اعلام سرنوشت نهایی تیم فوتبال کی روش و امید از سوی فدراسیون فوتبال

ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922768

آخرین وضعیت سرنوشت کارلوس کی روش و سرپرستی تیم فوتبال امید از سوی فدراسیون فوتبال تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تعیین نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان و بر این اساس، اعلام آخرین وضعیت ادامه یا قطع همکاری با کارلوس کی روش از یک سو و اعلام سرپرست و سرمربی جدید تیم فوتبال. امید از جمله مهمترین موضوعاتی است که فدراسیون فوتبال این روزها به آن رسیدگی می کند و طبق قول مهدی تاج، وضعیت تیم زیر 23 سال تا پایان هفته مشخص می شود.

روابط عمومی فدراسیون فوتبال بر این اساس آخرین وضعیت چالش های فوق را به شرح زیر تشریح کرد.

* در زمین نیمکت ذخیره تیم ملی نیز فرآیندهای اولیه انجام شده است. حوزه های مذاکره، تایید و شاخص های مربوط به فردی که می تواند سرمربی تیم ملی کشورمان در راه صعود به جام ملت های آسیا باشد، معلق است. می توان به چندین تاریخ اشاره کرد و همکاران رسانه ای نیز اعلام کردند در چنین شرایطی معمولا بحث اسم و بازی خانوادگی داغ می شود. فدراسیون روند خود را در قالب یک برنامه مشخص طی خواهد کرد. انشالله اگر موضوع به جمع بندی نهایی و پیشنهاد و تصویب در هیات مدیره برسد با افکار عمومی و رسانه ها در میان گذاشته خواهد شد. امیدواریم در بهترین زمان بهترین گزینه انتخاب شود.

* دو دیدگاه ممکن است در اینجا وجود داشته باشد. برخی کشورها و فدراسیون ها بلافاصله به سراغ تمدید قرارداد مربی خود و یا استخدام مربی جدید می روند. برخی از فدراسیون ها نیز ممکن است نیاز به توجه بیشتری داشته باشند. کی روش در دوران حضورش در فوتبال ما خیلی کار کرد. در خصوص روند انتخاب سرمربی آینده تیم ملی، نام های مختلفی روی میز وجود دارد، هم نام ما و هم نام دیگران. امیدوارم خلاصه ای که گفتم خیلی دور نباشد چون در ماه مارس مسابقات فیفادی برگزار می شود و گزینه هایی برای برگزاری بازی دوستانه روی این فیفادی وجود دارد. امیدوارم تا آن زمان تکلیف تیم ملی مشخص شود و بتوانیم روندی که باید برای جام ملت ها طی کنیم را به اطلاع عموم برسانیم.

* در خصوص تیم فوتبال امید جلسه ای بین رئیس فدراسیون فوتبال با خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. می دانید که مدیریت تیم ملی امید به صورت مشترک با کمیته ملی المپیک و فدراسیون است. در این زمینه نقطه نظراتی وجود دارد اما این عزم را هم در این دور به حساب می آید که با بهره گیری از تمام تجربیاتی که در گذشته وجود داشت و باعث فاصله گرفتن تیم ملی امید تا المپیک شد. یکی از موضوعاتی که در این زمینه مطرح شد، بحث مدیریت کلان کاشانی در حوزه اجرایی تیم امید بود. این هفته به بحث می پردازیم و جلسه ای در این زمینه تا مشخص شدن نتایج برگزار می شود.

همچنین در خصوص آخرین وضعیت اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال به فیفا در خصوص جعل و تحریف نام خلیج فارس، فدراسیون فوتبال نکات مورد علاقه خود را در قالب نامه ای اعتراضی به فدراسیون بین المللی فوتبال ارسال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید