روز جدید رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تصمیم گره زنی در قانون ارزشیابی معلمان خبر داد و اظهار داشت: آیین نامه مطابق با نظر مجلس و آموزش و پرورش تدوین و به دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است. امیدواریم آقای مخبر ظرف 48 ساعت آینده اطلاع رسانی کند.
علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با وجود اینکه قرار بود این آیین نامه توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین شود، کمیسیون دولت با آن مخالفت کرد و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان قانونی را به کمیسیون دعوت نکرد و در مقرراتی با اقداماتی از قبیل محدود کردن دروس، برگزاری آزمون و ارزیابی از سوی کارشناسان خارج از آموزش و پرورش او را ناکام گذاشت، اما با موضع مجلس و وزارت، این نواقص برطرف شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، ایجاد قانون ارزشیابی معلمان را حاصل تلاش مستمر شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری دانست و ابراز امیدواری کرد قانون ارزشیابی معلمان عاملی باشد. در رقابت برای ارتقای کیفیت تدریس و افزایش منزلت معلمان و جلب رضایت قشر تحصیلکرده که نقش عمده ای در تربیت نسل آینده دارند.
وی بیان کرد: 50 هزار میلیارد تومان برآورد ما برای اجرای این قانون بود که حدود 38 هزار میلیارد تومان آن برای سال 1401 در مجلس تصویب شد و مابقی امور مالی آن نیز پیش بینی شده بود و اجرا می شود.
منادی افزود: ما در مقابل اقدامات غیرمنصفانه ایستادیم و گفتیم که اگر تنظیم قانون ارزشیابی معلمان مغایر با خواست مجلس و مصوبه آن باشد، آن را در کمیسیون تطبیق رد می کنیم و این در اصلاح مشکل موثر بود.
وی گفت: خدمات فراموش نشدنی معلمان در ایام کرونا هیچ گاه از ذهن ایرانیان محو نمی شود و معتقدیم جمعیت معلم عنصر اصلی جمعیت ایران است.
لایحه «نظام ارزشیابی معلمان» در تاریخ 4 اسفند 1397 پس از تدوین توسط وزارت آموزش و پرورش و تصویب هیأت وزیران در مجلس یازدهم مطرح شد، لذا اجرای بند الف ماده. 63 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آغاز و اجرا شده است و باید برای افزایش انگیزه برای کار، کسب و ارتقای صلاحیت معلمان و همچنین مناسب سازی حقوق، کار قانونی انجام شود. سیستم مبتنی بر شایستگی ها و عملکرد رقابتی معلمان.
بر اساس این لایحه معلمان، معلمان، هنرجویان، مربیان، مشاوران واحدهای آموزشی، بهورزان، سرپرستان و دستیاران شاغل در واحدهای آموزشی و آموزشی که صرفاً در مشاغل مشخص شده در واحدهای آموزشی و پرورشی مشغول به فعالیت هستند. آنها می توانند شایستگی های خود را که شامل ویژگی ها، ویژگی ها و توانایی های لازم برای موفقیت در یک شغل یا عملکرد برتر در دانش، نگرش و مهارت است، افزایش دهند. افزایش کار و درآمد داشته باشید