انتخاب سرمربی تیم ملی در دستور کار هیات مدیره قرار نگرفت / نامی از کی روش به میان نیامد.

ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922644

رئیس کمیسیون فوتبال جوانان گفت: تاکنون سه جلسه هیات مدیره برگزار شده اما انتخاب سرمربی تیم ملی در دستور کار قرار نگرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرشاد مجدی درباره آخرین وضعیت تیم ملی نوجوانان کشورمان گفت: حدود دو سال برای دو تیم جوانان و نوجوانان وقت گذاشتیم، از روز اول که شروع به استعدادیابی کردیم تا الان. امروز می‌خواهم از همکارانم در کمیسیون جوانان، استعدادیاب‌های سراسر کشور، روسای هیئت‌های استان‌ها، اعضای هیئت رئیسه و همه همکارانم در بخش‌های مختلف فدراسیون تشکر کنم.

و افزود: همه زحمت کشیدند و امروز به مرحله نهایی رسیدیم. تیم ملی نوجوانان ما به 30 نفری رسید که از 9500 شرکت کننده در سراسر کشور می بینید که 23 نفر از آنها جایگزین شدند. لطفا به این دو تیم انرژی بیشتری بدهید. در تیم زیر 20 سال ما اگر اسامی را بنویسیم در چهار سال آینده 60 تا 70 درصد آنها در تیم ملی بزرگسالان بازی می کنند. من این را قول می دهم. خداوند به تلاش آنها برکت دهد. فدراسیون زحمت می کشد و هزینه می کند، اردوها و مسابقات مختلفی برگزار کردیم اما نتیجه دست خداست. مطمئنا تیم های زیر 17 و 20 سال ما قدرت رقابت در جام جهانی زیر 17 و زیر 20 سال را دارند.

رئیس کمیته جوانان گفت: اردوهای بسیار خوبی در تهران داشتیم. سعی کردیم بازی های دوستانه خوبی در کشورهای مختلف برگزار کنیم. در بلاروس با تیم ملی المپیک آنها بازی کردیم که دو سه سال از بچه های ما بزرگتر بودند. با تیم ملی زیر 20 سال عمان در این کشور بازی دوستانه داشتیم. در سه روز آینده بچه ها به اردن اعزام می شوند. آنها دو بازی دوستانه نیز در آنجا دارند. انشاالله بعد از آن به یک اردوی بسیار خوب در ترکیه می رویم. سه بازی دوستانه هم در آنجا داریم، فکر می کنم در آنتالیا باشد. برای من هدف این است که خوب بازی کنم. من درخواست کردم که تیم های برتر یا تیم های لیگ در آنجا انتخاب شوند. بعد از آن انشاالله تیم برمی گردد. چند روزی در حال استراحت هستیم، اردوی مربوط به ازبکستان داریم و از آنجایی که تمرینات است، اولین بازی از 19 اسفند آغاز می شود و باید در گروه استرالیا، ویتنام و قطر بازی کنیم.

مجدی درباره اینکه آیا امکانات و شرایط تیم ملی جوانان در سطح بین المللی است، گفت: شرایط بسیار خوبی را برای آنها فراهم کرده ایم. ما نباید امکانات خود را با ژاپن، کره و کشورهای عربی مقایسه کنیم، اما مهم ترین موضوعی که ما را از همه تیم ها جدا می کند، نیروی انسانی است. چند وقت پیش داشتم فلسفه فوتبال یکی از کشورهای اروپایی را می خواندم. او نوشته بود اگر بتوانیم در عرض 4 سال 10000 بازیکن را شناسایی کنیم خیلی خوب است. ما فقط برای زیر 20 سال 9500 بازیکن دیدیم. ما 11523 نفر زیر 17 سال را دیدیم. اسناد زمانی که شما بخواهید در دسترس هستند. همه این بچه ها در سیستم ما ثبت شده اند. همه چیز انجام شده است. آنچه را که فدراسیون و کشور می توانستند به این بچه ها دادیم و نتیجه دست خداست.

وی در خصوص اینکه به نظر می رسد شرایط تیم ملی جوانان با جوانان یکسان نیست، گفت: اینطور نگویید، ما با جوانان مثل جوانان برخورد کردیم. شاید اولین سالی است که رابطه بسیار خوبی بین تیم های زیر 17 و 20 سال برقرار است. تیم جوانان ما در CAFFA شرکت می کند. او به ژاپن رفت، وقتی به مسابقات نزدیک شدیم باید یک بازی دوستانه انجام دهیم. آنها در تقویم فیفا تیم زیر 17 سال را برای بازی های اردیبهشت آماده می کنند و ما می خواستیم بعد از اسفند که کار جوانان تمام شد، بازی های دوستانه آنها را انجام دهیم اما یک ماه دیگر به تعویق افتادند. یعنی از 24 خرداد به دوم تیرماه موکول شد. قرعه کشی جوانان هنوز انجام نشده است، هر زمان که این اتفاق بیفتد، همکاران در کمیسیون جوانان کارها را پیش خواهند برد. نوجوانان ما با هم فرقی ندارند.

رئیس کمیته جوانان با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ای با حضور حسین عبدی، صمد مرفاوی و مهدی تاج برگزار کرده است، گفت: بحث قول و قرار نیست، تاج بهتر از من می داند ما در نهایت سرمایه گذاری کردیم. تمام پول خرج شده سرمایه است. نتیجه این سرمایه گذاری در سال 2026 دیده می شود.تاج نیز استقبال کرد. امروز باهاش ​​صحبت کردم وی تاکید کرد که این دو تیم قوی هستند، ما با او ارتباط نزدیکی داریم. کمک می کند. من مطمئن و خوشبین هستم. خدا کند که خوب شود و ما و کشورمان سربلند باشیم.

مجدی درباره اینکه باشگاه ها به راحتی بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار می دهند اما برای تیم های اصلی چنین شرایطی وجود ندارد، گفت: همین امروز با جواد نکونام صحبت کردم و او گفت حق با شماست، بازیکنانم را می فرستم. من با تیم های دیگر صحبت کردم، باید این را هم بپذیریم. بازیکنانی که باشگاه ها دریافت می کنند و پول می دهند نیز باید برای خودشان بازی کنند. یک زمانی یک بازیکن را به تیم بزرگسالان که فیفا است می دهند. نوجوانان و جوانان اهمیتی نمی دهند و هر زمان که بخواهیم به اردو می رسیم. ما نیاز به تعامل داریم. الان بهترین زمان است، الان ما و باشگاه ها تعامل بسیار خوبی داریم. در اردوهای گذشته یکی دو بازیکن به دلیل مصدومیت یا اینکه باشگاهشان واقعاً به آنها نیاز داشت به ما نپیوستند. ما هم دیدیم که وقت داریم اما همه بازیکنان از این اردو هستند.

وی در خصوص گلایه های صمد مرفاوی از باشگاه فجر سپاسی گفت: همه این کارها انجام شده است، نباید از یکدیگر شکایت کنیم. ما همه فوتبالیست هستیم. ما باید فکر کنیم که من برای این بازیکن هزینه خواهم کرد و او باید برای من در باشگاه بازی کند. برای افتخار باید در تیم ملی بازی کند. ما باید این تعامل را ایجاد کنیم. گلایه مرفاوی، عبدی و دیگر دوستان را می شنویم. من خودم به عنوان یک کاتالیزور سعی می کنم مشکلاتی که در اردوهای پایانی همه بازیکنان وجود دارد را حل کنم.

یکی از اعضای شورای حاکمیتی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان طبق اساسنامه به پیشنهاد سرمربی تیم ملی بزرگسالان با رئیس فدراسیون و تصویب هیئت مدیره. ما تا الان دو سه جلسه داشتیم و این موضوع در دستور کار نبود. هر وقت می آید، در مورد آن صحبت می کنیم. خود ولیعهد باید پیشنهاد بدهد، اعضای هیات مدیره آن را تایید یا رد کنند، اما فعلا در دستور کار نیست.

مجدی در خصوص اینکه گفته می شود بین اعضای هیات مدیره برای ادامه همکاری با کی روش اختلاف نظر وجود دارد، گفت: اصلا اسمی مطرح نشد و فقط شایعه است و من چیزی نشنیده ام.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی امید گفت: دوستان همیشه می گویند از الان باید آماده شویم و این بار باید به المپیک برویم اما این اتفاق هرگز نیفتاده است، تیم ملی المپیک ما واقعاً افسرده است. دقیقا بازیکنانی هستند که شاه ماهی یا بهترین تیم هایشان در لیگ هستند. تضمین آنها برای تیم ملی المپیک بسیار دشوار است. این تیم باید هر چه زودتر تشکیل شود اما این امکان فقط در فیفا وجود دارد. اگر از من نظر بخواهند نظر می دهم، تیم های کمیسیون جوانان از جوانان و جوانان هستند. اگر از ما المپیکی بخواهند مجانی در اختیارشان هستیم.

رئیس کمیسیون جوانان با بیان اینکه فدراسیون فوتبال چقدر نسبت به تیم های تشکیل شده احساس مسئولیت می کند، گفت: شاید اولین دوره ای بود که از دو سال پیش شروع کردیم. نام همه این کودکان در سایت ثبت شده است. اگر تیم برنده شود یا نه، هر مربی که برای تیم ظاهر می شود به راحتی می تواند نام باشگاه ها، نحوه بازی و تعداد بازی های آنها را داشته باشد. تلاش کرده ایم این زیرساخت ها را بسازیم و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید