خبر ناامید کننده وزیر کار برای کارگران و بازنشستگان

خبر ناامید کننده وزیر کار برای کارگران و بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش حداقل 27 درصدی دستمزد کارگران بخش خصوصی و دولتی در سال جاری را اجرایی کرد و گفت: پرداخت حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری انجام شد. طبق قانون مصوب مجلس. این افزایش برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال می شود و از اردیبهشت ماه پرداخت می شود. مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با حقوق فروردین ماه پرداخت می شود.

سید سلطان مرتضوی با اشاره به بسته های حمایتی این وزارتخانه از جامعه هدف مستمری بگیران و بیمه شدگان گفت: بیش از 14.5 میلیون بیمه شده اولیه داریم و مجموع مستمری بگیران کشوری و تامین اجتماعی حدود شش میلیون نفر است.

وی افزود: تمهیدات بهداشتی و درمانی لازم برای جامعه هدف اندیشیده شده و تمامی بیمه شدگان در مراکز خصوصی وابسته به سازمان تامین اجتماعی تحت درمان هستند و درمان و داروهای آنها در سه سطح رایگان است. همچنین اگر به مراکز درمانی ام اچ مراجعه کنند 10 درصد فرانشیز دریافت می کنند که سعی می کنیم آن را به حداقل برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مستمری بگیران بالای 65 سال در تمامی سطوح و مراکز درمانی در هر سه سطح به صورت رایگان درمان می شوند. سرپایی، کلینیکی و پاراکلینیکی و بستری این سه سطح هستند.

مرتضوی با اشاره به اینکه همواره برای افزایش حداقل دستمزد جامعه هدف تلاش می شود حداقل دستمزد جامعه هدف افزایش یابد، گفت: اقدامات خوبی برای آینده کارگران انجام می شود و 23 درصد حق بیمه پرداختی بر عهده کارگران است. کارفرما، که برای بازنشستگی آینده ذخیره می شود

و ادامه داد: در صدد ایجاد تعاونی های مسکن هستیم. بخش مهمی از هدف ما مسکن برای طبقه کارگر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که افزایش 27 درصدی دستمزد کارگران چگونه و در مصوبات قانونی برای بازنشستگان اعمال شده است؟ وی گفت: هر ساله بر اساس تبصره‌های 1 و 2 ماده 41 قانون کار، جامعه‌ای متشکل از نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شورای عالی کار تشکیل جلسه داده و برای مدت طولانی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. ساعت ها برای رسیدن به یک تصمیم

مرتضوی در یک برنامه تلویزیونی افزود: شورای عالی کار امسال به اتفاق آرا در مورد حداقل دستمزد و حقوق تصمیم نهایی را اتخاذ کرد. حداقل حقوق بگیران 13.5 درصد از کل جمعیت شاغل ما را تشکیل می دهند. حداقل دستمزد بدو استخدام 27 درصد افزایش می یابد که نسبت به سال گذشته که 57 درصد بود تعدیل دارد و تلاش می شود آن را تجمیع کند.

وی با بیان اینکه این افزایش برای حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولتی اعمال شد، گفت: پرداخت به مستمری بگیران دولت بر اساس قانون مصوب مجلس انجام می شود. این افزایش برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال می شود و از اردیبهشت ماه پرداخت می شود. مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با حقوق فروردین ماه پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید