حضور نکونام در تیم ملی لغو شد; آقاجانیان دستیار کی روش/ موسوی تا پایان دوره ریاست در هیات مدیره خواهد ماند


ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908769

انتخاب سرمربی تیم امید در دستور کار این جلسه نبود؛

سخنگوی و عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال به شایعه پاداش سانتافه برای اعضای تیم ملی فوتبال واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اصولی پس از پایان جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاید بتوان گفت بیش از سه سال از برگزاری اولین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به شکل کامل می گذرد. همه اعضا در این جلسه حضور داشتند. از ابتدای ورودمان تاکنون دو نایب رئیس در هیات مدیره نداشته ایم. این دوره هم بعد از هشتم شهریور به پایان رسید که به فال نیک می گیریم.

* موسوی تا پایان دوره ریاست جمهوری حضور خواهد داشت

وی افزود: خانم موسوی نیز به عنوان نایب رئیس سوم و رئیس کمیته بانوان در این جلسه حضور داشتند.

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه خانم موسوی همچنان در هیات رئیسه این فدراسیون باقی مانده است، گفت: بله، صحبت دیگر ایشان خصوصی است و خودشان توضیح خواهند داد، اما به دلیل مطالبی که درج شده بود حضور ایشان منتفی شد. اتحادیه فدراسیون فوتبال و خالی شدن این پست و خدای ناکرده. با حضورشان تا پایان دوره در خدمتشان هستیم.

* انتخاب سرمربی تیم امید در دستور کار جلسه نبود

اصولی درباره دستور جلسه امروز گفت: دستور جلسه امروز 10 نکته بود که انتخاب سرمربی تیم امید در دستور کار قرار نگرفت. بحث مفصلی در مورد بودجه داشتیم که بیشتر در رابطه با بحث های مالی، صورت های مالی، مفاد مالی و تجاری فدراسیون فوتبال بود. در خصوص آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر گزارش های مفصلی ارائه شد و در صورت لزوم نظرات اعضای هیات مدیره اخذ شد. فدراسیون فوتبال برای این رویداد بزرگ کارهای سخت، پرحجم و پیچیده انجام می دهد. حوزه های مختلف نیز گزارش های خود را ارائه کردند. همچنین پیرامون مسائل اداری و اجرایی نیز بحث و تبادل نظر شد.

* در صورت های مالی دو سال اخیر فدراسیون ابهاماتی وجود دارد

وی در پاسخ به این سوال که مهم ترین موضوعی که در آن جلسه مطرح شد، چرا که اعضای هیئت مدیره باید صورتجلسه ای را تنظیم و در جلسه 20 خرداد که منجر به آزادی عزیزی خادم شد، ارائه کنند، گفت: امور مالی فدراسیون در دو سال مالی گذشته گزارش حسابرس مستقل منصوب شده ارائه نشد و ابهامات و مشکلاتی در آن وجود داشت. هیئت مدیره در دوره جدید نیز بر این موضوع تاکید کرد. بندها و ایراداتی که حسابرس محترم داشتند با توجه به شروع سال مالی فدراسیون از اول مرداد تا اول تیرماه حذف شد. این دوره از فدراسیون از 19 اسفند 1397 شروع می شود و صورت های مالی ترکیبی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به هیئت مدیره قبلی است و چهار ماه آن مربوط به این دوره جدید است که مربوط به سال 1389 می باشد. لازم است این سوالات از هم جدا شوند. ممیزی لازم انجام شود. مقرر شد پس از رفع مشکلات، خزانه دار افتخاری فدراسیون فرم ها را برای بازنگری ارسال کند. امیدوارم هر چه زودتر این گزارش برای ارائه به مجمع عمومی فدراسیون آماده شود. تا این دو صورت مالی 1399-1400 و 1400-1401 به مجمع عمومی فدراسیون ارائه شود.

* حضور نکونام در تیم ملی لغو شد

وی در خصوص اینکه حضور نکونام در تیم ملی منتفی است، گفت: بله این موضوع از سوی فدراسیون فوتبال منتفی شده و رئیس فدراسیون فوتبال نیز این موضوع را اعلام کرده است. آقای کی روش به دنبال دستیار ایرانی دیگری است که با او مصاحبه شده و کارش تمام شده است.

* مارکار آقاجانیان به عنوان دستیار ایرانی به کادر فنی اضافه شد

اصولی درباره این دستیار جدید مارکار آقاجانیان گفت: به احتمال زیاد صحبت ها و بحث ها ادامه دارد. همانطور که رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود گفت، یک دستیار از ایران به کادر فنی اضافه می شود که از اولین بازی حضور خواهد داشت.

* برای بحث پاداش تیم ملی باید آئین نامه ای تدوین شود

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره پاداش بازیکنان ملی پوش گفت: در جلسه قبل هم گفتم باید آیین نامه ای تنظیم شود تا بحث پاداش در سطوح مختلف در آن دیده شود.

*در مورد پاداش ماشین سانتافه چیزی نمی دانم

وی با بیان اینکه اعطای خودرو سانتافه به تیم ملی کذب بوده است، اظهار کرد: نمی دانم.

* برای اعمال VAR باید از یک نقطه شروع کنیم

اصولی در خصوص لحن صحبت های شما بعد از جلسه گذشته که باعث عصبانیت مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی شد، گفت: من فقط در حد توانم آنچه در جلسه تصویب شده است را منتقل می کنم. برای اعمال مشکل VAR باید از یک نقطه شروع کنیم و برای اعمال این مشکل باید تصمیماتی بگیریم که هم جنبه پاداش، تشویق و ترفیع و هم جنبه بازدارندگی کامل داشته باشد. این موضوعی بود که به تصویب هیئت مدیره رسید و به شما عرض کردم. از این به بعد این را می گوییم تا دوستان فکر کنند. حتی باشگاه ها هم می توانند کمک هایی را که فدراسیون به ما می کند به ما ارائه دهند.

* مصمم هستیم سیستم VAR را در فوتبال پیاده کنیم

وی افزود: یکی از مسائلی که مدیران باشگاه های لیگ برتری ما اغلب می گویند کمبود VAR در مسابقات باشگاهی است که باید به آن رسیدگی کنیم. از طرفی این تجهیزات متعلق به ورزشگاه است. تجهیزات ورزشگاه ها نیز نزد باشگاه ها است. پس چه راه حلی ارائه می دهند؟ این می طلبد که دوستان ما در باشگاه ها خیلی جدی فکر کنند. یک زمانی بحث فروش بلیت الکترونیکی، درب و صندلی های شماره گذاری شده بود. مسائلی مشابه این شکل گرفت. درخواست من این است که دوستان این حقیقت را بپذیرند و دوستان بدانند که مصمم هستیم سیستم VAR را در فوتبال پیاده کنیم. این خواسته اعضای باشگاه، بازیکنان، مربیان و هواداران فوتبال است.

*اقدامات لازم برای اطمینان خاطر تیم ملی در قطر انجام شده است

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که در اردوی تیم ملی در اتریش برخی خبرنگاران خارجی برای تیم ملی مرزهایی ایجاد کردند و آیا آرامش برای تیم ملی در قطر تامین می شود، گفت: بله، اقدامات لازم انجام شده است. این یکی از موضوعاتی است که به تفصیل در مورد آن بحث شده است.

اوصولی در خصوص اینکه سایر قسمت های هتل در حال بازسازی است، گفت: مکاتباتی در حال انجام است. این یکی از پروتکل هایی است که فیفا برای تیم های حاضر در جام جهانی دیده و تیم ملی کشورمان نیز در آن حضور خواهد داشت. پیگیری ها و مکاتبات انجام شده و به طور کامل بر حقوق تیم ملی کشورمان نظارت خواهیم کرد که باید در آرامش و به دور از تنش و نگرانی آماده شوند.

* خواستار انتخاب اسپانسر مالی تیم ملی شدیم

وی در مورد اینکه بحث حامی مالی به کجا رسید، گفت: تشکیل شده است، یک سری قوانین، مقررات و مقررات تجاری وجود دارد که در این کارها باید رعایت شود و بدون آنها نمی توان کار را انجام داد. . انشاالله به زودی اعلام می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید