خداحافظی با پرسپولیس چهره محبوب قرمزها؟

آخرین عکس از حضور کریم باقری در این فصل در پرسپولیس، لحظه ای بود که او بلندگوی یکی از لیدرها را گرفت و پس از 15 سال در مقابل سکوها سرود قهرمانی پرسپولیس را خواند و چند هزار نفر او را همراهی کردند.

باقری در فصول گذشته یکی از اعضای ثابت نیمکت پرسپولیس و کادر فنی سرخ ها بوده است. او پس از آمدن علی دایی در سال 1392 به کادر فنی اضافه شد که اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم باقری دقیقا ده سال قبل از خرداد 1392 و سه سال بعد از خداحافظی از فوتبال وارد دنیای مربیگری شد. او در آن 10 سال تنها زمانی در کادر فنی پرسپولیس حضور داشت که حمید درخشان سرمربی پرسپولیس بود (کمی بیش از نیم فصل) و با مربیانی چون برانکو، کالدرون و یحیی گل محمدی کار کرد.

جالب اینجاست که او پس از ده سال دستیار، هرگز فرصت سرمربیگری نداشت و به وضوح علاقه ای به این شغل ندارد. جالبتر اینکه حالا که احتمال جدایی یحیی گل محمدی وجود دارد، با وجود تجربیات فراوان باقری، هیچکس از احتمال حضور او در پرسپولیس به عنوان سرمربی صحبت نمی کند و یا او در بین گزینه ها نبود چون خودش نمی خواهد. این مشکل

اما تداوم حضور کریم باقری در کادر فنی پرسپولیس در همان پستی که در 10 سال اخیر در اختیار داشته در هاله ای از بلاتکلیفی قرار دارد در شرایطی که بسیاری او را یکی از ارکان اصلی حفظ نظم و اعتبار می دانند. در رختکن پرسپولیس و آنها تمرینات را می دانند. نکته مهم این است که اگر یحیی گل محمدی از پرسپولیس جدا شود و سرمربی دیگری بیاید، کریم باقری در شرایط دیگری قرار می گیرد و شاید بازیکن جدید او را نمی خواهد، اما نکته عجیب این است که با پایان قرارداد کریم باقری، او ممکن است مایل به تمدید قرارداد نباشد. البته تجربه نشان می دهد که باقری راحت تر می تواند تنها دستیار ایرانی یک سرمربی خارجی باشد که خودش کادرفنی بیاورد. شاید باشگاه اصلا به او پیشنهاد تمدید قرارداد ندهد!

دیدگاهتان را بنویسید