خریدار پولدار فوتبال ایران سرنوشت استقلال و پرسپولیس را تغییر می دهد

خریدار پولدار فوتبال ایران سرنوشت استقلال و پرسپولیس را تغییر می دهد

شرایط واگذاری 51 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در هیات عالی نقل و انتقالات بورس به تصویب رسیده و در صورت تحقق این امر، ساختار مدیریتی و اداری دو باشگاه دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد. و در عین حال وزارت ورزش هم اکنون مالک این دو مرکز ورزشی ایران نخواهد بود.

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی در توضیح این موضوع گفت: در جلسه امروز کمیته عالی تخصیص شرایط واگذاری 51 درصد از سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس به صورت یکجا یا سه بلوک تعیین شد. 17 درصد در همان زمان برای تایید سازمان خصوصی سازی تعیین شد.

با این تعریف، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند از تاریخی که به زودی از سوی سازمان خصوصی سازی در کشور اعلام می شود، این بسته مدیریتی را خریداری کنند.

نکته قابل توجه در مورد واگذاری این بلوک مدیریتی این است که اگر شخص یا شرکتی بخواهد 51 درصد از سهام یک باشگاه را به طور کلی خریداری کند، در مقایسه با افراد یا شرکت هایی که قصد خرید سه بلوک را دارند، باید مبلغ بیشتری را بپردازند. کندی 17 درصدی دلیل این تصمیم این است که این فرد یا شرکت کنترل بیشتری بر امور استقلال یا پرسپولیس داشته باشد و در صورت تصاحب 51 درصد بلوک مدیریتی، می توانند 3 نفر از اعضای هیئت مدیره را نیز منصوب کنند. مدیر کلوپ مدیر عامل

قربان زاده همچنین شرایط فرد یا شرکتی که قصد خرید کل بلوک مدیریتی 51 درصدی را دارد را اینگونه توضیح داد: قیمت پایه بلوک 51 درصدی برای استقلال 2137 میلیارد تومان و برای پرسپولیس 2194 میلیارد تومان مصوب شده است. “

البته مبالغ تعیین شده برای خرید دو باشگاه بسیار بالاست اما فروشنده به سرمایه اجتماعی زیاد این دو قطب هواداران فوتبال ایران و خاستگاه آنها توجه کرده است. اگر خریداران به میدان بیایند سرمایه گذاری آنها باید با کمترین ریسک همراه باشد و شاید این سوال برای همیشه سوالاتی مانند حق پخش تلویزیونی و مالکیت ورزشگاه و … را روشن کند.

دیدگاهتان را بنویسید