قوانین رتبه بندی معلمان طبق قوانین زنجیره ای نوشته شده است

220542 193 خبر خاکستری

عباس نجار در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه یک سیما با تشریح مفاد قانون طبقه بندی معلمان و آخرین تغییرات این آیین نامه گفت: برای اولین بار در آموزش و پرورش آیین نامه ای از جمله سازمان اداری و اداری تدوین شد. امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش.

نجار افزود: نظرات همه این گروه ها و کارشناسان مورد توجه قرار گرفته و این امر در نهایت به آیین نامه ای تبدیل شده است که امروز به دولت ارائه شد.

وی گفت: در آیین نامه الزامات قانونی داریم که طبق قانون رتبه بندی باید رعایت می کردیم. ممکن است مردم با این الزامات آشنا نباشند، بنابراین برخی نگرانی‌ها ممکن است بر این اساس باشد.» مجموعه آموزشی مجموعه بزرگی است که برای گردآوری همه سلیقه ها و ایده ها تلاش زیادی خواهد کرد، اما با تغییراتی که در پیش نویس این آیین نامه ایجاد شده، این نسخه روز به روز و در 50 جلسه مختلف کاملتر می شود. نسخه 26 آیین نامه رتبه بندی فرهنگ آماده شده است، بنابراین این کامل ترین نسخه از قوانین رتبه بندی فرهنگ ارسال شده به هیئت وزیران می باشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی گفت: با معلمان مختلفی تماس گرفتیم و معلمان آنها بر اساس این آیین نامه ارزیابی شدند و نمرات رضایت بخشی دریافت کردند و ممکن است برخی نگران باشند. رتبه بندی، برخی انتقادات به این نسخه ها در آخرین نسخه مجاز است.

نجار گفت: وزارت آموزش و پرورش باید مجری قانون باشد و قوانین رتبه بندی بر اساس قوانین بالادستی از جمله سند تحول نوشته شده است. مبنای اولویت و وزن آن باید سنجیده شود و در سند تحول آمده است که صلاحیت های عمومی بیشترین وزن را دارند که در قوانین رتبه بندی نیز همین اصل است.

وی افزود: برخی از شایستگی های معلمان شاخص های رقابتی است که در قانون مشخص شده است و معلمان باید بر اساس شاخص های رقابتی سنجیده شوند به عنوان مثال معلمان را می توان با نمونه معلمان منطقه ای، استانی و کشوری شناسایی کرد. “

نجار با اشاره به مدرک تحصیلی در این آیین نامه و برخی انتقادات گفت: در آیین نامه مدرک 75 امتیاز وجود دارد که این نتیجه بر اساس نظر همه گروه ها تنظیم شده است. ساعات بیکاری در توزیع عناوین معلمان گنجانده شده است و معلمان بر اساس ساعات بیکاری آنها رتبه بندی می شوند. پایه، ارشد، کارشناس و … مشخص می شود. و برای دریافت این رتبه باید حداقل ساعت کاری داشته باشند. به همین دلیل در این آیین نامه از وزن ساعت های کاری کاسته شده است، زیرا در جاهای دیگر از ساعت های کاری استفاده شده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی ادامه داد: امتیاز پایین است: و مجموع شایستگی ها به هزار امتیاز می رسد.

معلمان در پاسخ به این سوال که؛ ارزیابی قوانین رتبه بندی در دسترس نیست، گفت: صلاحیت های عمومی به چند بخش تقسیم می شود و همه معلمان شایستگی های مشترکی برای احراز صلاحیت معلمی دارند. برخی از شایستگی ها نیز اکتسابی است و بر اساس آنچه که معلم کسب کرده است، می تواند امتیاز خود را بر اساس مدرک تحصیلی، ساعات کاری و … کسب کند تا همکاران فکر کنند این امتیازات در دسترس نیست. . این درست نیست و ممکن است بر اساس نسخه های قبلی کد رتبه بندی باشد. آخرین نسخه قوانین رتبه بندی برای ارائه نظر معلمان مطابق با قوانین زنجیره ای تغییر یافته است.

نجار در خصوص نحوه ارزیابی برخی شایستگی ها گفت: در شایستگی های عمومی یکی از مهم ترین بخش های آن وابستگی سازمانی است که می تواند میزان موفقیت این سازمان یا دستگاه را در دستیابی به اهداف خود مشخص کند و مصادیق وابستگی سازمانی را در سازمان ذکر کند. جداول شایستگی.

رئیس مرکز برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی گفت: بر اساس سند تحول، رتبه بندی فرهنگیان باید برای ارتقای کیفیت آموزش اعمال شود و این موضوع در قانون و آیین نامه رتبه بندی است. «اصطلاح غنی‌سازی محیط‌های یادگیری که به‌عنوان یک شایستگی تخصصی مطرح می‌شود، تعریفی دارد که معلمان از آن آگاه هستند، زیرا این محیط‌ها فقط محیط کلاس درس نیستند، بلکه کتاب، حیاط مدرسه، کارگاه، آزمایشگاه و غیره در نظر گرفته می‌شوند. یک محیط آموزشی و کمک به غنی سازی آموزش معلمان.

وی در پایان گفت: برای ارزشیابی معلمان باید شاخص هایی که معلمان به آن مرتبط هستند مشخص شود و همچنین برخی از شاخص هایی که در این آیین نامه وجود دارد بر اساس جایگاه معلم است.

دیدگاهتان را بنویسید