خبر مهم منادی از ابلاغ قوانین رتبه بندی معلمان

خبر مهم منادی از ابلاغ قوانین رتبه بندی معلمان

روز جدید رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تصمیم گره زنی در قانون ارزشیابی معلمان خبر داد و اظهار داشت: آیین نامه مطابق با نظر مجلس و آموزش و پرورش تدوین و به دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است. امیدواریم آقای مخبر ظرف 48 ساعت آینده اطلاع رسانی کند.

علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با وجود اینکه قرار بود این آیین نامه توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین شود، کمیسیون دولت با آن مخالفت کرد و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان قانونی را به کمیسیون دعوت نکرد و در مقرراتی با اقداماتی از قبیل محدود کردن دروس، برگزاری آزمون و ارزیابی از سوی کارشناسان خارج از آموزش و پرورش او را ناکام گذاشت، اما با موضع مجلس و وزارت، این نواقص برطرف شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، ایجاد قانون ارزشیابی معلمان را حاصل تلاش مستمر شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری دانست و ابراز امیدواری کرد قانون ارزشیابی معلمان عاملی باشد. در رقابت برای ارتقای کیفیت تدریس و افزایش منزلت معلمان و جلب رضایت قشر تحصیلکرده که نقش عمده ای در تربیت نسل آینده دارند.

وی بیان کرد: 50 هزار میلیارد تومان برآورد ما برای اجرای این قانون بود که حدود 38 هزار میلیارد تومان آن برای سال 1401 در مجلس تصویب شد و مابقی امور مالی آن نیز پیش بینی شده بود و اجرا می شود.

منادی افزود: ما در مقابل اقدامات غیرمنصفانه ایستادیم و گفتیم که اگر تنظیم قانون ارزشیابی معلمان مغایر با خواست مجلس و مصوبه آن باشد، آن را در کمیسیون تطبیق رد می کنیم و این در اصلاح مشکل موثر بود.

وی گفت: خدمات فراموش نشدنی معلمان در ایام کرونا هیچ گاه از ذهن ایرانیان محو نمی شود و معتقدیم جمعیت معلم عنصر اصلی جمعیت ایران است.

لایحه «نظام ارزشیابی معلمان» در تاریخ 4 اسفند 1397 پس از تدوین توسط وزارت آموزش و پرورش و تصویب هیأت وزیران در مجلس یازدهم مطرح شد، لذا اجرای بند الف ماده. 63 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آغاز و اجرا شده است و باید برای افزایش انگیزه برای کار، کسب و ارتقای صلاحیت معلمان و همچنین مناسب سازی حقوق، کار قانونی انجام شود. سیستم مبتنی بر شایستگی ها و عملکرد رقابتی معلمان.

بر اساس این لایحه معلمان، معلمان، هنرجویان، مربیان، مشاوران واحدهای آموزشی، بهورزان، سرپرستان و دستیاران شاغل در واحدهای آموزشی و آموزشی که صرفاً در مشاغل مشخص شده در واحدهای آموزشی و پرورشی مشغول به فعالیت هستند. آنها می توانند شایستگی های خود را که شامل ویژگی ها، ویژگی ها و توانایی های لازم برای موفقیت در یک شغل یا عملکرد برتر در دانش، نگرش و مهارت است، افزایش دهند. افزایش کار و درآمد داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید