تصمیم مجدد کیست برای تنها جایگاه ایرانی روی نیمکت تیم ملی/ نکونام و آقاجانیان در یک سطح هستند؟!


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909019

تصمیم مکرر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای انتخاب مربی ایرانی انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ وضعیت آخرین بلاتکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام جهانی 2022 قطر با وجود تاکیدات کارلوس کی روش و رایزنی های مسئولان فدراسیون فوتبال همچنان مشخص نیست. و فعلا آخرین مربی تیم ملی و دستیار ایرانی سی کیو به اردوهای این تیم اضافه نشده است.

علیرغم تاکید کی روش بر حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی، سرمربی تیم فوتبال دیروز در پستی در اینستاگرام قصد حضور در تیم ملی و ادامه این روند مذاکرات را در اختیار خود ندارد. علاقه، تیم ملی و تیم فوتبال و با احترام در مورد کی روش تصمیم گرفته است در شرایط فعلی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی نشود.

مذاکرات طولانی با مدیران باشگاه فولاد که بیش از یک ماه به طول انجامید، سرانجام با موضع گیری قاطع نکونام به پایان رسید، بنابراین تمام اظهارنظرهای عجیب مهدی تاج درباره به نتیجه رسیدن رایزنی فدراسیون فوتبال با مدیرعامل باشگاه فولاد درباره حضور ساعتی جواد نکونام. روی نیمکت تیم ملی تکذیب و تکذیب شده است.

نکونام با این خودداری نشان داد که از هوش مربیگری بالایی برخوردار است و می تواند در برابر پیشنهادات مهم و وسوسه انگیز مقاومت کند. او علاوه بر رد پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی در جام جهانی، عملاً سرمربی احتمالی جام ملت‌های آسیا در سال 2023 را نادیده گرفت و در ابتدای فصل تمایلی به سرمربیگری تیم ملی نداشت. تیم فوتبال استقلال.

شکی نیست که نکونام بهترین گزینه ممکن برای کی روش است. او کاپیتان سرمربی 69 ساله پرتغالی بود و همیشه رابطه حرفه ای بسیار خوبی با سی کیو داشت اما تعهد نکو به پروژه آسیایی با فولاد خوزستان که خودش از صفر تا صد در کنارش بود باعث شد. کاپیتان سابق با تغییری جدید وارد تیم ملی نمی شود.

با این حال گزینه احتمالی جواد نکونام به عنوان دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی چندان مورد پسند منتقدان، کارشناسان و مردم نیست. بار دیگر با بازگشت سی کیو به ایران، صحبت هایی مبنی بر سرمربیگری مارکار آقاجانیان در کمپ شیرهای سپید پارسی مطرح شد و این صحبت ها به طور ضمنی از سوی سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس تایید شد.

آقاجانیان که تمام دوران مربیگری اش در فوتبال ایران با حضور کارلوس کی روش در تیم ملی به پایان رسید، پس از جدایی سرمربی تیم ملی از ایران در سال 2019 هیچ پیشنهادی نداشت و حالا که کی روش پس از حدود 3 سال به تهران بازگشته است. یک بار دیگر نام او به عنوان مربی احتمالی تیم ملی مطرح شد.

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال در مقابل تصمیمات کارلوس کی روش سر تعظیم فرود آورده و در تنها جای خالی نیمکت تیم ملی هیچ نفوذ و مداخله قانونی که استحقاق آن را دارد ندارد. با عدم تمایل نکونام به پذیرش این سمت، قطعا گزینه های بسیار بهتر و آزادتری نسبت به آقاجانیان برای سرمربیگری تیم ملی که در حال و هوای فوتبال ایران نیز هست وجود داشت.

در شرایطی که فدراسیون باید از تنها شانس یک سرمربی ایرانی برای حضور در جام جهانی محافظت کند، به نظر می رسد تصمیم به عقد قرارداد با آقاجانیانی گرفته است که مدت ها از فضای فنی باشگاه های ایرانی دور شده است. فوتبال ملی و حتی از سرمربیان، فعالیت در لیگ های دسته اول و دوم در این بحث بسیار عقب است.

در حالی که در اولین تصمیم کی روش برای انتصاب مربی با قرارداد باشگاهی در تیم ملی تردیدی وجود ندارد، اما نباید از انفعال فدراسیون در این بین غافل شد. قطعا با اتخاذ تصمیم جمعی بر اساس خرد جمعی می توان گزینه شایسته تر و بهتری نسبت به مارکار به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی دید.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید