سازندگان سرود سلام فرمانده الگوی هنری دهه نود هستند/ سلبریتی های نان با این سرعت در کشور جایی ندارند.


ساعت: 17:05
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842811

رئیس هنرهای تجسمی حوزه هنری اردبیل به سرنوشت علاقمندان به غرب و بازیگران خودباخته تاریخ اشاره کرد و گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حامد اساکی رئیس هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما وی با اشاره به اظهارات اخیر ترانه علیدوستی در جشنواره کن گفت: این اظهارات تاسف بار نشان داد که برخی افراد به اصطلاح سلبریتی تنها شعار حمایت از مردم را با خود حمل می کنند و در صورت لزوم به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی به اعترافات علیدوستی در حاشیه جشنواره فیلم کن اشاره کرد و گفت: مردم علاقه ای به آن دسته از افرادی که خود را فروختند نداشتند و همانطور که در شبکه های اجتماعی دیده و شنیده می شود به صراحت اعلام کرد که برای ما فرقی نمی کند کجا باشد. . من پولم را گرفتم من تازه حقوقم را گرفتم

اساکی در ادامه سخنان خود رشد و شهرت این بازیگر را یادآور شد و گفت: متأسفانه این افراد فراموش کرده اند که اگر این افراد و حمایت هایشان از فیلم ها و سریال هایشان نبودند، خبری از این دستمزدها نبود. . تولید فرهنگی بدون مخاطب مانند کاشتن بذر در شوره زار است.

مدیر اردبیلی در ادامه سخنان خود به رفتار تحریک آمیز این به اصطلاح سلبریتی ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: استفاده از حربه هایی مانند اظهار نظر در مورد موضوعات مختلف در فضای مجازی و شعار برای پرکردن دهان به ابزاری تبدیل شده است. به نام افراد مشهور همچنان به انجام عناوین برای بالا بردن ارقام پروژه ادامه می دهند.

وی به ماندگاری برخی از بازیگران اشاره کرد و گفت: اکنون سوال این است که اگر پروژه های بیشتری به آنها داده نشود و مدتی در خانه بمانند باز هم همینطور اظهار نظر می کنند.

رئیس حوزه هنرهای تجسمی حوزه هنری اردبیل در ادامه سخنان خود به رشادت های رزمندگان اسلام از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام 8 سال به تنهایی و با رشادت های این مردم در مقابل ابرقدرت ها. تا دندان ایستادند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد. اگر این قربانیان نبودند، معلوم نبود الان این هنرمندان چگونه بودند. آیا به راحتی می توانستند چنین دستمزدهایی را دریافت کنند و در جشنواره ای شرکت کنند که اخیراً ماهیت ضد ایرانی آن بر همگان آشکار شده است و با اهدای جایزه برای یک فیلم تحقیرآمیز و ضد ارزشی و علیه همین مردم و نظام صحبت می کنند؟

وی گفت: اگر جوانان در آن روزگاری که جان خود را فدای وطن کردند زنده بودند، امروز فرصتی برای اظهارنظرهای سخیف و بیهوده مانند این صنعتگران و سلبریتی های نان با سرعت فعلی جشنواره های خارجی وجود نداشت.

اسحکی به سلبریتی های واقعی اشاره کرد و گفت: سلبریتی های واقعی کسانی هستند که برای جلوگیری از پا گذاشتن متجاوزان و مستکبران به خاک مقدس میهن اسلامی به میدان مین رفتند نه مثل ترانه علیدوستی روی فرش های قرمز کثیف. «خودت را نشان بده و این کارهای زشت را جلوی دوربین ها و رسانه ها انجام بده.

وی از سلبریتی هایی که الگو و هنرمندان مردمی نامیده می شوند، خواست: در محیط های مختلف حداقل در ظاهر مراقب رفتار و گفتار خود باشند چرا که هستند و نیستند و اموالشان از این آب و خاک و مردم است.

این کارگردان جوان اردبیلی در ادامه سخنان خود به میخ و سم برخی از هنرمندان در حوزه های هنری به ویژه خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این افراد دغدغه مردم را دارند، گاهی راهش رانندگی نیست و گاهی سم ساخته می شود. و کسی که واقعاً به فکر مردم است، باید از مردم باشد و به جای اینکه در چنین خانه هایی روی کاناپه دراز بکشد و در صفحات مجازی شعار بدهد، باید مشکلات پوست و استخوان آنها را لمس کند و در میان آنها و در کنار آنها زندگی کند.

وی به بصیرت و آگاهی مردم و حضور پر افتخار آنان در عرصه ها و میادین مختلف اشاره کرد و گفت: این افراد نشان داده اند که همدیگر را به خوبی می شناسند و نمونه هایشان در تاریخ به وفور دیده می شود.

سرپرست هنرهای تجسمی استان اردبیل در پایان سخنان خود به سرود سلام سردار اشاره کرد و گفت: این سرود حماسی چنان تأثیر و بازتابی در جهان داشت که توهمات و فرهیختگان دنیای غرب آن را رد نکردند. و سعی کرد آن را دست کم بگیرد و با اظهار نظرهای مالیخولیایی، این حرکت عظیم فرهنگی را به نمایش بگذارد.

وی گفت: همین افراد همزمان با جشنواره فیلم کن با حضور در ورزشگاه بزرگ آزادی و میادین دیگر شهرها درس دیگری به سلبریتی های کاغذی دادند تا با این آدرس به خود بیایید نه کیف. با شعار حمایت از مردم.»

وی با بیان اینکه امروز سازندگان سرود سلام سرداران الگوی هنری جوانان و دهه 90 هستند، گفت: بلکه همه جای هستی را کنار بگذارند و این زمزمه آسمانی امروز در فضای واقعی و مجازی حتی در عرصه های فراملی می درخشد. کمترین امکانات، تجهیزات و هزینه ها مانند نور خورشید.

این کارگردان اردبیلی از هنرمندان متعهد و انقلابی است که همواره در حمایت از انقلاب و مردم تظاهرات کرده است. این بار ماموریت سختی در این عرصه دارند تا با خلق آثاری فاخر، مردم قهرمان و ایران اسلامی را در جهان طنین انداز کنند و ماهیت پوچ و سیاه جشنواره هایی مانند کن باید بیش از پیش در اذهان مردم جهان نهادینه شود. .

مصاحبه: مهدی جدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید