خبر مهم فروش و پیش فروش فوری ایران خودرو و سایپا در سال 1400

خبر مهم فروش و پیش فروش فوری ایران خودرو و سایپا در سال 1400

روز جدید : در پی تصویب و اجرای افزایش 18 درصدی قیمت خودروهای داخلی، ایران، خودرو و سایپا که پیش از این مدیران عامل آنها قول افزایش تولید و عرضه و اجرای طرح فروش هفتگی در صورت تعدیل قیمت ها را داده بودند، اکنون که اعلام شده است، آنها را اعلام کردند. قصد دارند از این هفته محصولات خود را به صورت هفتگی به فروش برسانند.

از چهارشنبه هفته گذشته پس از حدود یک ماه بحث در مورد “افزایش قیمت خودروهای داخلی بله یا خیر؟” بر این اساس افزایش 18 درصدی قیمت خودرو اعمال و قیمت های جدید اعلام شد.

در افزایش قیمت قبلی (19 آبان ماه که بعداً در کمتر از 48 ساعت با دستور رئیس جمهور لغو شد) خودروسازان وعده اصلاح قیمت محصولات در راستای اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و عمل به تعهد وی نسبت به وزیر را دادند. سمت. ، طرح افزایش تولید و عرضه را اجرا می کند و طرح های اضطراری فروش محصولات خود را به صورت هفتگی اجرا می کند.

اما از آنجایی که قیمت خودروهای داخلی به دلیل تصمیمات دولت به قیمت های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم گیری در مورد قیمت خودروهای داخلی به عهده ناظر بازار گذاشته شد، خودروسازان نیز دیدند که عملکرد هفتگی بیش از حد به اصلاح قیمت بستگی دارد. تا زمان صدور مجدد افزایش قیمت) طرح فروش فوق العاده را انجام نداده است.

اکنون که قیمت محصولات خودروسازان مشمول افزایش 18 درصدی قیمت شده و قیمت‌های جدیدی اعلام شده است. هر کدام از این دو خودروساز روزی مجزا را برای عرضه فروش مستمر محصولات خود تا پایان سال در نظر گرفته اند.

به ترتیب دوشنبه های ایران خودرو و سه شنبه های سایپایی در راه است.

ایرانخودرو در همین راستا اعلام کرد با توجه به سیاست‌های وزارت صمت برای افزایش عرضه خودرو و تنظیم بازار، برنامه‌های هفتگی فروش محصولات این شرکت از دوشنبه هفته آینده اجرایی می‌شود.

البته طبق برنامه ریزی های اولیه، برنامه فروش فوق العاده این هفته ایران خودرو امروز (شنبه) به پایان رسید، اما فروش هفتگی این گروه صنعتی از هفته آینده روز دوشنبه خواهد بود.

در این خصوص بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو نیز گفت: با اجرای برنامه های افزایش تولید تا پایان سال، ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از تعهدات و در قالب عرضه خواهیم کرد. فروش فوق العاده است.” روز دوشنبه برنامه های فروش مستمر در قالب فروش فوق العاده، پیش فروش یکساله و مشارکت در تولید برگزار می شود.

وی از پیش فروش یک ساله و مشارکت در تولید 80 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پس از اصلاح قیمت ها و رویکرد افزایش عرضه، پیش بینی می شود بازار خودرو به تعادل برسد. در ماه های پایانی سال.”

سه شنبه سایپایی از این هفته آغاز می شود

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در رابطه با اجرای طرح های فروش هفتگی سایپا اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کنترل قیمت ها در بازار خودرو و با رهبری وزیر صنعت. در صنعت، معدن و تجارت طرح های مختلفی برای کنترل و تنظیم بازار خودرو تدوین شده است که یکی از آنها عرضه مستمر خودرو توسط خودروسازان کشور است. گروه سایپا از هفته آینده تا پایان سال هر سه شنبه طرح تحویل خودرو شامل فروش فوق العاده، پیش فروش یک ساله و مشارکت در تولید را اجرا می کند.

وی تاکید کرد: تقریبا تمامی محصولات گروه خودروسازی سایپا در این طرح های فروش موجود خواهد بود و هموطنان می توانند با توجه به نیاز خود برای خرید این خودروها ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید