سازندگان شرایط کنونی حق بازگشت به فوتبال را ندارند/ فدراسیون فوتبال باید تداخل خارج از فوتبال را اطلاع دهد!


ساعت: 08:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882439

هیچ گونه دخالت خارج از فدراسیون پذیرفته نیست.

عضو شورای اسلامی گفت: بحث کنترلی داریم و اجازه نمی دهیم سازندگان شرایط فعلی فوتبال برگردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو شورای اسلامی در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال گفت: انتخاب، ابقا، تمدید، عدم تمدید سرمربی و …. مسئولیت خود فدراسیون است و البته هیچ گونه دخالت خارج از فدراسیون مجاز نیست. اخبار شنیده می شود. ما قاطعانه این سوالات را در مجلس قبول نداریم. در میان نمایندگان مجلس قطعا سلیقه و دیدگاهی وجود دارد.

وی همچنین گفت: علاقه به افراد وجود دارد اما اعمال صلاحدید در فدراسیون اصلا پذیرفته نیست. طبیعتاً وقتی چنین چیزی را برای خود قبول نکنیم، اجازه نمی دهیم نهادهای دیگر در کار فدراسیون دخالت کنند. ما به طور خاص از آقای مجدی و فدراسیون درخواست داریم که اجازه چنین کاری را ندهند و اگر مشکلی وجود دارد به ما اطلاع دهند تا رفع کنیم تا کاملا مستقل تصمیم بگیرند.

قاضی زاده هاشمی درباره محدودیت های فدراسیون کشتی گفت: شرایط مشابهی برای فدراسیون کشتی رخ داد. من فکر می کنم تصمیم گیری مستقل در اختیار هیئت رئیسه فدراسیون است و البته این فدراسیون است که باید بر تصمیم خود بایستد و از تصمیم خود در برابر افکار عمومی و مسئولیت کلیه امور دفاع کند. فدراسیون متعلق به افسران فدراسیون است.

وی در خصوص فدراسیون فوتبال گفت: انتظار شفاف سازی داریم. هیچ نهاد دیگری حق دخالت در امور فدراسیون را ندارد و اگر چنین چیزی وجود دارد در جلسات پیش ما بیاورند. مطمئنا ما به عنوان نهاد نظارتی اجازه چنین اتفاقاتی را نخواهیم داد. البته مسئولیت همه این مواقع بر عهده فدراسیون فوتبال است. حال اگر از جایی به آنها فشار وارد شود; اگر شخصی وجود داشته باشد؛ اگر گروهی وجود دارد؛ یک مهمانی وجود دارد؛ اگر افراد غیر ورزشکار در جلسات دخالت می کنند به ما بگویید. این خواسته ما از رهبری فدراسیون است.

نماینده شورای اسلامی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که بگویند اگر فردا نتیجه ای حاصل نشد به خاطر فشار این فرد، این سازمان یا این نهاد است. ما در مجلس فقط در دو حوزه نقش داریم. یکی بودجه فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و دیگری نظارت بر حوزه های کلان مدیریتی مانند قراردادهای کلان و منافع مربوط به بیت المال. اما کمیسیون فنی فدراسیون ها یا ترکیب اعضای هیات رئیسه یا سرمربی کیستند و این گونه سوالات اصلا وجود ندارد. هیچ کس نمی تواند بگوید که چنین مداخله ای صورت گرفته است. البته ما چنین مجوزی را به افراد یا گروه هایی که ذینفع محسوب می شوند اما نقشی ندارند اعطا نمی کنیم. اگر اینطور باشد، اگر فردا نتیجه ای حاصل نشود، کسی پاسخگو نخواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه گزینه های داخلی و خارجی که باید جایگزین اسکوچیچ شوند و اینکه آیا با نمایندگان مجلس در مورد آنها بحث شده است و آیا بودجه لازم برای انتصاب آنها تامین شده است یا خیر، توضیح داد: خیر، بحثی نشده است. مشاوره ای، رسمی و غیر رسمی نیست. حتی در این زمینه ها نظری هم درخواست نشد. ضمناً در صورت درخواست نظر برای افراد، نظری ارائه نمی کنیم. مسئولیت با افرادی است که در فدراسیون تصمیم می گیرند. کمک درخواستی برای بودجه بود. حتی قبل از اعزام تیم ملی به کره جنوبی مشکل پرواز چارتر بود که با پیگیری های مجلس این مشکل برطرف شد. سپس برای تامین بودجه ویژه فدراسیون فوتبال به فکر وام ویژه برای آماده سازی جام جهانی افتادیم. اینها خواسته های فدراسیون بود. درخواست کمک به تیم ملی بود و ما این کار را انجام دادیم اما در مورد شخصیت ها و اینکه چه کسی هست یا نیست نظری نداده و نخواهیم داد و البته اجازه دخالت در این زمینه ها را به افرادی که صلاحیت ندارند را نمی دهیم.

قاضی زاده هاشمی با تشریح این رویکرد و بحث نظارت مجلس در برهه حساس برای انتخاب جانشین اسکوچیچ برای تکرار نشدن اتفاقات پرونده ویلموتس، خاطرنشان کرد: در همین مورد طرح پرونده ویلموتس را مطرح کردیم. ما همچنان پیگیر این پرونده هستیم. بحث کنترلی داریم و اجازه نمی دهیم بانیان وضع موجود در فوتبال برگردند. اصلا چنین اجازه ای وجود ندارد. اینکه دوباره ادعا کنیم که شمارنده به صفر رسیده و سرمربی 11 سال پیش انتخاب شده و رئیس فدراسیون به آن زمان برگشته است گذشته نگر و ارتجاعی است. قطعا با توانمندی نیروهایی که در کشور داریم باید حرکت رو به جلو باشد. باید حرکتی انجام شود تا مردم احساس انرژی کنند و به آینده امیدوار باشند. مردم باید نسبت به فوتبال احساس دوستی داشته باشند.

بالاخره به فوتبال برتر گفت: مطمئنم بدنه جامعه ورزش چشم به راه است. واکنش های مربی در این چند روز خیلی برایم جالب بود که جامعه فوتبال چقدر حساس است. مجلس هم از بحث ورزش در کلان حمایت خواهد کرد و ما انتظار داریم که حاشیه ها بر متن غلبه نکند، در کل این حواشی چهار پنج ماه مانده به جام جهانی واقعا سمی است و فکر نمی کنم هیچ کدام از کشورها باشند. حضور در جام جهانی باعث می شود که چنین حوادثی برای تیم های آنها اتفاق بیفتد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید