کلاف گیج از سرنوشت کی روش روی نیمکت تیم ملی/ همه منتظر خداحافظی با پیر پرتغالی هستند; به جز تاج و دوستان!


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917141

کارلوس کی روش پس از ناکامی در جام جهانی قطر کار بسیار سختی برای حفظ جایگاه خود در تیم ملی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با نزدیک شدن به مراحل پایانی جام جهانی 2022 و حذف بسیاری از تیم های ملی قهرمان مانند اسپانیا، مکزیک، بلژیک و چند تیم دیگر از مسابقات جهانی، شاهد استعفای سرمربیان ناکام پس از اخراج بوده ایم. توسط قطر یا اخراج از فدراسیون های فوتبال این کشور بوده ایم و به نظر می رسد این رویه تا پایان جام حذفی ادامه داشته باشد.

با وجود اینکه برخی از تیم های ملی مانند اسپانیا یا کره جنوبی از گروه های خود در جام جهانی صعود کردند و در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند، اما تغییراتی در کادر فنی آنها ایجاد شد. لوئیس انریکه پس از شکست مقابل مراکش از سوی فدراسیون اسپانیا برکنار شد و پائولو بنتو پس از شکست مقابل برزیل، نیمکت ببرهای آسیا را ترک کرد.

با این حال هنوز هیچ بروزرسانی یا تغییری در خصوص سرنوشت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام ملت های آسیا وجود ندارد. تیم ملی فوتبال ایران که در جام جهانی 2018 نتوانست از گروهی به مراتب آسان تری صعود کند و باخت سنگینی را به انگلیس متحمل شد، این روزها بدون سرمربی است.


کی روش با فدراسیون ایران قراردادی ندارد

طبق اعلام فدراسیون فوتبال پیش از آغاز جشنواره قطر، کارلوس کی روش تا پایان حضور ایران در جام جهانی با فدراسیون قرارداد داشت و با حذف در جام جهانی عملا قراردادش با تیم ملی فسخ شد. همان مرحله گروهی پس از 2 شکست. اما پس از نشست خبری بازی انگلیس، واکنش های احساسی مسئولان در خصوص تمدید قرارداد با کی روش منتشر شد.

با نتیجه ناکافی و بر باد دادن رویای دست یافتنی صعود به جام حذفی قطر، اکثر کارشناسان فوتبال ایران معتقدند کی روش در طول حضور تقریباً 9 ساله خود در فوتبال ایران ارزش خود را نشان داده و دیگر حفظ او صلاح نیست. هرچند حداقل سه نفر از اعضای هیات مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس همچنان معتقدند راه موفقیت فوتبال ایران تنها با پای یک پرتغالی 70 ساله طی خواهد شد و ما چاره دیگری نداریم.

بازگشت سی کیو به نیمکت که دراگان اسکوچیچ را دید، 2 روز پس از پیروزی مهدی تاج و دوستانش در انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس بود تا کارلوس کی روش پس از 3 سال به ایران بازگردد و سومین جام جهانی متوالی خود را با سرخپوشان پارسی تجربه کند. بازگشتی که البته با حمایت قاطع اکثریت اعضای هیئت مدیره همراه نبود.


5f5fcea5 1459 488c a80b 5baa18244b9c خبر خاکستری


هنوز فرصت مذاکره برای تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی وجود دارد

اتحادیه فوتبال انگلیس در مورد آینده نیمکت تیم ملی و سرنوشت آن سخت صحبت کرده و حتی مهدی تاج و مهدی محمدنبی نیز در مراسم اخیر از پاسخگویی به سوالات خودداری کردند. در همین حال، تنها راجر دسا، دستیار کی روش و مربی تیم ملی گفت که فدراسیون از ژانویه امسال مذاکرات برای تمدید قرارداد را از سر خواهد گرفت.

این بلاتکلیفی ها در شرایطی افزایش یافته است که در بین اعضای فعلی فدراسیون فوتبال، حداقل 5 نفر به طور جدی با ادامه حضور پیر پرتغالی روی نیمکت تیم ملی مخالف هستند و حتی گزینه های ایرانی را بهتر از سی کیو برای هدایت تیم ملی می دانند. تیم فارسی. اگرچه این اعضا نیز نشان دادند که اعتماد چندانی به مواضع آنها وجود ندارد.


3 در مقابل 5; هواداران کیروس در وضعیت ضعیفی قرار دارند

در شرایط کنونی به نظر می رسد تنها مهدی تاج، مهدی محمدنبی و محمدرضا ساکت اعضای هیات رئیسه به همراه هدایت الله ممبینی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون از ابقای کی روش روی نیمکت تیم ملی حمایت می کنند. پایان جام ملت های آسیا در سال 2023 و بقیه اعضای هیات مدیره نظر 180 درجه دارند این برخلاف نظر تاج و دوستانش است.

بسیاری از طهمورت حیدری، بهرام رضایان، سیدمیرشاد مجدی، احسان اصولی، منصور قنبرزاده و حتی خداداد افشاریان را به عنوان حریفان سرمربی پرتغال می توان حریفان واقعی و جدی کویروس دانست.

سیاست سکوت اعضای فدراسیون نیز سند محکم دیگری برای ادعای افزایش تکثر و اختلاف نظرهای شدید در بین اعضای هیات مدیره و عدم ایجاد خط مشی مشترک است. در حال حاضر همه منتظر جلسه هیات مدیره و نتیجه آن هستند تا سرمربی تیم ملی برای رویای آسیایی مشخص شود.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید