه کار با واقعیت مجازی داریم، اما آنچه فیفا می‌خواهد این است که خانم‌ها نیز در بخش آقایان ایران داوری کنند. باید چاره ای اندیشید تا داوران زن در رده های سنی نوجوانان و جوانان نیز قضاوت کنند و این موضوع نیز نیاز به تایید دارد و امیدوارم وارد این پرونده شویم و داوران سخت تری را به داوران زن در خارج از ایران بدهیم.

افشاریان خاطرنشان کرد:

حقوق قضات افزایش می یابد. اگر قرار بود بین هیات مدیره، هیات داوران و داوران یکی را انتخاب کنم، داوران را انتخاب می کردم. با در نظر گرفتن تورم، نسبت به سال گذشته 25 درصد پیشنهاد داده ام و امیدوارم در سال جدید افزایش یابد. هنوز دستور جلسه به دست ما نرسیده است.

او گفت:

در مجموع از حق الزحمه داوران راضی نیستم و سعی می کنیم به حقوق پایین داوران بپردازیم. ما اسپانسر خوبی داریم و امیدواریم به جامعه داوری کمک کند. من حذف شروط داوری را نمی پذیرم مگر اینکه شواهدی برای این کار وجود داشته باشد. امسال سعی کردیم داوران با پایه مادی خوبی وارد مسابقات شوند. لباس و وسایل خوب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید