مجلس برای جلوگیری از چالش جدید فدراسیون فوتبال/ از ورود VAR غافل نشده ایم

زمان: 08:27
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793750

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: سکوت فدراسیون در مورد VAR به معنای عدم توجه به فناوری کمک تصویری داوران نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ; حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: آموزش VAR برای داوران به زودی آغاز می شود و فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را برای معرفی این فناوری در عرصه داوری به کار گرفته است. سکوت فدراسیون در مورد VAR به معنای عدم توجه به فناوری کمک ویدیویی به داوران نیست. زیرا در حالت آرامش و سکوت کار او انجام می شود.

وی افزود: استفاده از این فناوری یکی از اولویت های فدراسیون فوتبال است و در این راستا تمام تلاش ها برای معرفی فناوری VAR در حال انجام است. مجوز شرکت های نماینده از حساب فیفا برای واردات تجهیزات با فناوری VAR تغییر کرده و در این خصوص از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: میزبانی تیم های ملی ایران و بلاروس در بوشهر به خوبی محقق شد که قابل تقدیر است. هیئت فوتبال این استان نشان داده است که بوشهر می تواند مانند گذشته میزبان مسابقات بین المللی باشد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تاکنون در سه بازی خود مقابل بلاروس در بوشهر دو بازی را با موفقیت انجام داده است و این دیدارها می تواند فرصت خوبی برای حضور بازیکنان جوان و بهبود وضعیت تیم ملی باشد.

کامرانی فر همچنین اذعان داشت: فدراسیون فوتبال در راستای نگاه خود به توسعه فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در رده های مردان و بانوان، امیدوار است بتواند به فوتبال ساحلی کمک کند و همچنین زمینه را برای حضور تیم ملی فراهم کند. بین تورنمنت ها ارائه بین المللی.

وی خاطرنشان کرد: تیم ایران پس از 3 سال دوری از مسابقات بین المللی در مسابقات قهرمانی بین قاره ای امارات نتیجه بسیار خوبی کسب کرده است و با توجه به کیفیت بازیکنان امیدوارم موفقیت های تیم ملی تداوم داشته باشد.

کامرانی فر درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: سال گذشته فدراسیون به فیفا قول داده بود که اساسنامه را قبل از ارسال به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و بدون شک نمایندگان با نگاه خوب به فوتبال کمک خواهند کرد، بنابراین اساسنامه فدراسیون به موقع تصویب می شود. از چالش های جدید برای فدراسیون جلوگیری خواهد شد.

کامرانی فر همچنین با تاکید بر ساخت کمپ ملی فوتبال ساحلی در بوشهر خاطرنشان کرد: در همین ارتباط جلسه راه اندازی تیم ملی فوتبال ساحلی بوشهر در بوشهر برگزار شد. در مرحله اول باید زمین فوتبال ساحلی بوشهر به همراه امکانات پزشکی، تربیت بدنی و سالن های لازم توسعه یابد تا کمپ در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون فوتبال برای توسعه فوتبال ساحلی ساخته شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: برخی تیم ها به دلیل بدهی به بازیکنان و مربیان که باید تعهدات خود را تسویه کنند نمی توانند در نقل و انتقالات کار کنند. اما از فدراسیون گرفته تا برخی از تیم هایی که بخشی از تعهدات خود را پرداخت کردند. به همین ترتیب، تیم ها مجاز به استخدام بازیکن هستند. همچنین انتظار می‌رود که باشگاه‌ها متعهد به پرداخت بدهی‌های خود باشند و قبل از برگزاری جام حذفی در کنار باشگاه‌ها باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید