14 روز سرنوشت ساز برای سرنوشت کی روش و تیم ملی/ مهر تمدید یا حکم نهایی؟ تاکتیک تاج و نبی فاش شد!


ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918191

شمارش معکوس برای تعیین سرمربی جام ملت های اوژا؛

بررسی های اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال و مدیران تاثیرگذار فوتبال ایران برای تعیین سرمربی تیم ملی در جام ملت های آسیا به زودی به ثمر می رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با پایان یافتن رقابت های جام جهانی 2022 تیم ملی فوتبال کشورمان با 2 شکست و یک برد در قطر و کسب 3 امتیاز منجر به حذف از گروه B مسابقات، کارلوس کی روش طبق انتظار به همراه چند شاگردانش به تهران بازگشت. نپید و سی کیو پس از یک تور چند روزه در تهران، بدون پاسخگویی به انتقادات متعدد مطبوعات، به پرتغال بازگشتند.

پیش از این در اولین ساعات خروج کی روش از تهران، گمانه زنی هایی مبنی بر ادامه همکاری فدراسیون فوتبال ایران با این سرمربی 70 ساله پرتغالی تا پایان جام ملت های آسیا در سال 2023 مطرح شده بود. به همین جا ختم نشد و برخی رسانه ها از پیشنهاد فدراسیون هایی مانند تونس به سرمربی ناکام تیم ملی ایران در جام حذفی قطر خبر دادند. اخبار جنجالی که منبع آن مشخص نیست.


دیدار کیروش و تاج انجام شد یا نه؟!

همزمان با دیدارهای نیمه نهایی و 2 دیدار پایانی جام جهانی 2022، مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران دعوت نامه ای از سوی فیفا برای تماشای این دیدارهای مهم و حساس دریافت کرده است.افزایش امکان برگزاری جلسه. بین سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون درباره نحوه ادامه همکاری.

با این تفاسیر اهمیت برگزاری دیدارهای استقلال و پرسپولیس در روز سه شنبه و الزام حضور رئیس فدراسیون در جلسات امنیتی مربوط به این دیدار از جمله جلسه شورای تامین و یا حتی دیدار با مسئولان سازمان خصوصی سازی تاج را وادار کردند تا زودتر به تهران بازگردد و تماشای فینال جام بیست و دوم را به او هدیه دهند تا شایعه دیدار او با کی روش بدون تایید و تکذیب در هاله ای از بلاتکلیفی بماند.

از سوی دیگر، به گفته مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون و سرپرست تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر، کارلوس کی روش علیرغم دعوت رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال برای سفر به قطر و تماشای این رقابت ها. بازی فینال جام حذفی فیفا حتی برای مدت کوتاهی شایعه دیدار مخفیانه و غیررسمی تاج و سی کیو بدون شفاف سازی به فراموشی سپرده خواهد شد.


خبر خاکستری


شروع شمارش معکوس برای تعیین سرمربی تیم ملی در جام ملت ها

همان طور که نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و مدیرعامل تیم ملی اعلام کرد، اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال به عنوان رکن اصلی تصمیم گیری در مورد مسائل اصلی فوتبال کشور، ظرف 2 هفته آینده در این باره تصمیم خواهند گرفت. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام ملت های آسیا 2023 قطر به نتیجه نهایی و تصمیم گیری نهایی و معرفی سکاندار جدید؛ سکان هدایتی که می تواند کارلوس کی روش باشد.

بدون شک با توجه به لابی گری بالای نبی در اتحادیه فوتبال انگلیس و رابطه خوب وی با کارلوس کی روش که منجر به بازگشت این سرمربی مسن به تیم ملی شد و همچنین حمایت های دوره ای وزیر ورزش و جوانان از ایمان کی روش و مهدی تاج به تصمیمات فردی با وجود چند صدایی آشکار بین اعضای هیئت مدیره، شانس این مربی پرتغالی برای ماندن در پست خود بسیار بالاست.

با این تفاسیر نمی توان از مخالفت جدی حداقل 5 نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با کی روش گذشت. این اعضا بر این باورند که مهدی تاج برای جلوگیری از افتضاح جام جهانی کی روش را به تیم ملی بازگرداند اما در نهایت شکست سنگین 6-2 مقابل انگلیس در بازی رفت آبروی فوتبال ایران را جلوی چشم میلیون ها تماشاگر برد و … نیازی به چنین سرمربی نیست.

از طرفی کارلوس کی روش هر فرصتی که نیاز داشته باشد در اختیار او قرار گرفته است. 3 حضور در جام جهانی و 2 حضور در جام ملت های آسیا با تیم ملی فوتبال ایران بدون کوچکترین دستاوردی برای اعضای هیات مدیره و حتی کمیته فنی این نشان می دهد که دوران کی روش در فوتبال ایران است. و فوتبال ایران در بهترین حالت خود. در این فضای تاریک و تاریک نمی ماند.


891a0399 7775 46bf a063 284a3a55881a خبر خاکستری


انتصاب سرمربی تیم امید مصادف شد با روز سرنوشت ساز کی روش!

علیرغم مخالفت بیش از 5 نفر از اعضای هیات مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس با ادامه حضور کی روش در ایران، اظهارات اخیر نشان می دهد که مهدی تاج و مهدی محمدنبی مانند وزارت ورزش و جوانان آماده ادامه همکاری با سرمربی پرتغالی هستند. این استدلال نزدیکتر به اثبات این است که آرای تاج و نبی از سایر اعضای هیئت مدیره مهمتر است و در واقع این دو مدیر تصمیم نهایی و اصلی را می گیرند. نه امثال اصولی و براتی و افشاریان و رضایان.

البته اگر رئیس فدراسیون فوتبال هاراگ به این موضوع عادت کند و خرد جمعی را مبنای تعیین سرمربی جدید پارسی یوزای قرار دهد، شانس هر گزینه دیگری بیشتر از کارلوس کی روش خواهد بود، اما تعیین سرنوشت. تیم ملی حداقل از 14 روز آینده تا جلسه صبر کنید. جلسه ای که علاوه بر انتصاب سرمربی تیم ملی، تصمیم بسیار مهم و آینده ساز دیگری نیز خواهد داشت.

ماه ها بلاتکلیفی تیم زیر 23 سال کشورمان بعد از رفتن مهدی مهدوی کیا امیدها را بر جای گذاشت اما در شرایطی که رئیس این تیم از نظر ارتباطی با دبیرکل جدید فدراسیون مصمم شد، این تیم همچنان در اختیار ندارد. یک سرمربی و در جلسه بعدی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قول داده شد در مورد این تیم مهم و آینده ساز تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

تنها چیزی که در حال حاضر قطعی به نظر می رسد؛ سرمربی بعدی تیم فوتبال قرار است ایرانی باشد و هنوز نمی توان درباره ملیت و نام سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان صحبت کرد. فدراسیون فوتبال پس از برگزاری مناسب دربی فوتبال ایران روزهای سختی را در پیش دارد که بی شک سرنوشت تیم ملی را در مسابقات قاره کهن خواهد نوشت.


آشنایی با تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قرمز نیوز


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید