خدمات ورزشی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند

ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793551

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: با اقدامات بعدی وزارت ورزش و جوانان، خدمات ورزشی از مالیات بر ارزش افزوده معاف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ; ژاله فرامرزیان مشاور وزیر در زمینه معافیت فعالیت های ورزشی از مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده دو سال پیش در دستور کار دولت قبل قرار گرفت و در نهایت تیرماه امسال تصویب و ابلاغ شد. در گذشته امکان معافیت آموزش و پژوهش از مالیات بر ارزش افزوده در قانون پیش بینی شده بود اما ورزش از این معافیت بهره مند نشد. کلیه خدمات ورزشی دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

فرامرزیان گفت: این اقدام باعث کاهش هزینه های مردم برای برخورداری از خدمات ورزشی می شود و فعالان ورزشی نیز در فعالیت های خود با کاهش هزینه مواجه خواهند شد. این قانون از نیمه دوم آذرماه جاری اجرا شد و آخرین جلسه آیین نامه مربوطه در کمیسیون فرعی اقتصادی برگزار شد که هم اکنون در مرحله نهایی تصویب در دولت است.

وی افزود: مطلوب است تمامی باشگاه ها و مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان این موضوع را در برنامه های مالی خود لحاظ کنند اما این موضوع به دلیل کسر تعرفه خدمات ورزشی از این وزارتخانه است. و جوانان عزیز با هزینه کمتر از خدمات ورزشی بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید