سازمان نظام وظیفه برای یزدانی و مرندمند تصمیم می گیرد / طبق مستندات هر دو بازیکن ما در سطح تیم ملی هستند.


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809869

استقلال هیچ گاه سابقه کارت سرویس جعلی نداشته است

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: سازمان نظام وظیفه وضعیت یزدانی و مرامند را حل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید سمیعی معاون حقوقی استقلال درباره تلاش های اخیر باشگاه استقلال برای سربازان این تیم یعنی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند گفت: به عنوان بازیکنان ملی پوش می توانند از برخی فرصت های قانونی استفاده کنند، با توجه به اینکه ملاک تشخیص ملیت در این تیم است. طبق قانون وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون، تاییدیه کتبی از هر دو نهاد یعنی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش مبنی بر ملی پوش بودن دو بازیکن دریافت کردیم و به اداره کل تربیت بدنی فرستادیم. تاییدیه و نامه ای نیز به سامانه کشیک ارسال شد.

معاون باشگاه استقلال در خصوص اینکه گفته می شود این بازیکنان باید 31 اسفند به سربازی بروند و نمی توانند بازی کنند، گفت: طبق تاریخ، استقلال یکی از منظم ترین باشگاه ها در زمینه خدمت سربازی بازیکنان است. ما تا به حال سابقه کارت جعلی گسترده ای برای پایان خدمت در این باشگاه نداشته ایم، هیچ گاه کسر خدمت مشکوک نداشته ایم، این باشگاه در تاریخ خود همواره سعی کرده از قانون و اختیار استفاده کند، ما به دنبال استثنا نیستیم. به باشگاه تهمت زد که به دنبال استثنا برای بازیکنانش است. خیر، قانون و مقررات در نظر گرفته و تاخیر را دیده است. ما فقط از ظرفیت موجود در قانون استفاده می کنیم. با فرض اینکه 100 نفر استفاده کرده اند و یک نفر استفاده نکرده است. در این مورد، باشگاه استقلال مسئولیتی ندارد.

وی افزود: قانون امکان تعویق را پیش بینی کرده است. قانون سرباز قهرمان تصویب شد که ما وارد فاز سرباز قهرمان نشده ایم، اما در مورد محمدحسین مرادمند که شهریور ماه در لیست تیم ملی حضور داشت و شناسه کارت او نیز صادر شده است AFC ثبت نام کرده اید، چه باید کرد؟ از ظرفیت موجود استفاده نمی کنید؟ قانون می گوید بازیکنان در سطح تیم ملی می توانند از این مزایا و فرصت ها استفاده کنند.

سمیعی با اشاره به وضعیت سیاوس یزدانی گفت: او ملی پوش است و در کوران مسابقات قرار دارد. در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت می کند. در اینجا دوباره این قانون تکرار می شود و حتی مواردی وجود دارد که سیستم همکاری لازم را با ملی پوشان درگیر در طول مسابقات در نظر گرفته و آن را به پایان مسابقات موکول کرده است.

نماینده مردم باشگاه استقلال گفت: این در قانون است و ما خلاف قانون نگفته ایم. طبق قانون درخواست و ارسال کردیم. در حالی که خود رسانه ها و اهالی فوتبال هم می دانند که در گذشته مواردی از انجام این کار غیرقانونی و خلاف داشته ایم. هنوز مشخص نیست که باران چشمه در آن زمان چه لیستی را کارت های جعلی اعلام کرده بود که همه آنها پاک شدند؟ آیا مشکل همه آنها حل شد؟ یا هنوز در مورد برخی افراد ابهاماتی وجود دارد؟ خیلی خوشحالیم که از باشگاه استقلال پرسیده شده از چه قوانینی برای بازیکنانت استفاده می کنی؟ ما این جستجو را دوست داریم، اما آیا برای همه است؟ الان از چند بازیکن سوال نداریم؟ در مورد سایر تیم ها نمی دانیم در سال 90 یا 93 چه اتفاقی افتاد و چه شد؟

وی افزود: الان در این سن چطور فوتبال بازی می کنی؟ نه تیم نظامی رفتند و نه خدمت کردند. ممکن است از پرونده های حقوقی استفاده کرده باشند. شبهاتی که در مورد آنها وجود دارد، مانند بازیکنان استقلال که ما را مجبور به پاسخگویی به درخواست های شما کردند، برطرف کنید. ما هم یکسری سوال داریم، هیچ اتهامی نداریم. ما به کسی انگ نمی زنیم و با کسی مداخله نمی کنیم. ما می گوییم در مورد چنین بازیکنانی شبهاتی وجود دارد. این حق قانونی باشگاه استقلال است، ما طبق قانون عمل کردیم و انتظار داریم امروز این موضوع به خوبی خاتمه یابد.

سمیعی در خصوص اینکه امروز اول اسفند است و این دو بازیکن باید خودشان را معرفی می کردند و اینکه آیا این اتفاق حذف می شود و در باشگاه می مانند یا خیر، گفت: بله، باید زودتر این اتفاق می افتاد، بازخوردها کمی افزایش یافته است. از هرگونه صرفه جویی قانونی استقبال می کنیم زیرا کاری که ما انجام می دهیم مطابق نص صریح قانون است و از آنجایی که کار ما قانونی است ترسی از بررسی بیشتر نداریم و طبق اسناد هر دو بازیکن ما در یک سطح هستند. من می گویم در سطح تیم ملی نزدیکانم می دانند که من به کدام قسمت از قانون اشاره می کنم، به همین دلیل فدراسیون و وزارت ورزش آن را تصویب کردند و بالاتر از آن اداره کل تربیت بدنی، نیروهای مسلح تصویب کردند. و نامه فرستاد خدای نکرده خدمات امروز به تعویق بیفتد.

نماینده استقلال در مجلس در خصوص صحت این تعویق گفت: فکر می کنیم مرادمند می تواند خدمت سربازی خود را تا 30 سالگی به تعویق بیندازد. در مورد یزدانی اولین سوال این است که می تواند به پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی موکول شود. این مرحله اول است، در مرحله دوم باید ببینیم که آیا سرباز قهرمانی که فکر می کنیم می تواند از آن استفاده کند، بعد از آن تاریخ نیز درخواست می دهد یا خیر. در مورد قانون جنگجوی قهرمان از همان ابتدا تردیدهایی وجود داشت. نیروهای مسلح و نظام جذب این قوانین و مقررات را برای حمایت از فوتبال و تیم ملی پیشنهاد کردند. یعنی از همان ابتدا پیشنهاد خودشان بود و آیین نامه ها و قوانین موجود توسط خود نیروهای مسلح برای کمک به فوتبال، باشگاه ها و بازیکنان مطرح و دنبال شد.

وی افزود: وقتی اینطور می بینید یعنی نگاه قانونگذار و نیروهای مسلح ایجاد محدودیت نیست. به باشگاه ها کمک می کند، یعنی مثبت به نظر می رسند. وقتی دیدگاه مثبت می بینید، قانون را هم مثبت تفسیر می کنید، اما اگر معلوم شود تخلفی صورت گرفته و نیروهای مسلح بخواهند با این قانون جلوی تخلف را بگیرند، این دیدگاه محدود می شود. نیروهای مسلح قصد کمک به فوتبال را دارند، بچه ها قصد دارند در سال های اوج فوتبال بازی کنند و دو سال در پادگان نباشند.

وی افزود: این نگاه مثبت باعث این قوانین شده است و طبق قوانین و مقررات موجود مرادمند می تواند تا 30 سال از آن استفاده کند و سیاوش یزدانی می تواند تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی از آنها استفاده کند و پس از آن می توانید از آنها استفاده کنید. نقشه سرباز قهرمان.»

قائم مقام باشگاه استقلال در گفتگو با رادیو تهران با بیان اینکه این دو بازیکن در نهایت در باشگاه خواهند ماند، گفت: با سلطه طلبی این خواسته قانونی ماست اما فراموش نکنیم که تصمیم نهایی سازمان نظام وظیفه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید