روش جذب هیات علمی به روش جذب هیات علمی تغییر کرده است

روش جذب هیات علمی به روش جذب هیات علمی تغییر کرده است

سید حسین داودال موسوی در نشست خبری هفته انتخاب گفت: در سال گذشته نزدیک به 213 هزار درخواست شغل در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 80 هزار نفر از نظام آموزشی بازنشسته می شوند، گفت: در حال حاضر با افزایش جمعیت دانش آموزی مواجه هستیم که کمبود معلم در آموزش و پرورش را بیشتر محسوس کرده است. در سال گذشته 50 هزار و 700 نفر (دوبرابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان) برای جذب 25 هزار نفر معرفی شدند.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر این تعداد، احراز صلاحیت ۲۵ هزار داوطلب بر اساس ماده ۲۸، یک گروه ۳۱ هزار نفری مربوط به ورودی های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۸ مرحله نهایی مرحله نهایی است. جذب 40 هزار نفر، واگذاری نیروی حق التدریس به صورت قرارداد کار، 30 هزار نفر برای مدارس غیردولتی، 3 هزار معلم نظامی و 20 هزار نفر برای خرید خدمات آموزشی نیز بررسی شدند که همان 213 هزار نفر است.

داودال موسوی با بیان اینکه در بازه زمانی مشخص شده 160 هزار مصاحبه و 208 هزار نظرسنجی انجام شده است، گفت: تنها 800 کارمند تمام وقت و 1600 کارمند پاره وقت در مرحله گزینش مشغول به کار هستند.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح آیین نامه گزینش گفت: بحث اصلاح آیین نامه نیاز به مرجع بالاتری دارد که کمیسیون عالی گزینش است. ضوابط و معیارهای گزینش تغییر کرده و در یکی از کمیسیون های مرکزی کشور محاکمه می شود که تا چند ماه آینده در سراسر کشور اعلام می شود.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تلاش می کنیم در فرآیندها و روش های گزینش تغییراتی ایجاد کنیم؛ در این راستا در این راستا باید به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انتخاب شود. چون در سال های گذشته این فرآیند سنتی بود و از کاغذ استفاده می کردیم اما در حال حاضر به دنبال استفاده از هوشمندی هستیم و قصد داریم فرآیند ارزیابی سنتی را طی کنیم و از فناوری های جدید استفاده کنیم.

داودال موسوی در پاسخ به این سوال که دلیل تاخیر در اعلام نتایج گزینش مشمولان ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان چیست، گفت: سال گذشته آزمون ماده 28 با تاخیر برگزار شد. به دلیل این مصاحبه تخصصی علمی نیز دیر برگزار شد و تا مهر و در آبان ماه نتوانستیم پاسخ دقیق و کاملی به پذیرفته شدگان ماده 28 بدهیم. این امر باعث شد گروهی بدون گزینش وارد مدارس شوند و پس از اعلام نتایج، عده ای دچار مشکل شدند. البته ما برای حل مشکلات تعامل داریم، اما افرادی که صلاحیت ندارند باید بدون تردید از کلاس ها حذف شوند.

وی در خصوص تغییر روند گزینش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: با پیگیری های وزیر آموزش و پرورش و گزینش و حمایت دانشگاه فرهنگیان، شیوه جذب دانشگاه فرهنگیان به نیمه متمرکز تغییر خواهد کرد. یک روش و یک فرصت سه ماهه به منظور “انتخاب صحیح” ارائه شده است انشالله این فرصت ایجاد خواهد شد. با این روش در واقع به جای پاسخگویی به متقاضیان در شهریورماه و ورود به دانشگاه در مهرماه، مراحل ورود به دانشگاه از بهمن ماه انجام می شود که در صورت موافقت وی با این امر شاهد جذب دانشجو معلم از این طریق خواهیم بود. از 1402.

داودال موسوی با یادآوری اینکه فرآیندهای جذب در آموزش و پرورش نیاز به اصلاح دارد و در این راستا به دنبال راه‌های جدیدی برای جذب معلم هستیم، تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که هم‌اکنون دنبال می‌کنیم، جذب اعضای هیئت علمی است. ، افراد مدارک خود را آپلود می کنند، این مدارک بررسی می شود و مصاحبه انجام می شود. در این زمینه مجوز شفاهی از اداره و سازمان استخدامی برای انجام این رویه در سال جاری دریافت کردیم.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نحوه جذب در قانون مشمولان خدمت اصلاح می شود، گفت: سال آینده وزارت آموزش و پرورش با کمبود 50 هزار نفری مواجه است. پرسنل، که باید با آزمایش و روش های دیگر جبران شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت گزینش به دنبال گزینش شیشه است، گفت: قانون گزینش محرمانه نیست و ملاک جذب معلم است و ما ملزم به رعایت قوانین هستیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش کودکان خبر داد و گفت: تمامی کارکنان مهدکودک طی یک فرآیند انتخاب می شوند. این افراد که حدود 100000 نفر هستند، از مدیران مهدکودک گرفته تا مربیان و کمک مربیان را شامل می شود. همچنین به زودی تفاهم نامه ای با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی در این زمینه امضا خواهیم کرد.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش درباره نقش گزینش در رتبه بندی معلمان گفت: حداقل نمره گزینش و دفاع برای رتبه بندی داده شد که برای همه معلمان بررسی و ثبت شد.

داودال موسوی در پایان با بیان اینکه باید تمامی نیروهایی که در آموزش و پرورش اعم از رسمی و غیر رسمی فعالیت می کنند انتخاب شوند، خاطرنشان کرد: در برنامه گزینش، گزینش تمامی نیروهای آموزش و پرورش از جمله کارکنان مراکز مراقبت اجتماعی و درمان معلمان مدارس رایگان و زبان، مرکز زبان و نیروهای پروژه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید